  • 131. Data: 2011-07-05 11:12:03
    Temat: Re: zapinanie kasku
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-05 12:27, de Fresz pisze:

    > Nie jedyne. Połączenie prędkości, twardych elememntów krajobrazu oraz
    > innych uczestników ruchu. A teraz skup się i mi powiedz - które z tych
    > czynników występowały w Hartku?

    Polne kamienie! Moze i tam ich nie bylo, ale w innym miejscu moga byc.
    Ustawodawca powinien bronic uzytkownikow przed glupota i zabronic jazdy
    bez kasku. Jesli choc jedno zycie... :-D

    > A gdzie je złamałem? Odzróżniasz drogę publiczną, na ktorej obowiązuje
    > PoRD od prywatnej posesji, gdzie nie obowiązuje (no, z grubsza, na
    > upartego coś mozną podciągnąć), czy nie bardzo? Sam już gdzieś tu
    > pisałem - na prywatnej posesji - proszę bardzo, w kasku, bez kasku, z
    > piórkiem w dupie, na stojąco, biegnąc obok - jak kto lubi.

    to juz chocby jedno zycie na prywatnym podworku nie jest warte ratowania?!

    > Zdefiniuj "minimalna". Jeśli mi pewien Niemiec nic nie namieszał, ja tą
    > prędkość określiłem od 20-30.

    A nie pisales czasami ze ktostam wyjebal pechowo przy malutkiej
    predkosci i umarl ?

    > to niepojęte - trudno, jakoś będę z tym żył.

    no chyba ze nie zalozysz kasku. Bo wtedy nie bedziesz...

    --
    Estrella - do sprzedania
    RD07 - dożywocie.

  • 132. Data: 2011-07-05 13:31:43
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-07-04 11:58, de Fresz pisze:

    > Akurat lodowce są dość wredne i jest bardzo zalecane, jeśli się nie ma
    > doświadczenia, branie przewodnika. No i ubezpieczenie, bo w rejonach
    > gdzie występują lodowce, ratownictwo górskie nie jest za darmo (o ile w
    > ogóle jakieś jest).

    Oczywiście że można wpaść do szczelinę. Natomiast trzymając się kilku
    zaleceń można ograniczyć ryzyko. Po pierwsze starać się chodzić wcześnie
    rano - tak żeby lód był zmrożony, po drugie chodzić po czyiś
    śladach/ścieżkach, po trzecie nie łazić po świeżych opadach śniegu.
    Przewodnik to dodatkowe zabezpieczenie który będzie się trzymał m.in
    tych samych zasad. Zresztą ja nie tylko po alpach chodziłem po lodowcach
    wiec na razie nie wiele wiem, jednak chodzenie z kimś trzymającym mnie
    za rękę jest odwrotnością tego czego szukam w górach.

    > Ale już mniejsza z tym. BTW, nie ogranicza Cię
    > niemożność chodzenia po górach tam gdzie chcesz, a tylko i wyłącznie po
    > wyznaczonych szlakach (zakładając że jak znakomita większość ludzi nie
    > masz Karty Taternika i nie ściemniasz, że "ja właśnie pod ścianę")?

    Tam gdzie nie ma parków narodowych itp to możesz chodzić gdzie chcesz
    i jak chcesz.

    > Rowery i Holandia to jednak nieco inna bajka. Raz że kask mógłby
    > stanowić mniejwięcej równowartość najpopularniejszego tam "holendra", a
    > dwa, mają tam dość zamordystyczne przepisy co do potrąceń rowerzystów -
    > gdy np. jest starcie samochód-rower, to kierowca samochodu musi
    > udowodnić, że to nie była jego wina. No i rowery jednak osiągają jakby
    > inne prędkości średnie.

    Nie ma znaczenia - rowerami jeżdżą i nie mają obowiązku wożenia kasków.
    Z ich doświadczeń wynika że kask na wiele się nie zdaje. Przy prędkości
    20-30km/h sredniej dla rowerów to po ci da kask? Przecież to są
    prędkości biegnącego człowieka - piesi też mają chodzić w kaskach bo
    może ich potrącić samochód?

    > Oczywiście że to tylko moje zdanie. Zupełnym przypadkiem zgodne ze
    > zdaniem ustawodawców (co przyznam, nie zdarza się często). I nie tylko
    > naszych, ale niemal całego tzw. cywilizowanego świata.

    Zdrowy rozsądek to zawsze jest indywidualna sprawa. Narzucanie
    zachowania zgodne z Twoim zdrowym rozsądkiem to ograniczenie wolności.

> [...]
    > Pojechał bez kasku. Niestety o tym jak to jest jeździć bez na własną
    > odpowiedzialność i godzić się z ew. konsekwencjami już z nim nie
    > pogadamy bez udziału medium, bo przy jakiejś śmiesznej prędkości pokroju
    > ~30 spotkał się z samochodem. Jemu nakaz jazdy w kasku nie stanął na
    > przeszkodzie do pożegnania się z tym padołem łez (i nie jemu jednemu,
    > znam jeszcze inne takie historie), kobieca intuicja mi podpowiada, że
    > brak nakazu znacznie by zwiększył ilość takich głupich śmierci. Niby nie
    > moja sprawa, ale też i nie ja wprowadziłem ten przepis, ja się tylko z

    Jazda 30 km/h jest równa z szybkim bieganiem. Jak rozumiem gdyby
    wprowadzić obowiązek biegania w kasku to ilość "zejść" była by
    mniejsza... Mógł równie dobrze wbiec na ulice i wynik byłby ten sam -
    kask nic by tu pewnie nie zmienił. Ponieważ nie on ale samochód jechał
    szybciej. Tymczasem piesi poruszają się po drogach w obecności
    samochodów jeżdżących nawet 90km/h zgodnie z prawem po za terenem
    zabudowanym i jakoś nakazu noszenia kasków nie ma.

    > Płaczecie tak, jakby za jazdę bez kasku groziło rozstrzelanie na miejscu
    > lub conajmniej dożywtonie odebranie PJ. Wg. taryfikatora to raptem 100
    > zł bez punktów. Pyrkaj śmiało. Wszak nieprzestrzegając ograniczeń
    > prędkości ryzykujesz znacznie większe kwoty.

    Nie jest istotna kara ale sam fakt ograniczenia mojego prawa wyboru.

    > Jak już radziłem Newromowi - pisz do prezydenta albo sam zacznij zbierać
    > podpisy pod inicjatywą ustawodawczą.

    Nie jestem z tych co chcą zmieniać świat - mam to w nosie. Wiem że do
    polityki i tak pchają się odpady które nie są w stanie nigdzie indziej
    znaleźć sobie pracy.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 133. Data: 2011-07-05 14:12:44
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "AZ" <a...@g...com> napisal w wiadomosci

    > Nie napisalem tego w kontekscie zabraniania czegokolwiek. Chodzilo
    > mi
    > jedynie o to ze kuku sobie mozna zrobic nawet w niepozornej
    > sytuacji, na
    > wlasnym podworku. Tyle i tylko tyle.

    Albo na podwórku pod Lubawa.
    EOT, bo przekonanych nikt nie przekona.

    --
    Jasio
    vfr etz

  • 134. Data: 2011-07-05 14:16:03
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    > Jesli choc jedno zycie... :-D

    Chyba ze wedkarz, wtedy mnie to jebie.

    KJ

  • 135. Data: 2011-07-05 18:27:28
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-07-05 15:31:43 +0200, The_EaGle <e...@j...com> said:

    > Nie ma znaczenia - rowerami jeżdżą i nie mają obowiązku wożenia kasków.
    > Z ich doświadczeń wynika że kask na wiele się nie zdaje. Przy prędkości
    > 20-30km/h sredniej dla rowerów to po ci da kask?

    Z tymi 30 km/h dla rowerów to się nieco zapędziłeś. Bardziej to będzie
    20 i mniej. I to naprawdę wystarczy, żeby się zdrowo poobijać, a było i
    paru takich, co po glebie z taką prędkością lądowało w szpitalu. I w
    kostnicy też.

    > Przecież to są prędkości biegnącego człowieka - piesi też mają chodzić
    > w kaskach bo może ich potrącić samochód?

    To są prędkości człowieka biegnącego sprintem. Wiele znasz osób, które
    utrzymają taką prędkość dłużej niż na 100 metrach i tak na przełaj,
    przez miasto, hyc hyc? Typowy jogging to będzie 8-12 kmh. Widzisz pewną
    różnicę?

    > Zdrowy rozsądek to zawsze jest indywidualna sprawa. Narzucanie
    > zachowania zgodne z Twoim zdrowym rozsądkiem to ograniczenie wolności.

    Nie ja to narzuciłem. Równie dobrze mógłbyś argumentować (i tu chętnie
    przyklasnę), że ograniczenia prędkości to sprawa indywidualnego
    zdrowego rozsądku. Jakoś to cholera nie chce tak działać.

    > Jazda 30 km/h jest równa z szybkim bieganiem.

    Ja nie wiem gdzieś Ty się tak rozbiegał, ale obecny rekord Polski,
    czyli 100 m w 10 sekund daje prędkość 36 km/h. Jak przeciętny
    śmiertelnik przekroczy 22-24 na 100, to już będzie dobry wynik.

    > Jak rozumiem gdyby wprowadzić obowiązek biegania w kasku to ilość
    > "zejść" była by mniejsza... Mógł równie dobrze wbiec na ulice i wynik
    > byłby ten sam - kask nic by tu pewnie nie zmienił.

    No gdyby ludzie biegali z takimi prędkościami po ulicach, to byłbym za
    tymi kaskami. Póki jednak osiągają znacznie mniejsze prędkości niż
    podane przez Ciebie i biegają po parkach, nie widzę takiej potrzeby. I
    jednak czym innym zazwyczaj jest przewrócić się z poziomu własnych
    nóg, a czym innym już gleba na choćby rowerze.

    > Nie jest istotna kara ale sam fakt ograniczenia mojego prawa wyboru.

    Mogę Cię conajwyczej poklepać po ramieniu, na tym się kończą moje
    możliwości ulżenia Ci w cierpieniu ;-)

    > Nie jestem z tych co chcą zmieniać świat - mam to w nosie.

    Samo się raczej nie zmieni, więc nie pozostaje Ci nic innego, jak
    pogodzić się z tym okrutnym światem, gdzie inni decydują za Ciebie.

    de Fresz

  • 136. Data: 2011-07-05 20:27:42
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 28 Cze, 22:42, "Marcin" <f...@g...pl> wrote:

    > Bzdura.
    > No chyba, e nosisz w portfelu podpisane o wiadczenie, e w przypadku szk d
    > na Twoim ciele wywo anych brakiem kasku/jego zapi cia odmawiasz leczenia po
    > to, by NIE BLOKOWA ?KA W SZPITALU PRAWDZIWIE POTRZEBUJ CEMU.

    ...a jesli bez kasku bys sie zabil i panstwo doostaloby VAT od
    pogrzebu ;) , a w kasku przezyles i do konca zycia trzeba bedzie sie
    toba opiekowac? Toz to strata dla budzetu jest... ;)

    WS

  • 137. Data: 2011-07-06 05:35:29
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-05 16:16, KJ Siła Słów pisze:

    > Chyba ze wedkarz, wtedy mnie to jebie.

    Czyli lubisz wentkom??

    pozdr
    newrom
    --
    Estrella - do sprzedania
    RD07 - dożywocie.

  • 138. Data: 2011-07-06 08:46:24
    Od: sowa <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-28 12:15, moonraker pisze:

    karmic flejma? ;]

    http://mistrzowie.org/300429/Zaprotestowal

    --
    pozdrawiam serdecznie
    sowa

  • 139. Data: 2011-07-06 10:11:54
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "sowa" napisał w wiadomości grup

    W dniu 2011-06-28 12:15, moonraker pisze:

    karmic flejma? ;]

    http://mistrzowie.org/300429/Zaprotestowal

    =========

    Zginął w obronie swoich przekonań.

  • 140. Data: 2011-07-06 10:18:32
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-07-05 20:27, de Fresz pisze:

    > Z tymi 30 km/h dla rowerów to się nieco zapędziłeś. Bardziej to będzie
    > 20 i mniej.

    Co ty opowiadasz, jeżdżę często rowerem i wiem jakie są prędkości 30km/h
    to mogę jechać przez 20-30km a chwilowo rozpędzę się do 40 , z górki do
    50-60km/h.Mniej niż 20 to chyba dotyczy paniusi która ma problemy ze
    wszystkim i jedzie na wigry 3.
    Dodam że kolega z pracy który startuje amatorsko w górskich MTB ma o
    jakieś 5-10km/h większe średnie prędkości i w weekendy w 3h potrafi
    przejechać 100km dystans.

    Nawet podróżując z dzieckiem z fotelikiem na rowerze i jadąc spokojnie z
    żoną to są prędkości rzędu 20kilku km/h a to lajtowa podróż z
    podziwianiem krajobrazów.

> [...]
    > utrzymają taką prędkość dłużej niż na 100 metrach i tak na przełaj,
    > przez miasto, hyc hyc? Typowy jogging to będzie 8-12 kmh. Widzisz pewną

    Sprint to pod 40km/h (~38km/h) dla poziomu olimpijskiego. Każda
    przeciętna, zdrowa fleja przebiegnie 100m w 13 sekund a to 28km/h.
    Normany zdrowy człowiek potrafi przebiec w około 12 - 12.5 z groszami
    100m. a to już ponad 30km/h

> [...]
    > 100 m w 10 sekund daje prędkość 36 km/h. Jak przeciętny śmiertelnik
    > przekroczy 22-24 na 100, to już będzie dobry wynik.

    Mój rekord w liceum to poniżej 12s chyba 11,50 sekund a najszybszy nie
    byłem a to oznacza że w wieku 16 -17 lat biegałem z prędkością 31km/h.
    Aby biec 22km/h na 100 to trzeba mieć czas na 100m ponad 16 sekund to
    nie pamiętam aby nawet koleś z dużą nadwagą miał tak marny czas.

    Różnice po między rekordem a przeciętnym Kowalskim w wieku 20 kilku lat
    to 1-2s a nie 6 s jak by wynikało z twoich wyliczeń. To nie jest maraton
    a bieg na 100m.

> [...]
    > jednak czym innym zazwyczaj jest przewrócić się z poziomu własnych nóg,
    > a czym innym już gleba na choćby rowerze.

    Bieganie truchtem to nie jest bieganie z prędkością 30 a około 20km/h
    jednak skoro człowiek jest naturalnie przygotowany do biegania około 30
    i ponad km/h to oznacza że ta prędkość nie jest dla niego niebezpieczna.

    > Mogę Cię conajwyczej poklepać po ramieniu, na tym się kończą moje
    > możliwości ulżenia Ci w cierpieniu ;-)

    OK :)

    > Samo się raczej nie zmieni, więc nie pozostaje Ci nic innego, jak
    > pogodzić się z tym okrutnym światem, gdzie inni decydują za Ciebie.

    Już dawno to do mnie dotarło - obecnie jestem jeszcze na etapie
    pogadania o tym choć pewnie za parę lat w ogóle mnie to nie będzie ruszać.

    Pozdrawiam
    Rafał