  • 61. Data: 2012-10-09 15:07:48
    Temat: Re: zajebisty pomysł.
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 8 Oct 2012 21:16:13 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > ktoś w końcu wprost pokazał czemu służą te działania...
    >
    > że nie chodzi o żadne bezpieczeństwo itp. tylko o kasę do budżetu.

    A najlepsze jest to, że kumaci ludzie fotki obchodzą tak, że ani zeta nie
    płacą i ani punktu nie dostają :D

    --
    ___________ (R)

  • 62. Data: 2012-10-09 20:19:34
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 9 Oct 2012 15:07:48 +0200, Adam Płaszczyca

    > A najlepsze jest to, że kumaci ludzie fotki obchodzą tak,
    > że ani zeta nie płacą i ani punktu nie dostają :D

    Borze, gdzieś ty się tylu kompleksów nabawił?

    --
    Pozdor Myjk
    http://xcarlink.pl - zmieniarka *MP3*

  • 63. Data: 2012-10-10 11:23:33
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-10-07 22:48, ToMasz pisze:
    > W dniu 07.10.2012 13:22, J.F. pisze:
    > (...)
    > JEszcze raz króciutko. nasz system ubezpieczeń OC jest powalony, przedewszystkim
    dla tego że nie ma w nim zanczenia jakie szkody kierowca poczynił, i zniżki są zbyt
    łatwo nabywalne (auto babci) i śmiesznie niskie.

    Zauważ że sposób obliczania składek nie jest narzucany, każde TU ma prawo ustalać
    własne (no, jest jakaś "tradycja").

    A czemu uważasz, że wielkość szkody jaką poczynił kierowca jest skorelowana z
    oczekiwaną wielkością przyszłych szkód?
    Wątpię. Taki co wjechał w maybacha niekoniecznie będzie statystycznie bardziej
    "szkodliwy" w przyszłości od tego co
    wjechał w malucha. Prędzej pewnie już koreluje rodzaj wypadku (przyczyny) bo
    mikroskopijna stłuczka parkingowa
    w tej chwili jest "wyceniana" jak dachowanie na autostradzie

    > To plus wypadki powoduje że składki są wysokie.

    OC? Są jedne z najniższych w UE. Od dawna trąbią, że są nieopłacalne. Komisja nadzoru
    finansowego
    właśnie wzywa TU (na razie dobrowolnie) do ich urealnienia, jak nie, odgraża się, że
    wyda ścisłe zalecenia...

  • 64. Data: 2012-10-10 11:50:55
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-10-07 08:31, z pisze:

    > Państwo opiekuńcze nie działa i każdy następny zapęd żeby to państwo dostawało
    więcej kasy jest ZŁY!!!

    Och, jak ja kocham te korwinizmy!

    Weźmy taką chyba najbardziej opiekuńczą w okolicy Szwecję.
    Która tę opiekuńczość stosuje konsekwentnie już od dobrych kilkudziesięciu lat.
    Co widzimy?
    - dochód na mieszkańca: jeden z najwyższych
    - dochody warstw średniej i niższej: jeszcze lepiej
    - wzrost PKB: długoterminowo jeden z najlepszych (nawet głośny kryzys lat 90 to był
    pryszcz z punktu widzenia tego, co bywa w UE i USA)
    - dług publiczny: minimalny
    - deficyt budżetowy: mały, okresowo nadwyżki
    - ochrona zdrowia: dobra
    - edukacja: bardzo dobra
    - przyjazność, klimat dla biznesu: regularnie w okolicach szczytów rankingów

    I jakoś, kurna, w ogóle nie upada! Pomimo wysokich podatków i wysokiej redystrybucji.
    To ja chcę takie ZUO u nas, proszę uprzejmie.

    Czyli, da się i państwo dobrobytu/opiekuńcze/welfare state/ zrobić tak, żeby
    działało. Tylko trzeba umieć!
    So, your point is invalid.

    PS inna rzecz, czy ze względów kulturowych to jest do zrobienia w PL albo np. w
    takiej Grecji...

  • 65. Data: 2012-10-11 12:44:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 7 Oct 2012, J.F. wrote:

    > 2) zaoszczedzone pieniadze bedziesz musial zaraz wydac na AC, bo wjedzie w
    > ciebie taki, teraz moze machnie reka na te 100zl zwyzki, ale jak bedzie
    > musial sam zaplacic te 5000, to sie zacznie ... to nie moja wina, panu
    > swiatla nie dzialaly, ja w tym miesiacu nie mam pieniedzy, ale to stary
    > grat, za te rdze 5000 to przesada, 5000 ? zaszpachluja to panu za 200zl.

    Czekaj, czekaj.
    A z ubezpieczycielami nie działa to przypadkiem bardzo podobnie?
    "jakie 5000, 3650 po odliczeniu amortyzacji, jak to nie ma kwitu,
    to nie zapłacimy za VAT" itede? (i oczywiście niesłuszne zarzuty
    koniec końców podważysz, dokładnie tą metodą co w opisywanym
    przypadku - przedłożeniem treści pozwu :P)

    > Albo zobacz na alkohol - wiedza ludzie ze nie wolno, wiedza ze kara bedzie
    > sroga, a pija i jada. 200 tys co roku daje sie zlapac, to ile jezdzi po
    > pijaku ? pare milionow ?

    Trudna sprawa, ale tak wychodzi.
    Kiedyś (chyba tu) dyskutowałem w sprawie statystyk, związanych
    z wypadkami: podczas jazdy wykrywalność pijanego kierowcy jest
    nikła, z czego wszyscy sobie zdajemy sprawę, niższa (być może
    znacznie) od wykrywalności pijanego rowerzysty, ale przy wypadku
    wykrywalność pijanych jest bardzo wysoka, sądzę że dużo ponad 90%,
    może >98% (jakaś część wypadków to nieustaleni sprawcy, a i
    "podmiany kierujących" wykluczać nie można).
    Jednocześnie w stwierdzonych wypadkach przy kolizji trzeźwego
    z "pijanym wg prawa", nieznaczna większość winnych to trzeźwi.

    No i co odpowiedzieć na pytanie: "w takim razie wychodzi,
    że jadący po pijaku powinni być liczeni w milionach"?
    (biorąc pod uwagę z kolei proporcję wypadków spowodowanych
    przez pijanych do spowodowanych przez trzeźwych w ogóle).

    pzdr, Gotfryd

  • 66. Data: 2012-10-17 15:25:09
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 10 Oct 2012 11:50:55 +0200, Jakub Witkowski napisał(a):

    > Weźmy taką chyba najbardziej opiekuńczą w okolicy Szwecję.
    > Która tę opiekuńczość stosuje konsekwentnie już od dobrych kilkudziesięciu lat.
    ..po kilkuset latach kapitalistycznego rozwoju.

    --
    ___________ (R)

  • 67. Data: 2012-10-17 16:36:14
    Od: k...@v...pl

    W dniu środa, 17 października 2012 15:26:03 UTC+2 użytkownik Adam Płaszczyca napisał:

    > ..po kilkuset latach kapitalistycznego rozwoju.
    >

    > --
    >
    > ___________ (R)
    >
    > /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    >
    > ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    >
    > _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    >
    > ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

    W Polsce raptem socjalizmu było kilkadziesiąt lat a ma ponad tysiąc. Jak by tu
    jeszcze dodać że w historii Polski zaborcy zrobili dla niej najwięcej to wiadomo
    dlaczego tak tutaj jest. Piłsudzki ładnie to określił " naród wspaniały tylko ludzie
    chuja warci". szkoda że nie doczekam końca Polski. Ze sto lat to potrwa. Z Polski
    zostaną trzy zespoły regionalne dające po uszach ludowe " oj dyna dyna" a polskiego
    będą uczyli na zajęciach pozalekcyjnych. Polska to bardzo ładny kawałek Ziemi. Szkoda
    że dostał się we władanie Polakom.

  • 68. Data: 2012-10-18 15:02:31
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 17 Oct 2012 07:36:14 -0700 (PDT), k...@v...pl napisał(a):

    > W Polsce raptem socjalizmu było kilkadziesiąt lat a ma ponad tysiąc. Jak by tu
    jeszcze dodać że w historii Polski zaborcy

    Jak się nauczysz zawijać wiersze, to Ci odpowiem.

    --
    ___________ (R)

  • 69. Data: 2012-10-18 23:23:35
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-10-06 15:09, megrims pisze:
    > http://moto.onet.pl/1668702,1,fotoradar-ze-znizka,ar
    tykul.html?node=6

    > czyli jak w 21 dni zapłacisz mandat za przekroczenie prędkości, to nie
    > będzie punktów karnych :D

    W sumie, to powinien być prepaid np. 1200 rocznie i nie dostajesz
    punktow w nagrode za reperowanie dziury budzetowej "ku chwale ojczyzny" ;)

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)