  • 1. Data: 2003-10-21 10:46:24
    Temat: zakaz dzielenie ADSL
    Od: "Marcin Szczygielski" <m...@p...onet.pl>

    Wczoraj na http://www.pclab.pl/?art=&sid=6695&mode=nested&order
    =0 ukazał się
    artykuł o zakazie dzielenia ADSL z TPSA.
    Czy ja śnię ??

    Marcin

  • 2. Data: 2003-10-21 14:17:46
    Temat: Re: zakaz dzielenie ADSL
    Od: "zadziorek" <x...@c...pl.nospam>

    nie badz smieszny, jak bys czytal uwaznie to bys zauwazyl
    ze to niepotwierdzona wiadomosc od czytelnika ich grupy
    czyli np kazdy mogl ja wyslac :>

  • 3. Data: 2003-10-21 14:17:48
    Od: tm <m...@p...fm>

    On Tue, 21 Oct 2003 10:46:24 +0000 (UTC), Marcin Szczygielski wrote:

    > Wczoraj na http://www.pclab.pl/?art=&sid=6695&mode=nested&order
    =0 ukazał się
    > artykuł o zakazie dzielenia ADSL z TPSA.
    > Czy ja śnię ??

    Doprawdy powołują się na bardzo wiarygodne źródło ;).

    --
    Tom

  • 4. Data: 2003-10-21 14:18:09
    Od: Jaroslaw Sakowski <j...@d...spam>

    In article <bn2gt8$aif$1@news.onet.pl>, Marcin Szczygielski wrote:
    > artykuł o zakazie dzielenia ADSL z TPSA.
    > Czy ja śnię ??

    Sluchajcie moze w sprawie SDI i ADSL bedziemy w ogole
    bardziej konstruktywni.

    Poponuje ustalic do kogo napisac pismo z pytaniem (chodzi o kompetencje,
    ja za bardoz struktury TPSA nie znam),
    ktos to robi i pozniej kopie w tiff/jpg wstawia na jakis serwer.

    Przedwszystkim mnie interesuje jak sie bronic przed zmiana SDI na
    neostrade (Neo+ nie interesuje mnie zupelnie - brak stalego IP i domeny,
    skomplikowane logowanie) jakby co. Chodzi o te niuanse z umowa i
    reszte. Albo niech mi dadza ADSL skonfigurowany tak jak SDI
    (symetrycznie 128 kbps) skoro SDI ma isc do kasacji (za instalacje
    ADSL moge zaplacic, abonament ma zostac ten sam) . W koncu mam SDI
    3 lata i nie zamierzam _nigdy_ na nic zmieniac (nie widze zadnych
    zastosowan dla wiekszej predkosci nawet przy wielu innych uslugach),
    mnie strony www pod windows i kolorki nie interesuja (a jak rozumiem
    do tego ten 5 razy wieszy ruch asymetryczny jest glownie potrzebny).

    A w ADSL to dzielenie poza lokal - wlasnie zlozylem dokumenty dla urzedu
    i tu taki krzak (a gosciu od promocji nic nie mowil o tym a przeciez
    sie pytalem wyraznie i znal konfiguracje sieci, ogladal serwerownie i
    modemy lokalne itp.).

    --
    Jarek
    e-mail: js_news monkey monolit.polfurs.org

  • 5. Data: 2003-10-22 18:39:33
    Od: "Jakub \"Venom\" Żukowski" <v...@v...com>

    > Wczoraj na http://www.pclab.pl/?art=&sid=6695&mode=nested&order
    =0 ukazał
    się
    > artykuł o zakazie dzielenia ADSL z TPSA.
    > Czy ja śnię ??
    aDSL to Neo - Neo od zawsze nie mozna bylo dzielic. Chyba Wam chodzi o iDSL
    czyli popularnie zwana internetDSL - dzis sie pytalem w Realu byl Pan z TPSA
    promowal Neo i DSL i nic mu nie bylo wiadomo na temat zmiany umowy DSL. A
    jeszcze jedno. Byla dyskusja o zmianie regulaminu SDI. Nie podobal Wam sie
    pkt. ze dostaje sie jedno ip, czyli juz ktos tu wywnioskowal ze pewnie
    zmienia na dynamiczne. Bzdura! TPSA nawet o tym nie myslala, tzn moze
    myslala ale nie ma zamiaru tego robic.

  • 6. Data: 2003-10-22 19:55:30
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    In pl.internet.polip, "Jakub \"Venom\" Żukowski" <v...@v...com> wrote:

    >się
    >aDSL to Neo - Neo od zawsze nie mozna bylo dzielic. Chyba Wam chodzi o iDSL
    >czyli popularnie zwana internetDSL - dzis sie pytalem w Realu byl Pan z TPSA

    Mam wrażenie, że zarówno internetDSL, jak i Neostrada/Neostrada+ to jest ADSL
    (*Assymetric* Digital Subscriber Loop) - tak w Neostradzie, jak i w iDSL
    przepustowości downloadu i uploadu nie są jednakowe. Rozróżnienie na Neostradę
    i iDSL ma charakter bardziej organizacyjno-handlowy, niż techniczny.
    --
    Szymon Sokół (SS316-RIPE) -- Network Manager B
    Computer Center, AGH-University of Science and Technology, Cracow, Poland. O

  • 7. Data: 2003-10-22 20:54:09
    Od: "Jakub \"Venom\" Żukowski" <v...@v...com>

> [...]
    Neostradę
    > i iDSL ma charakter bardziej organizacyjno-handlowy, niż techniczny.

    Oczywiscie ale w w/w "artykule" mowa jest o iDSL - zekomy zakaz dzielenia.
    Zakaz dzielnia
    aDSL czyli Neo jest znany od dawna czyli... od czasu pojawienia sie uslugi.

  • 8. Data: 2003-10-22 21:19:56
    Od: MSZ <m...@k...pmp.com.pl>

    Dnia 2003-10-22 21:55, Szymon Sokół napisal(a):

    > Mam wrażenie, że zarówno internetDSL, jak i Neostrada/Neostrada+ to jest ADSL
    > (*Assymetric* Digital Subscriber Loop) - tak w Neostradzie, jak i w iDSL

    Tak. "iDSL" ktoś sobie skrócił z "InternetDSL".

    > przepustowości downloadu i uploadu nie są jednakowe. Rozróżnienie na Neostradę
    > i iDSL ma charakter bardziej organizacyjno-handlowy, niż techniczny.

    Głównie ale AFAIK nie do końca. Neo+ używa PPPoE (a wynalazcę tego g* to bym
    osobiście zatłukł tępym młotkiem), iDSL tego co kiedyś "stara" Neostrada -
    ethernet bridge over ATM (czy jakoś tak).

    --
    M.S.Z. # Niezależnie od tego, jak wielki jest
    Mechanical # twój sukces, czy jak tragiczna klęska,

  • 9. Data: 2003-10-23 01:22:45
    Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak)

    On Wed, 22 Oct 2003 18:39:33 +0000 (UTC), "Jakub \"Venom\" Żukowski"
    <v...@v...com> wrote:

    >aDSL to Neo - Neo od zawsze nie mozna bylo dzielic. Chyba Wam chodzi o iDSL
    >czyli popularnie zwana internetDSL

    Czyli taki sam ADSL jak Neo+... ADSL to protokol sprzetowy
    komunikacji - dosyc niska warstwa, zatpowno iDSL jak NEO+ na nim
    bazuja, roznice sa dopiero w warstwach wyzszych...

    --
    Darek

  • 10. Data: 2003-10-23 11:37:42
    Temat: Re: zakaz dzielenie ADSL - OT
    Od: Konrad Rzadzinski <k...@a...matrix.pl>

    Dnia Wed, 22 Oct 2003 19:55:30 +0000 (UTC), Szymon Sokół
    <s...@b...operator.from.hell.pl> tako rzekł:
    : Mam wrażenie, że zarówno internetDSL, jak i Neostrada/Neostrada+ to jest ADSL
    : (*Assymetric* Digital Subscriber Loop) - tak w Neostradzie, jak i w iDSL

    Jedno 's', jedno 's' ;)

    --
    Konrad
    http://amba.matrix.pl/~kurak/