    From: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: zapinanie kasku
    Date: Sun, 3 Jul 2011 07:40:17 +0200

    On 2011-07-03 00:35:33 +0200, zefir
    <z...@S...pl> said:

    > Moja jest taka, że jeśli ktoś ma świadomość ryzyka i się z nim liczy to
    > nie powinno mu się odbierać prawa do jego podjęcia, a jeżeli ktoś nie ma
    > wyobraźni to matka natura i ewolucja powinny się nim zająć.

    Niby tak... Ale powiedz z ręką na sercu, nigdy nie zrobiłeś w życiu nic
    głupiego, co było bliskie tragedii, a czego później szczerze żałowałeś?
    Bo mi się zdarzyło. I wielu osobom które znam również. I nie idzie tu o
    ludzi, co to są tak głupi, że wcześniej czy później i tak skończą źle.
    Kijowo by było zapłacić za chwilę głupoty cenę najwyższą, nawet jeśli
    to "na własne życzenie".

    ==========

    Czy nie zdajesz sobie sprawy, że sprawa kasków to tylko czubek góry lodowej?
    Dzisiaj urzędnikom wydaje się, że wiedzą lepiej, co dla mnie dobre.
    Tymczasem jest to zwyczajne kłamstwo. Człowiek jako gatunek ma mnóstwo
    mechanizmów chroniących przez wypadkami. Instynkt samozachowawczy to potężny
    oręż w walce z głupotą.

    Popatrz, jak teraz urzędnicy zaczęli argumentować najnowsze regulacje
    przepisów drogowych: powstaję rejony miast, gdzie praktycznie nie ma znaków
    ani pierwszeństwa przejazdu. Podobno w takich sytuacjach człowiek zaczyna
    SAMODZIELNIE MYŚLEĆ i staje się ostrożniejszy. Identycznie sprawa wygląda w
    innych dziedzinach: im mniej nakazów i zakazów, tym bardziej używamy
    własnego intelektu dla swojego dobra. Państwo (nad)opiekuńcze wychowuje
    bandę niesamodzielnych kretynów.