  • 1. Data: 2010-01-11 08:00:27
    Temat: zamiana dysku lgical na primary
    Od: "Ramiel" <r...@p...onet.pl>

    witam
    zainstalowałem system na dysku d: jest to dysk logical boot
    druga partycja zapasowa to c : system primary

    na c: są różne fotki, filmy itd
    na d: jest zainstalowany win xp

    czy można i jak zamienić żeby windows był na primary ?

    pozdr

  • 2. Data: 2010-01-11 08:25:24
    Temat: Re: zamiana dysku lgical na primary
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Ramiel" napisał:

    > zainstalowałem system na dysku d: jest to dysk logical boot

    To jakiś oksymoron - dysk logiczny na partycji rozszerzonej nie może być
    bootujący. Przynajmniej w ścisłym tego słowa znaczeniu, bo posługując się
    technicznym żargonem można każdą rzecz ochrzcić dowolnie.

    > druga partycja zapasowa to c : system primary
    > [...]
    > czy można i jak zamienić żeby windows był na primary ?

    W prosty sposób - nie. W skomplikowany - raczej też nie. Lepiej postawić
    system od nowa tam gdzie trzeba.
    A że to NTG, ustawiam FUT na pl.comp.os.ms-windows.winnt.

    JoteR

  • 3. Data: 2010-01-11 16:48:23
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Ramiel" <r...@p...onet.pl> wrote in message news:hielr3$cep$1@news.onet.pl...
> [...]
    >
    > na c: są różne fotki, filmy itd
    > na d: jest zainstalowany win xp
    >
    > czy można i jak zamienić żeby windows był na primary ?

    ntg, po co?

  • 4. Data: 2010-01-12 20:25:25
    Od: MAR <m...@s...org>

    W dniu 2010.01.11 9:00, Ramiel pisze:

    > czy można i jak zamienić żeby windows był na primary ?

    Tak, da się, przekonwertuj partycję z logical na primary jakimś
    programem do zarządzania partycjami, te płatne powinny to umieć.
    Ale po co ?

    --
    Mar

  • 5. Data: 2010-01-12 23:52:23
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 12.1.2010, MAR napisał(a):

    > Tak, da się, przekonwertuj partycję z logical na primary jakimś
    > programem do zarządzania partycjami, te płatne powinny to umieć.

    Darmowe także.

    > Ale po co ?

    Było wiele dyskusji na ten temat. Wszystkie prowadziły do konkluzji, że
    przy takiej ilości* partycji tylko obie jako podstawowe.

    * po lekturze wątku zakładam, że autor ma tylko dwie - tak czy siak do 4
    spokojnie tylko podstawowe (jak trzeba będzie więcej to można przerobić -
    i tak trzeba będzie rzeźbić na dysku).
    --
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://polish.spampoison.com/