  • 31. Data: 2014-12-23 23:05:58
    Temat: Re: zaniżone odszkodowanie OC - jak walczyć?
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2014-12-23 o 22:48, re pisze:

    > Ksenony po 50 dolców ?

    Na eBayu można znaleźć nowe biksenony w wersji OEM do BMW X6 za $500,
    więc taki jest pewnie górny pułap realnej ceny dla przedniej lampy
    do auta. A "ksenony" za $50 to dobry przykład, jak powinien
    działać wolny rynek: do samochodu X powinno być dostępnych z 10 modeli
    pseudoksenonów za kilkadziesiąt dolarów, ze 3-4 modele OEM od solidnych
    dostawców za $100-$250, model "oryginalny" w pudełku z hologramem
    "Top Genuine Parts" za $1000 no i modele kolekcjonerskie, numerowane,
    ze złoconymi stykami i wysadzane kryształkami Svarowskiego od $5.000
    w górę ;-)

    T.

  • 32. Data: 2014-12-23 23:08:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam.pl> napisał w wiadomości grup

    > czytając niektóre tu (nie koniecznie ten) wywody odnoszę wrażenie (może
    > mylnie?), że większość osób naprawiająca auto po kolizji chce przy okazji
    > się odkuć.

    Bo zamierzają otrzymać takie odszkodowanie jakie im się należy?
    Zepsuła się lampa za 5000, ma być wypłacone 5000, bo taka jest wysokość
    szkody.
    Co z tą kasą zrobi poszkodowany, to nie Twoja sprawa.

  • 33. Data: 2014-12-23 23:16:21
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-12-23 23:05, Tomasz Finke wrote:

> [...]
    > "Top Genuine Parts" za $1000 no i modele kolekcjonerskie, numerowane,
    > ze złoconymi stykami i wysadzane kryształkami Svarowskiego od $5.000

    Jesli te najtansze swiecilyby jak najtansze diodowe oswietlenie dzienne,
    to dziekuje postoje. Juz kilka razy zdarzylo mi sie przypomniec kierowcy
    z naprzeciwka o tym, ze zapomnial wlaczyc swiatla.
    Jednak gdy znalazl sie blizej okazywalo sie, ze cos tam marnie swieci.
    A ze ceny wielu elementow elementow sa z kosmosu? To prawda.
    Swego czasu pekla w Astrze III glowica, zanim zaczalem szukac
    nowej-starej zadzwonilem do ASO Opla. Nowka sztuka w stanie surowym z
    tego co pamietam kosztowala nieco ponad 20000zl. Ciekaw jestem ile
    kosztowalby samochod zlozony z czesci kupionych w ASO....

  • 34. Data: 2014-12-23 23:58:28
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Finke"

    > Ksenony po 50 dolców ?

    Na eBayu można znaleźć nowe biksenony w wersji OEM do BMW X6 za $500,
    ---
    To już 10x więcej niż 50.

    więc taki jest pewnie górny pułap realnej ceny dla przedniej lampy
    do auta.
    ---
    Górny jest taki za ile można sprzedać.

    A "ksenony" za $50 to dobry przykład, jak powinien
    działać wolny rynek:
    ---
    Ale, że wolny działa jak niewolny ? Wiesz, ja rozumiem, że Ty chciałbyś i ja
    chciałbym, ale skoro oni nie chcą za tyle sprzedać to mogę nie kupować
    samochodu z ksenonami i tyle.

[...]
    A jest tak, że zamiast otworzyć sklep z takim asortymentem siedzisz tu i
    pierdzisz w stołek :-) Ja dokładnie to samo robię więc mamy to co mamy.

  • 35. Data: 2014-12-24 00:36:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Bo zamierzają otrzymać takie odszkodowanie jakie im się należy?
    > Zepsuła się lampa za 5000, ma być wypłacone 5000, bo taka jest wysokość
    > szkody.

    Tylko ponawiam pytanie - skąd ta cena, skoro nowy samochód kosztuje np.
    100.000?

    > Co z tą kasą zrobi poszkodowany, to nie Twoja sprawa.

    A to jest oczywiście jasne.

  • 36. Data: 2014-12-24 00:42:25
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

> [...]
    > szkody.

    Tylko ponawiam pytanie - skąd ta cena, skoro nowy samochód kosztuje np.
    Weź se cennik tego nowego samochodu. Masz tam dopłatę do ksenonów. Tak samo
    jest dopłata do lakieru metalic, do radia, hamulców itp itd. Po kilka
    tysięcy.

  • 37. Data: 2014-12-24 08:10:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA40D41430FDbudzik61pocztaonetpl@127.
    0.0.1...
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Tylko ponawiam pytanie - skąd ta cena, skoro nowy samochód kosztuje np.
    > 100.000?

    OIDP mowa o samochodzie za dużo więcej jako nowy niż 100 tys.
    Przy 300 000 to jest tylko kilka %.

    To podobna proporcja jak lampa za 500 zł przy najtańszych samochodach za 30
    tys.

    Więc jeśli już to pytanie jest inne - dlaczego drogie samochody są takie
    drogie?
    Nie mogłyby wszystkie kosztować po 30 tys? ;-)

  • 38. Data: 2014-12-24 08:40:38
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-12-23 19:41, re pisze:

    > Użytkownik "dddddddd"

    > do aso nie pójdę bo pzu wypłaci pieniądze dopiero po wyroku sądu, a ja
    > naprawić auto muszę już
    > ---
    > Możesz wypożyczyć. Tylko ich poinformuj, że to robisz.

    no i co? mam płacić kilka tysięcy miesięcznie za wynajem? bo nikt za
    darmo auta nie da, a orzeczenie o winie (wierzę że jest bezsporna)
    będzie najwcześniej za kilka miesięcy

    > mam zamiar zrobić ekspertyzę i bez faktur iść do sądu
    > ---
    > Ale to ... ekspertyzę biegłego sądowego musisz mieć.

    ale biegły sądowy to tylko jak wytoczę sprawę, a sprawę mogę wytoczyć
    jak sąd uzna że to ja jestem poszkodowanym. Dlatego teraz musi mi zrobić
    ekspertyzę rzeczoznawca, bo za kilka miesięcy to stan auta się zmieni...

    Łukasz

  • 39. Data: 2014-12-24 08:49:08
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-12-23 20:59, Budzik pisze:

    > Byc moze rynkowa ale normalnosci nic w niej nie ma.
    > 100 tysiecy kosztuje auto a 5,5 lampa...

    nowe raczej dobrze ponad 200 albo 300 tys.

    Łukasz

  • 40. Data: 2014-12-24 09:08:49
    Od: "t" <t...@o...pl>

    >To co to za samochód ze sam reflektor kosztuje 5,5 tys ?:)))

    W normalnym P307SW ksenony wycenili na lekko ponad 8tys zł. Kumpel miał
    stłuczkę jakoś z początkiem tego roku (z winy kobity) i chcieli mu auto
    złomować ;) Do wymiany miał tylko ksenony , zderzak, maskę i pare innych
    pierduł z przodu. Poduszek , chłodnic i innych poważniejszych spraw nie
    ruszyło.

    Pozdrawiam
    Tor