  • 21. Data: 2022-02-17 18:06:52
    Temat: Re: zamiennik tranzystora
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 17 Feb 2022 17:58:39 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello J.F,
    >
    > BF sieria 51x były z tej samej taśmy, co BC10x

    Byc moze. Jeden z tych BF mial 4 nozki, ale to chyba inna seria.

    > A jak ma się zachowywać, jak to to samo co BF?

    Chyba jednak nie calkiem to samo, skoro inaczej oznaczali :-)

    Wyselekcjonowane sztuki o wiekszej czestotliwosci?

    J.

  • 22. Data: 2022-02-17 18:10:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 17 Feb 2022 17:57:05 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Tak, koło 75 MHz, z tego co pamiętam. Zacne stopnie końcowe w układzie
    > Sziklaiego wychodziły na tym - nie wzbudzały się.

    > Kto wstawiał, ten wstawiał. 40 lat temu wstawiałem, jak starczały. Ale
    > kilka lat później już BD135-140

    40 lat temu, 1982 ... to chyba byly juz i jedne i drugie.

    > Ładowanie kondensatorów z forwarda? Dławik byłby większy od
    > transformatora...

    Bez dlawika :-)

    Te lampy braly spory prad przy ladowaniu.

    > Konstrukcja. Skrajnie niskie napięcie nasycenia, duże wzmocnienie i
    > szybkość - musi im coś przy wyższym napięciu tunelować. Może wręcz
    > wykorzystują do gaszenia...

    > BC108 miał 20V...

    A to juz widac zapomnialem ... ale to bylo 50 lat temu,
    zero postępu ? :-)

    J.

  • 23. Data: 2022-02-17 18:36:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 16 Feb 2022 23:42:16 +0100, stary grzyb wrote:

    > Ale trzeba kupić min. 50 szt.

    Kolega ma 4 lampy - moga sie jeszcze przydać :-)

    J.

  • 24. Data: 2022-02-18 08:56:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    > 40 lat temu, 1982 ... to chyba byly juz i jedne i drugie.

    Na papierze. W szufladzie były BC211/313. A z ogłoszeń w RiK/RE (nigdy
    nie zapamiętam, kiedy była zmiana) było wszystko.

    > Bez dlawika :-)

    Zapomnij.

    > Te lampy braly spory prad przy ladowaniu.

    A jakie to ma znaczenie?

    > A to juz widac zapomnialem ... ale to bylo 50 lat temu,
    > zero postępu ? :-)

    Ale to też stary tranzystor.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 25. Data: 2022-02-18 09:32:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Feb 2022 08:56:45 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Na papierze. W szufladzie były BC211/313. A z ogłoszeń w RiK/RE (nigdy
    > nie zapamiętam, kiedy była zmiana) było wszystko.

    Byly tez w sklepach, byly na gieldzie. I chyba nawet tansze od
    BC211/313, bo te byly bardzo drogie.

    > Zapomnij.

    Masz zboczenie zawodowe :-)
    A tu tylko mala lampka :-)

    > A jakie to ma znaczenie?

    Ze mialy forwarda.
    Ewentualnie obie strony wykorzystywaly, bo mostek mialy.

    ten tytulowy 2SDxxxx ?
    Na pewno nowszy niz BC108.

    J.

  • 26. Data: 2022-02-18 14:33:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Friday, February 18, 2022, 9:32:28 AM, you wrote:

    [...]

    > Byly tez w sklepach, byly na gieldzie.

    Były. Kilka lat później. I we Wrocławiu czy w Warszawie. Nie w mojej
    szufladzie. W mojej szufladzie nawet dziś nie ma, za to są BC635/636 -
    idealne dopalacza do driverów przełączających :P

    > I chyba nawet tansze od BC211/313, bo te byly bardzo drogie.

    W szufladzie już nie miały kartki z ceną :P

    > Masz zboczenie zawodowe :-)

    Umiem to liczyć - to moja praca.

    > A tu tylko mala lampka :-)

    Która ma być naładowana 200 razy a nie 30 razy.

    > Ze mialy forwarda.

    Nie mam pojęcia, skąd Ci się ten forward wziął.

    > Ewentualnie obie strony wykorzystywaly, bo mostek mialy.

    Nie widziałem takich.

    > ten tytulowy 2SDxxxx ?
    > Na pewno nowszy niz BC108.

    Nadal są to 50-letnie zabytki.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 27. Data: 2022-02-19 02:18:20
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    J.F wrote:

    > Podejrzewasz forward czy zaporową?

    Tam bywają wszelkie cuda, w tym rezonansowe Royery z nasyceniem rdzenia
    i inne pomysły nieznane nauce radzieckiej.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 28. Data: 2022-02-20 16:17:19
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Piotr Wyderski napisał(a):

    > Tam bywają wszelkie cuda, w tym rezonansowe Royery z nasyceniem rdzenia

    Owszem rozwiązania fikuśne zwłaszcza w najtańszych lampach, ale po mojemu nic innego
    niż flyback tam
    nie znajdziesz. Flyback z trzema uzwojeniami również tam jest.

  • 29. Data: 2022-02-21 10:39:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Feb 2022 14:33:33 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello J.F,
    > Friday, February 18, 2022, 9:32:28 AM, you wrote:
    > [...]
    >
    > Umiem to liczyć - to moja praca.

    > Która ma być naładowana 200 razy a nie 30 razy.

    Pewnie wytrzyma, nawet wiec razy :-)

    > Nie mam pojęcia, skąd Ci się ten forward wziął.

    Jakby byla zaporowa, to powinna byc jakas kontrola nad prądem
    w fazie zasilania cewki/trafa, a potem na początku ładowania
    dlugi okres wyłączenia, bo napiecie wyjsciowe niskie i zanik pradu
    powolny.

    A proste lampy biorą duzy prąd, bardzo duży.

    Ten tytulowy 2SD2470 tez?
    pdf ma date 2005

    J.

  • 30. Data: 2022-02-21 14:35:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Monday, February 21, 2022, 10:39:45 AM, you wrote:

    [...]

    > Pewnie wytrzyma, nawet wiec razy :-)

    Lampa wytrzyma ale komplet baterii nie. A o nie chodzilo.

    > Jakby byla zaporowa, to powinna byc jakas kontrola nad prądem

    Sama się dławi.

    > w fazie zasilania cewki/trafa, a potem na początku ładowania
    > dlugi okres wyłączenia, bo napiecie wyjsciowe niskie i zanik pradu
    > powolny.

    I dlatego na początku częstotliwość niska. Słychać te przetwornice
    jak miauczą.

    > A proste lampy biorą duzy prąd, bardzo duży.

    Jarku, ja na tym zęby zjadłem.

    [...]

    --
    Best regards,