  • 11. Data: 2013-11-21 12:07:07
    Temat: Re: zakaz wjazdu LPG - podstawa?
    Od: p...@g...com

    --Tak, jest to dozwolone bo garaż nie jest terenem publicznym i obowiązują zasady
    wspólnoty mieszkaniowe oraz dewelopera.

    tez bym sie sklanial ku tej wersji, ogolne przepisy nie zabraniaja ale wlasciciel
    robi co chce ...

    P.

  • 12. Data: 2013-11-21 12:09:55
    Od: orcos <s...@z...pl>

    W dniu 2013-11-21 11:40, mappl pisze:

    > http://www.cda.pl/video/68067d3/Eksplozja-butli-lpg

    Wybuchł gaz zgromadzony w bagażniku, pewnie z powodu nieszczelności.
    Baki wybuchają w podobny sposób z powodu zgromadzonych oparów.

    Gdyby wybuchła *butla* nic by nie zostało z samochodu, kierowcy,
    drugiego samochodu i stacji, ale tak jak mówię - butle nie wybuchają.

    --
    ...|_OR|...
    ...|COS|...

  • 13. Data: 2013-11-21 12:11:33
    Od: Gregoriusx <n...@a...com>

    W dniu 2013-11-21 11:24, orcos pisze:

    > Na podstawie jakich przepisów? Bo badania pokazują, że LPG jest w
    > zasadzie bezpieczniejsze niż benzyna. Baki wybuchają, a butle nie.

    Chodzi o nieszczelne instalacje - LPG jest cięższe od powietrza i będzie
    zalegało w obniżeniu terenu. Jak dojdzie to odpowiedniego stężenia to
    może wybuchnąć. Aby bezpiecznie parkować taki garaż powinien mieć
    odpowiednie kratki wentylacyjne w lub przy podłodze podłączone do
    wentylacji.

    --
    Gregorius

  • 14. Data: 2013-11-21 12:12:25
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    p...@g...com nabazgrał(a):

> [...]
    > obowiązują zasady wspólnoty mieszkaniowe oraz dewelopera.
    > tez bym sie sklanial ku tej wersji, ogolne przepisy nie zabraniaja ale

    Brata żona jest we wspólnocie i mają wprowadzony taki zakaz a kazdy przepis
    jest wcześniej konsultowany z prawnikami.

  • 15. Data: 2013-11-21 12:15:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.11.2013 11:24, orcos pisze:

    > Na podstawie jakich przepisów? Bo badania pokazują, że LPG jest w
    > zasadzie bezpieczniejsze niż benzyna. Baki wybuchają, a butle nie.

    http://www.straz.gov.pl/page/index.php?str=47&id=323
    78

  • 16. Data: 2013-11-21 12:48:33
    Od: orcos <s...@z...pl>

    W dniu 2013-11-21 12:15, Andrzej Lawa pisze:

    > http://www.straz.gov.pl/page/index.php?str=47&id=323
    78

    Wreszcie jakieś konkrety. Dzięki.

    --
    ...|_OR|...
    ...|COS|...

  • 17. Data: 2013-11-21 13:49:34
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    Gregoriusx wrote:

> [...]
    > może wybuchnąć. Aby bezpiecznie parkować taki garaż powinien mieć
    > odpowiednie kratki wentylacyjne w lub przy podłodze podłączone do

    U mnie w bloku zakazu wjazdu LPG nie ma. Wentylacja jest i kratki przy
    podłodze (na wysokości ok. 30 cm) też są. Blok z końca lat 90-tych ub.
    wieku.

  • 18. Data: 2013-11-21 15:04:10
    Od: "mappl" <n...@s...pl>

    > Wybuchł gaz zgromadzony w bagażniku, pewnie z powodu nieszczelności. Baki
    > wybuchają w podobny sposób z powodu zgromadzonych oparów.

    i z takiego właśnie powodu powstał zakaz wjazdu, o który pytał wątkotwórca

  • 19. Data: 2013-11-21 15:15:34
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 21.11.2013 11:40, Chris pisze:
    > A dla czego

    a nie dlaczego?

    --
    anacron
    aba/

  • 20. Data: 2013-11-21 15:19:21
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 21.11.2013 10:08, sqlwiel pisze:
    > Czołem.
    > Mignął mi niedawno znak typu "zakaz wjazdu" z wymalowanym autkiem i
    > literami LPG nad garażem w piwnicy budynku mieszkalnego.

    W wielu miejscach jest i tak to wszyscy olewają i w takich garażach
    widuję auta z LPG. Problemem nie jest butla tylko możliwa nieszczelność
    instalacji LPG oraz fakt, że LPG jest cięższe od powietrza.

    > Czy taki zakaz jest czymkolwiek formalnie podparty, czy to tylko radosna
    > i nadmierna twórczość administratora/zarządcy budynku?

    W PoRD nie znam, chyba jakieś przepisy ppoż, ale głowy sobie uciąć za to
    nie dam.

    --
    anacron
    aba/