  • 1. Data: 2011-10-07 11:55:04
    Temat: zaniżone odszkodowanie oc - co dalej
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Witam,
    dostałem kosztorys odnośnie szkody pokrywanej z oc sprawcy i jest zaniżony.
    Pacjent to Octavia II kombi z 2007r., według rzeczoznawcy hdi do wymiany
    lampa tylna prawa, nakładka zderzaka tył dowymiany i lakierowania, błotnik
    tylny prawy do lakierowania. Kosztorys łącznie na kwotę 1245zł netto, w tym
    m.in. lampa tylna za 84zł (za tyle nawet na allegro nie ma!), lakierowanie
    błotnika 89zł, lakierowanie zderzaka 183zł. Jakie mam teraz opcje do
    negocjacji. Chciałbym naprawić to w warsztacie pana kazia gotówkowo, nie
    dowiadywałem się jeszcze za ile to zrobi ale wątpię żeby się zmieścił w tej
    kwocie, jeżeli jednak nie będzie innego wyjścia oddam to auto do ASO- tylko
    czy wtedy to oni będą się martwić zaniżoną ceną czy nadal ja. Jakie kroki
    dalej poczynić? pojechać po kosztorys do aso i z tym jechać do
    ubezpieczyciela? zgłościć się do firmy ściągającej odszkodowania oc?

    Lukasz

  • 2. Data: 2011-10-07 12:19:08
    Temat: Re: zaniżone odszkodowanie oc - co dalej
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@b...net.pl> napisał w
    wiadomości news:j6mia2$oot$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > jechać do ubezpieczyciela? zgłościć się do firmy ściągającej odszkodowania

    weź kosztorys i jedz do ASO z prośbą o wycene częsci i ew. jeśli chcesz
    popros o wycene usług typu zdjęcie i zamontowanie... lakierowanie błotnika
    itp.
    Zapłać za to jak trzeba i idz do TU.

    Jak sie tak nie uda - dopiero dawaj auto do ASO i rozliczaj sie na podstawie
    fakur.
    Drugie rozwiązanie - znajdz warsztat, który wystawi Ci wyższą fakture niż
    weźmie za usługe, podziel sie z nim zyskiem i zwróć za dodatkowe
    opodatkowanie.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 3. Data: 2011-10-07 12:21:01
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-07 11:55, Lukasz pisze:
> [...]
    > pojechać po kosztorys do aso i z tym jechać do ubezpieczyciela? zgłościć
    > się do firmy ściągającej odszkodowania oc?

    HDI i wszystko jasne:] A bardziej serio, to najmniej szarpania będziesz
    miał jeśli oddasz do ASO czy innego warsztatu mającego podpisaną umowę
    na naprawdę bezgotówkową i oni Ci już tam powiedzą jak to załatwić. Oni
    się rozliczają z ubezpieczycielem więc oni się martwią. Minus to to, że
    nic nie "oszczędzisz". W każdym razie warto wziąć od nich wycenę. Wycenę
    "pana Kazia" też weź, będziesz wiedział w jakich widełkach się
    poruszasz. Możliwe, że różnica między Kaziem a ASO będzie na tyle
    niewielka, że warto będzie dla świętego spokoju zostawić do naprawy
    bezgotówkowej i oszczędzić swój czas i nerwy.

    Jeśli masz więcej czasu i ochotę na walkę to możesz z wyceną uderzyć do
    HDI i zakwestionować ich wycenę na podstawie wyceny z warsztatu. Może
    uznają. Oczywiście wszystko na piśmie.

    Firma ściągająca odszkodowania bierze sporą prowizję, co przy takiej
    kwocie może się średnio opłacić. To naprawdę ostateczność.

    --
    MZ
    OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:

  • 4. Data: 2011-10-07 12:23:58
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 07.10.2011 12:19, Kuba (aka cita) pisze:
    > Drugie rozwiązanie - znajdz warsztat, który wystawi Ci wyższą fakture
    > niż weźmie za usługe, podziel sie z nim zyskiem i zwróć za dodatkowe
    > opodatkowanie.

    ... a reszta PSMowiczów i innych posiadaczy aut w przyszłym roku
    solidarnie zwróci Was zysk ubezpieczalniom...

    S.

  • 5. Data: 2011-10-07 12:32:35
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "Stefan Szczygielski" <g...@s...eu.org> napisał w
    wiadomości news:j6mjvu$k9l$1@news.onet.pl...

    > ... a reszta PSMowiczów i innych posiadaczy aut w przyszłym roku
    > solidarnie zwróci Was zysk ubezpieczalniom...

    faktycznie, w takim razie zrezygnuję z odszkodowania, dzięki temu na pewno w
    przyszłym roku zapłacisz mniej

    Lukasz

  • 6. Data: 2011-10-07 12:34:06
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>

    On 2011-10-07 12:21, MZ wrote:
    > HDI i wszystko jasne:]

    Nie tylko: Generali robi dokładnie to samo - właśnie przerabiam prawie
    identyczną sytuację.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 7. Data: 2011-10-07 12:36:17
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Stefan Szczygielski" <g...@s...eu.org> napisał w
    wiadomości news:j6mjvu$k9l$1@news.onet.pl...

    > ... a reszta PSMowiczów i innych posiadaczy aut w przyszłym roku
    > solidarnie zwróci Was zysk ubezpieczalniom...

    zaraz zaraz. Przecież on nie chce zawyżyć odszkodowania a otrzymać to co mu
    sie PRAWNIE należy, a ze Polska to bardzo dziwny kraj i TU nagminnie
    odszkodowania zaniżają i człowiek musi kombinowąć, zeby otrzymać to za co
    zapłacił to zupełnie inna para kaloszy.

    Jeśli wg Ciebie tylna nampa do Octawki z 2007 roku to 90 zł, a błotnik da
    sie polakierować za kolejne 90zł ... to nie mamy o czym rozmawiac.

  • 8. Data: 2011-10-07 12:49:05
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    > Jeśli wg Ciebie tylna nampa do Octawki z 2007 roku to 90 zł, a błotnik
    > da sie polakierować za kolejne 90zł ... to nie mamy o czym rozmawiac.

    Na autograty.pl jest za 85 z adnotacją że bez wkładu. Na allegro używki
    po 100 zł. TU uwielbiają pojęcie "amortyzacja części" które jednak w
    przypadku OC można skutecznie kwestionować.

  • 9. Data: 2011-10-07 13:00:37
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" <t...@s...won> napisał w wiadomości

    > Nie tylko: Generali robi dokładnie to samo - właśnie przerabiam prawie
    > identyczną sytuację.

    ja nie wiem czy jest TU, które robi inaczej.
    Jeśli ze 100 klientów tylko 10 nie będzie walczyć o swoje, to mają w
    kieszeniu wypłate dla kilku pracowników.

  • 10. Data: 2011-10-07 13:04:40
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    > ja nie wiem czy jest TU, które robi inaczej.
    Nie ma :)
    > Jeśli ze 100 klientów tylko 10 nie będzie walczyć o swoje, to mają w
    > kieszeniu wypłate dla kilku pracowników.

    Zgadza się, ale szkopuł w tym, że w przypadku OC to nie zawsze jest ich
    klient, wręcz napisałbym "to rzadko jest ich klient". Dlatego w
    przypadku incydentu drogowego z winy drugiej strony czasami samo
    sprawdzenie gdzie delikwent który w nas uderzył ma OC możne przyprawić o
    zawał:]