-
Data: 2014-04-29 16:18:15
Temat: Re: zakup auta... bez OC ?
Od: Bugatti <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu poniedziałek, 28 kwietnia 2014 00:57:16 UTC+2 użytkownik BartekK napisał:
> Taki temat mi się trafił - jest do kupienia auto, wszystko fajnie.. ale
>
> jak przychodzi co do czego, to się okazuje że poprzedni właściciel nie
>
> miał OC od mniejwięcej roku. Nawet nie wie ile, bo poprzednie kwity też
>
> gdzieś posiał.
>
> Co się dzieje w takiej sytuacji?
Cześć!
A od kiedy istnieje obowiązek przechowywania starych polis OC ? Przecież ustawa nie
wymusza przechowywanie nieaktualnych polis OC.
Przechowywanie OC jest ważne gdy chcesz zmienić ubezpieczyciela i udowodnić mu że do
tej pory jeździłeś bezszkodowo - ale niektórzy ubezpieczyciele(a może i znaczna
większość) ma bazy danych i nie trzeba trzymać "papierków OC".
Moje motto przy zakupie jakiegokolwiek auta:
Nie kupujesz dokumentów (papierków) tylko samochód (produkt - składający się z wielu
tysięcy komponentów). Sprawdzasz tylko zgodność treści dokumentów ze stanem obecnym
auta.
Jeśli masz obawy że właściciel może i ma stare OC ale nie chce je pokazać bo
wcześniej autko miało kolizję i wypłatę/pobranie kasy z ubezpieczenia to idziesz na
policję z zapytaniem czy auto nie jest kradzione...i przy okazji pytasz czy nie mają
w bazie jakiegoś zdarzenia z tym autkiem (problem jest gdy auto jest spoza PL).
Gdy Policjanci nie dadzą ci numeru polisy albo jakichkolwiek danych związanych z
kolizyjnością/wypadkowością pojazdu to wówczas wykonujesz czynności techniczne
samochodu (kiedyś pisałem o tym na grupie ale garstwa ludzi na forum ma jakiekolwiek
zdanie na ten temat - szkoda):
1. Pomiar punktów bazowych płyty podłogowej i porównanie wyników z tolerancjami.
2. Pomiar zawieszenia (w szczególności pochylenie i wyprzedzenie osi zataczania i
geometryczna oś jazdy) - symetryczność (bardzo ważne) i zgodność z zakresem
tolerancji.
3. Sprawdzenie fizycznej obecności airbaga (kierowcy i w słupkach - jeśli auto
fabrycznie takie posiada) poprzez zdjęcie "zaślepek".
4. Diagnostyka dynamiczna.
Nie wspominam o wzrokowym sprawdzeniu płyty podłogowej na podnośniku lub kanale celem
sprawdzania obecności niefabrycznych spawów (i wielu innych kwestii) poszycia płyty
podłogowej (ciągłość materiału).
Ja radzę każdemu wykonywać takie czynności bez względu na to co mówi właściciel,
policja, ubezpieczyciel, papierki, książka serwisowa i kto/co-kolwiek inny ;-)
Jak to sprawdzisz i koniecznie przeanalizujesz wyniki to możesz kupować.
No chyba że ma to w pupie i interesuje cię tylko żeby auto ładnie lśniło przed
znajomymi....to wtedy nie mamy o czym rozmawiać ;(...ale myślę że nie jesteś takim
typem człowieka ;)
Pozdrawiam,
Bugatti
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-02-25 Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- 2025-02-25 rozliczenia policji
- 2025-02-25 Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- 2025-02-25 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-02-25 Warszawa => SQL Developer <=
- 2025-02-25 Zbigniew Ziobro śmie sugerować "niedostatki niezawisłości" sędzi (wątpliwości co do bezstronności)
- 2025-02-25 Kraków => DevOps Engineer (Junior/Regular) <=
- 2025-02-25 Kraków => Front-end Developer <=
- 2025-02-25 Szpital
- 2025-02-24 Gniazdo + wtyk
- 2025-02-24 Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-24 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=