eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyzakaz pokątnego ładwowaniaRe: zakaz pokątnego ładwowania
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!eternal-september.org!
    news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Date: Sun, 20 Aug 2023 12:14:41 +0200
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 182
    Message-ID: <ubsp3a$1an6r$1@dont-email.me>
    References: <ubr5a7$8jr$17$Shrek@news.chmurka.net> <ubr6il$104av$1@dont-email.me>
    <ubr9gt$8jr$19$Shrek@news.chmurka.net> <ubras9$10pu6$1@dont-email.me>
    <ubrc69$8jr$22$Shrek@news.chmurka.net> <ubrf99$11dba$1@dont-email.me>
    <ubs7ed$8jr$25$Shrek@news.chmurka.net> <ubsjlc$19oua$2@dont-email.me>
    <ubsm50$gtr$3$Shrek@news.chmurka.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sun, 20 Aug 2023 10:15:06 -0000 (UTC)
    Injection-Info: dont-email.me; posting-host="8dfa94658610f9bcc4de04f83a0d915c";
    logging-data="1400027";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX19O9eB/Qr00UzWRQl22tM3C"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.14.0
    Cancel-Lock: sha1:X7VSYkwOFm9ia/HjBULHJ3OeVlY=
    Content-Language: en-US
    In-Reply-To: <ubsm50$gtr$3$Shrek@news.chmurka.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2716184
    [ ukryj nagłówki ]

    On 20/08/2023 11:28, Shrek wrote:
    >> Tak, pokazuje on, że niebezpieczeństwo jest wszędzie. Głównie z powodu
    >> obecności debili, też wszędzie.
    > No własnie jak masz gniazdo 16A to nie trzeba być debilem - przecież
    > nikt go w zasadzie nie sprawdza - nawet jak ktoś robi przegląd i to
    > solidny co pięć lat, to przecież gniazd nie otwiera.

    Czy ja wiem, u mnie otwiera. Może nie widziałeś nigdy solidnego przeglądu.

    > No i z jakiś
    > powodów ktoś wymyślił i zatwierdził normę na złącza rozłaczalne do
    > ładowania samochodów elektrycznych i nie umieścił w niej gniazdka
    > domowego 16A.

    Może głównie z powodu powolności tego typu zasilania i założenia, że to
    "awaryjne". Jednak te 3.5kW/h to nie wystaczy nawet do Żabki po czteropak.

    > tylko uszkodzone
    > łączenie i dlatego wziąłem w cudzysłów "zwarcie w instalacji
    > elektrycznej" które zwykle jest podawane jako przyczyna pozarów.

    Więc powinien się zaintereować w końcu jakiś prokurator, nagiminnym
    łagrstwem Straży Pożarnej.

    > I na to
    > bezpiecznik nie pomoże.

    Na to pomoże inteligentna ładowarka w samochodzie.

    > Ostatnio dyskutowałem na ten temat ze strażakiem
    > - skoro się spaliło to znaczy że "zwarcie w instalacji elektycznej" i
    > czemu bezpiecznik nie zadzałał? No i tłumacze, ale nie uwierzył - on
    > uważał że na grzejący się styk coś bezpiecznik powinien poradzić.  Nawet
    > tu w tym wątku ktoś pisał, że przecież jest bezpiecznik więc nic się nie
    > stanie.

    Dlatego uważam że strażacy są głupi, jeśli mają zajmować się szukaniem
    przyczyny pożaru.

    Dlatego też nie dam wiary w to "zwarcie" ani też nie daję wiary w to, że
    jak nie wiadomo co, to na pewno prąd.

    Ale urzędnicy może dali radę, to głównie odpady intelektualne i oni nie
    widzą potrzeby zastanowiaenia się skąd ten wniosek, tylko wpisują do
    rubryczki "przyczyna pożarów".

    Na pewno ten przygłupi piszący artykuł dał. Wygląda na takiego, co by dał.

    >> Jeśli opisywany przez Ciebie przypadek został nazwany przez strażaka
    >> "zwarciem" to strażak jest imbecylem. Zazwyczaj z resztą jest, wiedza
    >> z zakresu czegokolwiek technicznego, u strażaków, jest zerowa.
    > Ten akurat ma większą. Imbecylem bym go zresztą nie nazwał. Wiedzę
    > techniczną też ma zdecydowanie wiekszą niż typowy strażak;)
    > Sformułowanie "pożar został spowodowany przez zwarcie w instalacji
    > elektrycznej" ma długą brodę.

    Jest niepoprawne. Zwarcia w instalacji elektrycznej praktycznie nie są
    powodem czegokolwiek niebezpiecznego. Poza meliną żuli w Łodzi, oni tam
    mają gwoździe we wkładkach.

    > BTW - ostatnio miałem pożar (no dobra pożar to może za duże słowo, bo co
    > prawda tylko urządzenie się paliło i to mało efektownie) spowodowany...
    > zwarciem w instalacji przeciwpożarowej;)

    Woda się paliła?

    >> Dlaczego nie ma przepisu? Ja wielkiej różnicy nie widzę. Ale urzędnik
    >> widzi. Gdzie ona, gdzie?
    > Spytaj urzędnika - wynika moim zdaniem z faktu, że ktoś zrobił normę na
    > połączenia rozłączalne do samochodów a do farelek nie.

    Dlaczego? Widzisz, mnie nie interesuje papierowy powód. Mnie interesuje
    powód fizyczny. W sensie bazujący na fizyce.

    > Ktoś to zauważył,
    > no i albo trzeba uznać że norma na połączenia ma przesadzone wymagania,
    > albo skoro ma dobre to należy ją stosować. Z punktu widzenia urzędnika
    > sprawa jest oczywista.

    Czyli nieuchronnie idziemy w kierunku typowego problemu prawa: zajmują
    się nim imbecyle.

    >> Nie rozumiesz: mowa o dynamicznym spadku. Czyli ładowarka powoli sobie
    >> zaczyna ładować samochód i widzi, że jak zwiększa obciązenie z 100W do
    >> 3kW to napięcie siada o 10V. To jest powód, by natychmiast przerwać
    >> ładowanie i zaraportować błąd. W normalnej sytuacji poprawnie
    >> wykonanej instalacji coś takiego nie wystąpi.
    > Dobra - liczymy - żeby połącznie się znacząco grzało to potrzeba gdzieś
    > 20W

    Za mało aby spowodować jakiś poważny problem.

    > - jak nie wierzysz to złap do ręki żarówkę od stopów z samochodu.

    Ja ledwo wytrzymuję 45 stopni. Tworzywo wytrzyma ~200. Dodatkowo,
    konstrukcja gniazda jest taka, że elementy metoalowe są "podtrzymywane"
    zarówno przez wtyczkę jak i przewody w ścianie, w pozycji mniej więcej
    takiej, jaka jest domyślna.

    > 16A, P=20W. P=I^2xR. R=P/I^2=20/16^2=0,08 oma.
    > Spadek napięcia przy 16A: U=I*R=16*0,08=1,3V a nie żadne 10.
    > Przy spadku o 10V to wydziela ci się 160W = wtedy to już świeci.

    Nie, jeszcze nie. Akurat spadek ~10V na śrubce miałem i zmierzyłem.
    Gniazdo jest gorące i nadtopione, ale nic nie świeci.

    >> To robi *każdy* UPS ładujący swój akumulator, w celu sprawdzania
    >> rezystancji wewnętrznej akumulatora.
    > NIe rozmwiamy o rezystancji wewnętrznej aku (i wątpię żeby to robił
    > każdy UPS, bo tam idzie to w miliomy i nie tak łatwo pomierzyć) a o
    > rezystancji wewnętrznej źródła zasilania - czyli od gniazda

    Operacja pomiaru nie różni się niczym. Badasz napięcie dla kilku różnych
    poziomów obciązenia i wyliczasz sobie R. W ten sposób możesz łatwo
    określić, czy instalacja do której jesteś wpięty jest czy nie
    bezpieczna. Operację powtarzasz co sekundę.

    > - wątpię
    > żeby się nadmiernie ładowarki interesowały pojedynczymi voltami na
    > zasilaniu.

    Jaki widzisz problem ,aby się interesowały?

    >> Nie ma absolutnie śladu powodu, dla którego tego nie można robić po
    >> drugiej stronei druta, czyli na wejściu.
    > Owszem są powody - choćby takie, że napięcie w sieci, zwłaszcza na
    > zadupiach się zmienia.

    Dlatego nie bazujesz na zafiksowanym napięci, tylko badasz od strony
    ładowarki w sposób inteligentny jego reakcję na zmianę obciążenia.

    >>> Nic takiego nie ma miejsca - ładowarki nie badają rezystancji źródła.
    >> To niech zaczną. To trywialne: kilka podpisów tumanistów na jakimś
    >> dekrecie i "samo się zrobi".
    > Widać uznali że lepiej zrobić dobre gniazda.

    Ale dobre gniazdo też może byc złe.

    Kto niby zabroni przykręcić porządną ładowarkę samochodową do instalacji
    od żarówki w garażu?

    > I pewnie sami tego nie
    > wymyślili, tylko spytali technicnych.

    Wątpie, aby przecietny tumanista odróżnił technicznego od akwizytora.
    Przeceniasz ich poziom intelektualny.

    > Być może stronniczych, boć może
    > pytanie kretyńsko zadali, ale zapewniam cię że to nie tumaniści za tym
    > stoją. Tumaniści się na tym nie znają.

    Wręcz przeciwnie, cały machanizm prawny dowolnego państwa ma solidny
    fundament tumanistyczny. Nie widzę powodów, aby tutaj nagle miał
    merytoryczny.

    >> Nie. Obie sprawy są wyimaginowane jako problem Do tego stopnia, że ten
    >> autor, jako wzorcowy tumanista,
    > Jak dla mnie to stawiasz odważne tezy. Koleś powołuje się na normy i
    > akty prawne ty na przedłużacz do pieca od pizzy. No nie wiem kto tu
    > większe zaufanie budzi;)

    Koleś bredzi o podpinaiu kilku urządzeń do jednego gniazdka
    przekraczając jego zdolności znamionowe. Jest debilem - to nigdy nie
    zadziała. To stawia pod znakiem zapytania jego umiejtności intelektualne
    prawidłowego argumentowania czegokolwiek.

    >>> Poczytaj sobie o cyklach pracy - najpoularniejszy to AC3.
    >> Jesteś pewny, że trwałośc łączeniowa AC3 dotyczy gniazdek domowych?
    > Jestem prawie pewny ze nie.

    OK.

    Ale masz tu przykład, że to nie tak że jak
    > Natomiast jak ci wychodzi wkładka bezpiecznikowa 160A to mimo że jest do
    > niej dostępna podstawa 160A daje się następną z typoszeregu, żeby
    > podstawa nie pracowała na granicy prądu znamionowego. Podobnie jak
    > lączniki oświetleniowe mają 10A to żaden szanujący się projektant nie
    > powiesi na nich 2kW opraw oświetleniowych.

    Nikt nie projektuje instalacji elektrycznej na styk. To dlatego masz
    2.5mm2 na gniazdku 16A, mimo że spokojnie wystarczyło by 1.5mm2.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: