eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyzakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 25

  • 21. Data: 2010-01-21 03:51:00
    Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 20 Jan 2010 11:19:45 +0100, Tomasz Finke wrote:
    >Maciej Browarczyk pisze:
    >> Fantastycznie, to prawie stale 4x4, prawie tak jak Rav4.
    >
    >Niektórzy uważają, że prawdziwe 4x4 to są dopiero sztywne mosty,
    >blokady wszystkich dyfrów i snorkel ;-) W Subaru możesz sobie
    >wybrać stałe 4x4 plus reduktor przy ręcznej skrzyni albo płynny
    >rozdział mocy przy automacie, ale w każdej wersji tylne koła są
    >zawsze napędzane.

    Czy ten "plynny rozdzial mocy" to taki marketingowy eufemizm na
    zablokowany dyfer ?

    Nie bardzo sobie wyobrazam zmienne sterowanie rozdzialem momentu, tzn
    owszem - jest pare pomyslow, ale wszystkie raczej dosc kosztowne i w
    produkcji i w eksploatacji ..

    >Zresztą Rav4 też były produkowane w wersji z
    >centralnym mechanizmem różnicowym i stałym napędem na 4 koła.

    Ale blokowanym czy nie ? Zeby sie nie skonczylo "jak jedno kolo jest
    do d*, to caly naped jest ..."

    Co prawda dzis ASR/TCS potrafi to naprawic.


    J.


  • 22. Data: 2010-01-21 07:42:00
    Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2010-01-21 03:51, J.F. pisze:

    > Nie bardzo sobie wyobrazam zmienne sterowanie rozdzialem momentu, tzn
    > owszem - jest pare pomyslow, ale wszystkie raczej dosc kosztowne i w
    > produkcji i w eksploatacji ..

    w Subaru jest sterowane hydraulicznie mokre sprzęgło wielopłytkowe.
    W stanie otwartym tylne koła napędzane są tylko dzięki lepkości oleju,
    a zmieniając odstęp/docisk płytek można płynnie zwiększać moment
    przenoszony na tył. Nie słyszałem o problemach z tym sprzęgłem albo
    konieczności wymiany po jakimś przebiegu, rośnie tylko spalanie o
    ~1,5 l/100 km w porównaniu z autem z napędem na przód.

    >> Zresztą Rav4 też były produkowane w wersji z
    >> centralnym mechanizmem różnicowym i stałym napędem na 4 koła.
    >
    > Ale blokowanym czy nie ? Zeby sie nie skonczylo "jak jedno kolo jest
    > do d*, to caly naped jest ..."

    Tu ktoś zrobił porządne zestawienie rozwiązań napędów 4x4:

    http://www.awd.ee/cars.html

    T.


  • 23. Data: 2010-01-21 08:55:51
    Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>


    Użytkownik "Maciej Browarczyk" <> napisał w wiadomości ...
    > Tadeusz pisze:
    >
    >> volvowskie AWD jest równie stałe jak 4x4 w Subaru z automatem
    >> ma 95:5 przód:tył przy pełnej przyczepności z bardzo szybkim
    >> przeniesiem momentu przy uślizgu którejś osi - czas
    >> reakcji systemu to 1/6 obrotu wału napędowego...
    >
    > Tak? Rownie stale? No co Ty nie powiesz.
    > http://www.youtube.com/watch?v=XyLgYskj-oc

    powiem że to XC70 ma zepsuty napęd... ewidentnie...


  • 24. Data: 2010-01-22 08:08:32
    Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
    Od: Jacek <m...@s...pl>

    Maciej Browarczyk pisze:
    > Tadeusz pisze:
    >
    >> volvowskie AWD jest równie stałe jak 4x4 w Subaru z automatem
    >> ma 95:5 przód:tył przy pełnej przyczepności z bardzo szybkim
    >> przeniesiem momentu przy uślizgu którejś osi - czas
    >> reakcji systemu to 1/6 obrotu wału napędowego...
    >
    > Tak? Rownie stale? No co Ty nie powiesz.
    > http://www.youtube.com/watch?v=XyLgYskj-oc
    >

    Sam sie kiedys powolywalem na ten film, ale uslyszalem ze to XC ma
    uszkodzony 4x4.. i patrzac po pozostalych filmach na YT chyba to jest
    mozliwe, takze jest to fake.
    Co do VOlvo to podczas tej zimy widzialem jak xc90 paruje obok
    najnowszego xc70.
    XC90 wjechalo w snieg, ale tylny naped zaskoczyl powiedzmy po 0,5
    sekundy - po prostu widac bylo opoznienie w zadzialaniu mechaniznu.. i
    to faktycznie mozna nazwac marketingowym eufemizmem.
    Natomiast w XC70 III nie bylo zadnego opoznienia w kreceniu tylnymi
    kolami... taki "prawdziwy" 4x4.. tyle, ze w w 70-tce jest chyba
    haldex3.. no i przypuszczam, ze bylo mniej ztyrane niz to xc70, bo
    wyglada na prawie nowke


  • 25. Data: 2010-01-26 11:51:11
    Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 22 Sty, 08:08, Jacek <m...@s...pl> wrote:
    > Maciej Browarczyk pisze:
    >
    > > Tadeusz pisze:
    >
    > >> volvowskie AWD jest równie stałe jak 4x4 w Subaru z automatem
    > >> ma 95:5 przód:tył przy pełnej przyczepności z bardzo szybkim
    > >> przeniesiem momentu przy uślizgu którejś osi - czas
    > >> reakcji systemu to 1/6 obrotu wału napędowego...
    >
    > > Tak? Rownie stale? No co Ty nie powiesz.
    > >http://www.youtube.com/watch?v=XyLgYskj-oc
    >
    > Sam sie kiedys powolywalem na ten film, ale uslyszalem ze to XC ma
    > uszkodzony 4x4.. i patrzac po pozostalych filmach na YT chyba to jest
    > mozliwe, takze jest to fake.
    > Co do VOlvo to podczas tej zimy widzialem jak xc90 paruje obok
    > najnowszego xc70.
    > XC90 wjechalo w snieg, ale tylny naped zaskoczyl powiedzmy po 0,5
    > sekundy - po prostu widac bylo opoznienie w zadzialaniu mechaniznu.. i
    > to faktycznie mozna nazwac marketingowym eufemizmem.
    > Natomiast w XC70 III nie bylo zadnego opoznienia w kreceniu tylnymi
    > kolami... taki "prawdziwy" 4x4.. tyle, ze w w 70-tce jest chyba
    > haldex3.. no i przypuszczam, ze bylo mniej ztyrane niz to xc70, bo
    > wyglada na prawie nowke


    Jak dla mnie to na tą górkę można by spróbować się wspiąć
    przednionapędówką - chyba mój stary golfik III by wlazł :)
    Żenujące są takie wyzwania dla 4x4 :)

    Jacek

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: