  • Data: 2016-11-15 21:33:15
    Temat: Re: zapieczone pier?cieniu olejowe - jak je rozrusza?
    Od: Nix <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-11-15 o 19:04, abn140 pisze:
    > co za auto?
    > jak to mozliwe ze to sie zapieklo?
    > na jakim oleju chodzil?

    Auto świeżo kupione niestety... to Ford akurat.
    No i nie wiem na jakim oleju chodziło, bo auto z germanii i
    kontrolki-karteczki olejowej brak. Książka przeglądów jest, ale tam nic
    nie ma
    na temat marki i rodzaju oleju.

    Wracając do tematu... tak wiem że remoncik "góry" można zrobić, ale
    mając trochę czasu myślę jednak o odblokowaniu pierścieni.

    Bo to jest takie błędne koło - jak silnik spala olej to produkuje nagar
    ( na wszystkim, na tłokach i w rowkach pierścieni też)- wtedy bierze
    jeszcze więcej oleju i produkuje jeszcze więcej nagaru i tak w kółko.

    Jeśli odblokuje pierścienie ( które będą jeszcze ok) i pozbędę się
    większości nagaru z komory spalania i tłoka, to silnik przestanie
    pożerać olej i produkować nagar czyli znów zapiekać pierścinie.
    Oczywiście mowa o dobrym oleju, syntetyku klasy A5/B5.

    OK, a pytanie takie :
    Fakt, ze nafta schodzi z cylindrów dowodzi ponad wszelką wątpliwość że
    pierścienie są zatarte ( lub zużyte) czy nie dowodzi ?

    Ten kolega, który mi podsunął pomysł z naftą twierdzi, ( nawiasem
    mówiąc, że on tak odblokował już pierścienie w kilku autach) że w
    sprawnym cylindrze nafta powinna stać ze dwa dni...

    pzdr Nix