  • 41. Data: 2011-06-29 10:39:16
    Temat: Re: zapinanie kasku
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    W dniu 29.06.2011 11:08, Roman Niewiarowski pisze:

    > * - potocznie, bo historyczne znaczenie mam w dupie.

    razem ze strusim piórkiem?

    - gildor

  • 42. Data: 2011-06-29 10:39:50
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-29 12:33, Jacot pisze:

    > Wciaz ten krakowski folklor;)

    U nas sie uzywa pawiego, ale w wielkim swiecie, blizej ministrerstw i
    rad nadzorczych pawie piorko nie starczy, musi byc strusie.

    pozdr
    newrom
    --
    Estrella - do sprzedania
    RD07 - dożywocie.

  • 43. Data: 2011-06-29 10:42:05
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-06-29 11:52:48 +0200, Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl> said:

    > No i ?
    > Jezdzenie pojazdem bez stref zgniotu, poduszek powietrznych etc tez
    > jest glupie i ma szanse skonczyc sie tragicznie.

    Po co więc podnosić jeszcze bardziej ten poziom ryzyka? Do pułapu gdzie
    zwykła gleba przy choćby niewielkiej prędkości zamiast dość
    prawdopodobnymi siniakami czy wizytą na ortopedii, owocowałaby
    niezwykle prawdopodobnym zaliczeniem kostnicy. Zresztą po własnym
    podwórku możesz se jeździć bez kasku, nadzorujący drogi należące do
    państwa wymyślił sobie, że zamiatanie mózgu motocyklisty jadącego bez
    kasku, rozpaćkanego na kilkunastu metrach infrastruktury drogowej jest
    za drogie, czy też napawa zbytnim obrzydzeniem służby porządkowe oraz
    przechodniów. Zawsze w ramach protestu możesz po tych drogach nie
    jeździć.

    > No i jeszcze niema klimy, na leb sie leje, mozna zachorowac na pluca
    > albo na stawy. Czy to jest powod by zakazac motocykli ?

    A ktoś zakazuje?
    Ustawodawca wymyślił sobie, że jak chcesz jeździć moturem po drogach
    publicznych, to masz się choćby minimalnie zabezpieczyć. Podobnie jak z
    pasami w samochodzie, czy podobnie jak z ograniczeniami prędkości. Nie
    uważasz że takie, a nie inne prawnie dopuszczalne limity ograniczają
    Twoją wolność bardziej niż kask?

    > Czyli nie powinienem jezdzic z otwarta przylbica ? Moze nalezaloby
    > zglosic sprawe do ministerstwa zeby wydalo z siebie odpowiednie
    > regulacje w tej kwestii ?

    Według paru producentów kasków - nie powienieś. Choćby dlatego, że
    podniesiona szczęka w momencie gleby ma większą szansę uszkodzić Ci
    kark, w przeciwieństwie do jeta, który mimo iż ryja również nie chroni,
    takiego wystającego (i coś tam ważącego) ustrojstwa nie ma. I jak
    chcesz, to zgłaszaj.

    > Poki co wsadzanie se strusiego piorka do dupy nie jest zabronione

    Wiem. Jak i wiele innych sposobów wyrażania swobód obywatelskich.
    Chcesz coś bardziej ekstremalnego - proszę, wspinaczka na żywca. Póki
    co jeszcze tego nie zakazali. Ryzyko podobne do jazdy bez kasku. I jest
    to równie głupie.

    de Fresz

  • 44. Data: 2011-06-29 11:42:24
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-29 12:42, de Fresz pisze:

    > Po co więc podnosić jeszcze bardziej ten poziom ryzyka?

    Ale rozumiesz roznice pomiedzy nakazem zapinania kasku, a zapinaniem kasku ?
    Wiesz, pomijajac juz syndrom niewolnika. Wiesz ze przeparkowanie
    motocykla bez zalozonego i zapietego kasku powinno sie skonczyc mandatem ?

    > Do pułapu gdzie zwykła gleba przy choćby niewielkiej prędkości zamiast dość
    > prawdopodobnymi siniakami czy wizytą na ortopedii, owocowałaby niezwykle
    > prawdopodobnym zaliczeniem kostnicy.

    Zrob petycje, niech zabronia jazdy motocyklem bo zwykla gleba w aucie
    sie nie moze zdarzyc, a stluczka konczy sie najwyzej zakupem kwasnej
    wody. Po co ludzie maja ryzykowac!

> [...]
    > napawa zbytnim obrzydzeniem służby porządkowe oraz przechodniów. Zawsze
    > w ramach protestu możesz po tych drogach nie jeździć.

    Ojej, jakis Ty sliczny i propanstwowy. Wladza sobie wymysla obowiazek
    stosowania ABSow w motocyklach, tez popierasz ? A jak sobie wymysli
    noszenie bielizny na wierzchu (zeby latwo mozna bylo sprawdzic kto gaci
    nie zmienia zgodnie z odpowiednim rozporzadzeniem) to tez bedziesz
    przyklaskiwac ?
    Sprzatanie drogi mozna zalatwic z mojego OC, jesli juz z podatkow brakuje.

    > A ktoś zakazuje?

    Jeszcze nie! I to jest skandal bo powinien! Wszak niewolnicy i
    uposledzone spoleczenstwo moze sobie krzywde zrobic!

> [...]
    > pasami w samochodzie, czy podobnie jak z ograniczeniami prędkości. Nie
    > uważasz że takie, a nie inne prawnie dopuszczalne limity ograniczają

    Znowu mieszasz. Moj kask czy moje zapiete pasy nie zwieksza
    bezpieczenstwa innych uzytkownikow drogi (pomijam tych wewnatrz auta, bo
    przepisy nie rozgraniczaja jazdy solo / z pasazerami).

> [...]
    > kark, w przeciwieństwie do jeta, który mimo iż ryja również nie chroni,
    > takiego wystającego (i coś tam ważącego) ustrojstwa nie ma. I jak

    Alez ja sobie cenie mozliwosc jazdy z uchylona szczeka, to Tobie
    przeszkadza moje prawo wyboru.

    > Wiem. Jak i wiele innych sposobów wyrażania swobód obywatelskich. Chcesz
    > coś bardziej ekstremalnego - proszę, wspinaczka na żywca.

    Zywiec nie robi dobrego piwa od lat, nie wiem po cholere mialbym tam sie
    wspinac.

    > Póki co jeszcze tego nie zakazali.

    Czyli jeszcze jakies splachetki wolnosci pozostaly i USTAWODAWCA nie
    przewidzial ze obywatel moze miec fantazje wejscia na kamien bez kasku!

    > Ryzyko podobne do jazdy bez kasku. I jest to równie głupie.

    To zupelnie jak pieprzenie. Glupie, niebezpieczne, ale za to jakie
    przyjemne.

    --
    Estrella - do sprzedania
    RD07 - dożywocie.

  • 45. Data: 2011-06-29 14:04:42
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-06-29 13:42:24 +0200, Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl> said:

    > Ale rozumiesz roznice pomiedzy nakazem zapinania kasku, a zapinaniem kasku ?

    Jak wynika z tej dyskusji nigdzie nakazu zapinania nie ma, więc jak
    bardzo nie chcesz, to nie musisz.

    > Wiesz ze przeparkowanie motocykla bez zalozonego i zapietego kasku
    > powinno sie skonczyc mandatem ?

    Jeśli go będziesz pchał, to nie, pieszy nie musi mieć kasku.

    > Zrob petycje, niech zabronia jazdy motocyklem bo zwykla gleba w aucie
    > sie nie moze zdarzyc, a stluczka konczy sie najwyzej zakupem kwasnej
    > wody. Po co ludzie maja ryzykowac!

    Ja? Powaliło Cię? Ja lubię jeździć motocyklem i zupełnie nie
    przeszkadza mi obowiązek jeżdżenia w kasku. Gardłowanie się przeciwko
    niemu, przy milionie innych przepisów, wprowadzanych dla (ponoć)
    własnego dobra obywateli, uważam za dziecinadę. Chcesz wszczynać
    rewolucję i obalić dyktat panów zniewalających biednych motocyklistów
    (i nie tylko) drakońskim reżimem, zapewne za podszeptem lobby
    producentów kasków? Śmiało, chętnie popatrzę. Dla mnie to i tak nic nie
    zmieni, swoje zdanie o jeździe bez kasku już wyraziłem.

    > Ojej, jakis Ty sliczny i propanstwowy.

    A w życiu.

    > Wladza sobie wymysla obowiazek stosowania ABSow w motocyklach, tez popierasz ?

    Obowiązek - średnio. Ale płakać z tego powodu nie będę. Te współczesne
    tandetne druciki wszak tak łatwo się przecierają... Zresztą podobnie
    można by ubolewać nad obowiązkiem jeżdżenia na światłach, posiadania
    homologowanych opon, normamami hałasu czy czystości spalin (a te to już
    są naprawdę pojebane).

    > A jak sobie wymysli noszenie bielizny na wierzchu (zeby latwo mozna
    > bylo sprawdzic kto gaci nie zmienia zgodnie z odpowiednim
    > rozporzadzeniem) to tez bedziesz przyklaskiwac ?

    Nie wiem, pokaż projekt ustawy. Jak wejdzie, to może przestanę
    wychodzić z domu, a może wyemigruję do Mozambiku, a może wstąpię w
    szeregi Twojej bojówki Walki o Prawdziwą Wolność. Zobaczę jak zaczną
    egzekwować.

    > Sprzatanie drogi mozna zalatwic z mojego OC, jesli juz z podatkow brakuje.

    A to najpierw będzie musiało to OC wzrosnąć.

    > Jeszcze nie! I to jest skandal bo powinien! Wszak niewolnicy i
    > uposledzone spoleczenstwo moze sobie krzywde zrobic!

    Pisz do prezydenta! Ja Cię nie poprę, ale może chłopaki...

    > Znowu mieszasz. Moj kask czy moje zapiete pasy nie zwieksza
    > bezpieczenstwa innych uzytkownikow drogi (pomijam tych wewnatrz auta,
    > bo przepisy nie rozgraniczaja jazdy solo / z pasazerami).

    Jak chcesz zakończyć swój żywot, to może wybierz jakąś mniej
    spektakularną metodę, nie narażającą innych na oglądnie obrzydliwości?
    Wciąż u nas nie ma kar za samobójstwo, możesz to zrobić na tyle różnych
    sposobów.

    > Alez ja sobie cenie mozliwosc jazdy z uchylona szczeka, to Tobie
    > przeszkadza moje prawo wyboru.

    Przeszkadza mi? Ale że co, biegam za Tobą i Ci ją przymykam kijem od szczotki?

    > Zywiec nie robi dobrego piwa od lat, nie wiem po cholere mialbym tam
    > sie wspinac.

    "Na żywca" bez liny znaczy, ani innych szpejów dla mientkich siurków,
    co to nie chcą się zbyt łatwo zabić.

    > Czyli jeszcze jakies splachetki wolnosci pozostaly i USTAWODAWCA nie
    > przewidzial ze obywatel moze miec fantazje wejscia na kamien bez kasku!

    Właśnie, przy wspinaniu w górach kaski też nie są wymagane. I na
    nartach, jeśli nie jesteś dzieckim. I na rowerze jeszcze też nie. Może
    zmień hobby? Albo bierz się za obalanie reżimu.

    > To zupelnie jak pieprzenie. Glupie, niebezpieczne, ale za to jakie przyjemne.

    I jakie kosztowne bywa...

    de Fresz

  • 46. Data: 2011-06-29 15:29:29
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    > Jarających dla sportu nie - ich się sadza do pierdla nawet jak nie
    > prowadzą paląc ;)

    Przyłączam się do poglądów o maryśce, niezapinaniu pasów, jeździe bez kasku-
    ale nie!, każdy myśli tylko nad tym czego mi jeszcze można zabronić, może
    palenia w aucie, może słuchania muzyki, coś się na pewno wymyśli, nie ważne
    że nie ma to szkodliwego wpływu na otoczenie - doje... i już!

    Lukasz

  • 47. Data: 2011-06-29 16:32:44
    Od: marider <m...@g...pl>

    Grzybol, w koncu cos napisales z sensem i uderzyles trafnie w jedno z
    calej masy bzdurnych abstrakcji w tym kraju. Brawo! :)

    Pzdr
    --
    marider
    Wsciekla Rn22 + dodatki

  • 48. Data: 2011-06-29 21:14:20
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 28.06.2011 Rafał "SP" Gil <u...@m...pl> napisał/a:

    > Pozwolę się wpierdolić. Uznał, że alkohol jest dla ludzi. A
    > marychy zapalić nie wolno.
    >
    > Jarających dla sportu nie - ich się sadza do pierdla nawet jak
    > nie prowadzą paląc ;)

    Bo podstawowym problem wynika z wielkości znaków akcyzy.
    Na ramce fajek która wielu starcza na 1 dzień się spokojnie
    mieści. A i tak problem z przemytem jest spory.
    Nie ma jak kontrolować więc jest nielegalne.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 49. Data: 2011-06-29 23:57:05
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-06-29 23:14, kakmar pisze:

    > Bo podstawowym problem wynika z wielkości znaków akcyzy.
    > Na ramce fajek która wielu starcza na 1 dzień się spokojnie
    > mieści. A i tak problem z przemytem jest spory.
    > Nie ma jak kontrolować więc jest nielegalne.

    Jak to ??? Paczka fajek - akcyza się mieści. Flaszka - Akcyza
    się mieści. Na paczce 5 nasionek maryśki akcyza też się zmieści.

    Korzyści:

    - likwidacja czarnej strefy (prawdziwy kop w dupę narkobiznesmenom)

    - likwidacja łamania życiorysu ludziom za posiadanie jednego
    skręta (powiedzmy do 5 krzewów - tyle starczy hobbyście na rok)

    - wpływy do budżetu państwa porównywalne IMHO do wpływów z wódy
    czy wpływów z fajek

    A jednak ciągle jesteśmy 100 lat za murzynami. Naprujesz się jak
    świnia wódą, dasz w mordę żonie, kurwami obrzucisz sąsiada - co
    grozi ? SĄD GRODZKI.

    Masz przy sobie 2-5 gramy maryśki (tyle pewnikiem wchodzi w
    klasyczny mały worek "strunowy") - jak się nie spodobasz
    prokuratorowi - idziesz do pierdla ... A potem jako karany,
    jesteś witany przez pracodawców z otwartymi ręcami.

    W tym kraju można zerżnąć 13 latkę, można się nachlać jak świnia
    i pojechać autem/motorem ... a za posiadanie zioła szaraczek
    pewnikiem trafi do pierdla .. .bo "dilera nie zdradził".
    --
    Jak ja kurwa nienawidzę PH (DH) z parametrem PAR niższym niż 50 %
    KURWA !!!

  • 50. Data: 2011-06-30 11:58:13
    Od: "Kopyt" <p...@u...to wptotez.itopl>

    Cze!

    Użytkownicy "Rafał "SP" Gil", "kakmar", "Lukasz" i inni napisali

    [sporo wczesniejszych maili w watku]

    Tak mi sie skojarzylo jak sie przysluchuje Waszym narzekaniom:

    <http://www.youtube.com/watch?v=b1tXS-NqT9I>

    Na filmie (dla nieklikatych -- Leo Getz i jego wywody w Zabojczej Broni
    <kolejne numerki>) to nawet zabawne bylo. Wasza dyskusja na tej grupie
    trzyma sie w podobnym klimacie, ale jest jednak IMHO solidnym OFF-TOPEM.

    Pozdrawiam i milego latania

    Pawel