eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyzakłócenia od... abs ?Re: zakłócenia od... abs ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!lub
    lin.pl!uw.edu.pl!newsgate.cistron.nl!newsgate.news.xs4all.nl!news2.euro.net!82.
    197.223.106.MISMATCH!feeder1.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.242
    .MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshos
    ting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Thu, 05 Aug 2010 21:08:57 +0200
    From: BartekK <s...@N...org>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.1.11) Gecko/20100711
    Thunderbird/3.0.6
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zakłócenia od... abs ?
    References: <4c5998be$0$17091$65785112@news.neostrada.pl>
    <i3e5cj$n2a$1@inews.gazeta.pl>
    In-Reply-To: <i3e5cj$n2a$1@inews.gazeta.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 40
    Message-ID: <4c5b0d61$0$17104$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.18.31.34
    X-Trace: 1281035617 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 17104 83.18.31.34:53436
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2301871
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-08-05 12:56, kamil pisze:
    >
    >
    > "BartekK" <s...@N...org> wrote in message
    > news:4c5998be$0$17091$65785112@news.neostrada.pl...
    >> Opel combo 2010 1.3 cdti (diesel!)
    >> Mam zakłócenia (w eterze, nie po zasilaniu) na około S8-9 (bardzo
    >> upierdliwe w AM, SSB, a w FM ze względu na swój poziom zapychające
    >> odbiornik) w paśmie od ~4MHz do prawie ~55MHz o charakterystyce takiej
    >> prawie jak "silnik iskrowy spalinowy" i to o dość wysokich obrotach...
    >>
    >> Ale rebus jest ciekawszy - zakłócenia są tylko (!) gdy się jedzie.
    >> Im szybciej (wystarczy 20km/h) tym silniejsze.
    >> Niezależnie od obrotów silnika, włączenia wentylatora, spryskiwaczy
    >> wycieraczek itd - na postoju jest cisza. Wyłączenie całkowite silnika
    >> podczas jazdy (jazda z rozpędu) - pyrczenie w eter nie znika.
    >> Co jeszcze lepsze - wystarczy że podczas jazdy nacisnę (choćby
    >> delikatnie) pedał hamulca - w eterze momentalnie cisza.
    >> Ki czort? Impulsatory (czujniki) od abs? Ale co z tym hamowaniem ?
    >
    > Wyglada na jakis problem z masa, wcisniecie pedalu zamyka obwod i
    > problem znika.
    Hm, rebus. Jak już to problem masy instalacji auta, a nie samej
    radiostacji. Co jeszcze śmieszniejsze - zauważyłem że pociągnięcie
    _ręcznego_ (nawet nie tak mocno by zwalniać, wystarczy trochę, ale nie
    ma to związku z zapaleniem kontrolki od ręcznego na desce, tylko trochę
    dalej) również powoduje idealną ciszę w eterze! Nie ważne że
    równocześnie cisnę gazu, tak że faktycznie przyspieszam...

    Masa oraz plus idą prosto z akumulatora do radiostacji. Oba przewody to
    bardzo porządne 6mm^2, zakończone tulejkami zaprasowanymi gazoszczelnie,
    dobrze przykręconymi do odpowiednich miejsc na klemach. Sama radiostacja
    więcej styków z masą auta nie posiada. Że to problem nie zasilania widzę
    również dlatego, że ta sama radiostacja zasilona wprost z akumulatora
    osobnego żelowego 7Ah w kabinie - odbiera te same zakłócenia.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: