    From: de Fresz <d...@N...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: zapinanie kasku
    Date: Wed, 29 Jun 2011 12:42:05 +0200

    On 2011-06-29 11:52:48 +0200, Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl> said:

    > No i ?
    > Jezdzenie pojazdem bez stref zgniotu, poduszek powietrznych etc tez
    > jest glupie i ma szanse skonczyc sie tragicznie.

    Po co więc podnosić jeszcze bardziej ten poziom ryzyka? Do pułapu gdzie
    zwykła gleba przy choćby niewielkiej prędkości zamiast dość
    prawdopodobnymi siniakami czy wizytą na ortopedii, owocowałaby
    niezwykle prawdopodobnym zaliczeniem kostnicy. Zresztą po własnym
    podwórku możesz se jeździć bez kasku, nadzorujący drogi należące do
    państwa wymyślił sobie, że zamiatanie mózgu motocyklisty jadącego bez
    kasku, rozpaćkanego na kilkunastu metrach infrastruktury drogowej jest
    za drogie, czy też napawa zbytnim obrzydzeniem służby porządkowe oraz
    przechodniów. Zawsze w ramach protestu możesz po tych drogach nie
    jeździć.

    > No i jeszcze niema klimy, na leb sie leje, mozna zachorowac na pluca
    > albo na stawy. Czy to jest powod by zakazac motocykli ?

    A ktoś zakazuje?
    Ustawodawca wymyślił sobie, że jak chcesz jeździć moturem po drogach
    publicznych, to masz się choćby minimalnie zabezpieczyć. Podobnie jak z
    pasami w samochodzie, czy podobnie jak z ograniczeniami prędkości. Nie
    uważasz że takie, a nie inne prawnie dopuszczalne limity ograniczają
    Twoją wolność bardziej niż kask?

    > Czyli nie powinienem jezdzic z otwarta przylbica ? Moze nalezaloby
    > zglosic sprawe do ministerstwa zeby wydalo z siebie odpowiednie
    > regulacje w tej kwestii ?

    Według paru producentów kasków - nie powienieś. Choćby dlatego, że
    podniesiona szczęka w momencie gleby ma większą szansę uszkodzić Ci
    kark, w przeciwieństwie do jeta, który mimo iż ryja również nie chroni,
    takiego wystającego (i coś tam ważącego) ustrojstwa nie ma. I jak
    chcesz, to zgłaszaj.

    > Poki co wsadzanie se strusiego piorka do dupy nie jest zabronione

    Wiem. Jak i wiele innych sposobów wyrażania swobód obywatelskich.
    Chcesz coś bardziej ekstremalnego - proszę, wspinaczka na żywca. Póki
    co jeszcze tego nie zakazali. Ryzyko podobne do jazdy bez kasku. I jest
    to równie głupie.

    de Fresz