-
11. Data: 2010-01-20 03:33:58
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
Od: " Michał" <m...@g...pl>
> łał! nie musi być. bardziej chodzi o trakcję, wygodę i zapas mocy.
> nie ukrywam, że do przemyśleń przyczyniły się również obecne warunki
> pogodowe :)
to jak o to chodzi to masz jedyny dobry folkswagen :)
4motion, super trakcja z aktywnym zawieszeniem i odporność na dowolną
pogode przy dowolnej prędkości ;)
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
12. Data: 2010-01-20 11:19:45
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>
Maciej Browarczyk pisze:
> Fantastycznie, to prawie stale 4x4, prawie tak jak Rav4.
Niektórzy uważają, że prawdziwe 4x4 to są dopiero sztywne mosty,
blokady wszystkich dyfrów i snorkel ;-) W Subaru możesz sobie
wybrać stałe 4x4 plus reduktor przy ręcznej skrzyni albo płynny
rozdział mocy przy automacie, ale w każdej wersji tylne koła są
zawsze napędzane. Zresztą Rav4 też były produkowane w wersji z
centralnym mechanizmem różnicowym i stałym napędem na 4 koła.
T.
-
13. Data: 2010-01-20 11:21:24
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
Od: "Hektor" <z...@w...pl>
Użytkownik " Michał" <m...@g...pl> napisał
> to jak o to chodzi to masz jedyny dobry folkswagen :)
> 4motion, super trakcja z aktywnym zawieszeniem i odporność na dowolną
> pogode przy dowolnej prędkości ;)
A możesz uzasadnić te zachwyty, bo w niektórych 4Motion'ach siedzi zwykły
Haldex i jakoś trudno uwierzyć w tę "super trakcje' i 'odporność na dowolną
pogode przy dowolnej prędkości'. A aktywne zawieszenie, w którym modelu?
Pheaton, może jakieś Touareg'i?
Zbigniew Kordan
-
14. Data: 2010-01-20 11:22:46
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
Od: "Hektor" <z...@w...pl>
Użytkownik "Maciej Browarczyk" <m...@N...org> napisał
>> Jeszcze dochodzi ci do tego Volvo XV70 i V70R, aczkolwiek tylko pobieżnie
>> oglądałem temat
>
> A skad tam wytrzasnales staly 4x4?
Pewnie z ulotki reklamowej albo z grupy dyskusyjnej.
ZK
-
15. Data: 2010-01-20 16:10:25
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
Od: maryjan <n...@w...com>
Wojtek napisał(a):
> Mi się by bardziej wydawało, że jest to wybór raczej pomiędzy dieslem
> audi, a benzyną subaru.
niekoniecznie. benzynowe audi z literką T tez byłoby ok.
-
16. Data: 2010-01-20 16:11:25
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
Od: maryjan <n...@w...com>
Tomasz Finke napisał(a):
> Przy jeździe ze stałą prędkością na wprost rzeczywiście jest
> podział momentu 90:10 w 4-biegowym automacie i 55:45 w 5-biegowym (były
> podobno też inne proporcje), ale na pierwszym biegu, przy
> przyspieszaniu albo w razie wykrycia poślizgu/uślizgu centralne
> sprzęgło jest błykawicznie zaciskane i na tylną oś trafia 50% mocy.
> Na angielskojęzycznych forach dyskusyjnych można znaleźć opis sposobu
> podłączenie ręcznego włącznika sterującego tym sprzęgłem, który ustawia
> podział 50:50 na żądanie kierowcy.
no to muszę iść na jakiś kompromis.
uparłem się, że MUSI mieć AT.
-
17. Data: 2010-01-20 18:16:43
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
Od: "Tadeusz" <...@a...pl>
Użytkownik "Maciej Browarczyk" <> napisał w wiadomości ...
> BartekK pisze:
>
>> Jeszcze dochodzi ci do tego Volvo XV70 i V70R, aczkolwiek tylko pobieżnie
>> oglądałem temat
>
> A skad tam wytrzasnales staly 4x4?
volvowskie AWD jest równie stałe jak 4x4 w Subaru z automatem
ma 95:5 przód:tył przy pełnej przyczepności z bardzo szybkim
przeniesiem momentu przy uślizgu którejś osi - czas
reakcji systemu to 1/6 obrotu wału napędowego...
ja osobiście polecam Volvo AWD :)
i to na podstawie własnych doświadczeń praktycznych :)
-
18. Data: 2010-01-20 18:20:35
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
Od: "Tadeusz" <...@a...pl>
Użytkownik "maryjan" <> napisał w wiadomości ...
>
> no to muszę iść na jakiś kompromis.
> uparłem się, że MUSI mieć AT.
w tej sytuacji uważam że masz wybór między Audi a Volvo :)
-
19. Data: 2010-01-21 01:17:58
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>
Tadeusz pisze:
> volvowskie AWD jest równie stałe jak 4x4 w Subaru z automatem
> ma 95:5 przód:tył przy pełnej przyczepności z bardzo szybkim
> przeniesiem momentu przy uślizgu którejś osi - czas
> reakcji systemu to 1/6 obrotu wału napędowego...
Tak? Rownie stale? No co Ty nie powiesz.
http://www.youtube.com/watch?v=XyLgYskj-oc
--
Pozdrawiam,
Maciek
-
20. Data: 2010-01-21 03:44:17
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Thu, 21 Jan 2010 01:17:58 +0100, Maciej Browarczyk wrote:
>Tadeusz pisze:
>> volvowskie AWD jest równie stałe jak 4x4 w Subaru z automatem
>> ma 95:5 przód:tył przy pełnej przyczepności z bardzo szybkim
>> przeniesiem momentu przy uślizgu którejś osi - czas
>> reakcji systemu to 1/6 obrotu wału napędowego...
>
>Tak? Rownie stale? No co Ty nie powiesz.
>http://www.youtube.com/watch?v=XyLgYskj-oc
Brak kamery z drugiej strony - ale czy tu brak jakiegokolwiek LSD czy
jest zepsute razem ASR/TCS ?
J.