    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zajebisty pomysł.
    Date: Sun, 7 Oct 2012 13:42:27 +0200

    Dnia Sun, 07 Oct 2012 12:51:15 +0200, ToMasz napisał(a):
    > iluzorycznie :)
    > składka za 35 lat jest minimalnie niższa niż gdybyś po nabiciu 60%
    > zniżki miał stłuczkę raz na 2 lata. różnica w wypłatach przez
    > ubezpieczyciela - kolosalna. Płacą za to Ci którzy nie maja szkód. Czy
    > aby nie pora aby przestać?

    Wiem, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby ubezpieczyciele inaczej
    ustalali cenniki. Moga podniesc do 110%, mozesz isc do innego, ale z taka
    historia to uslyszysz 150%.

    Moze po prostu to sie nie zdarza, skoro ubezpieczyciele to toleruja, moze
    zdarza sie tak rzadko ze to bez znaczenia, moze odbijaja sobie na AC,
    a moze po prostu jeden pechowiec spowoduje w ciagu 5 lat, a w zasadzie to w
    ciagu 11 lat, trzy stluczki po 2000zl, a ty jutro mozesz spowodowac jedna
    ale za 200 tysiecy.

    > (...)
    > bo kary są nijakie.

    Zalezy. Jedni dostaja pare lat odsiadki, bo byla ofiara smiertelna, inni
    placa rente, albo splacaja regres. Grzywny sa po pare tysiecy.
    Jeszcze inni maja wyrok w zawieszeniu za poprzednia jazde i wiedza ze ja
    odwiesza. A jednak jada.
    Wszyscy wiedza ze jak przypadkiem bedzie wypadek, to tez im groza wysokie
    kary. A jednak jada.

    > nie. w takim sensie że jak "lecisz" 150 na 90 i spowoujesz wypadek, to
    > płać sobie i poszkodowanym z własnej kieszeni.

    Takie pomysly juz byly odnosnie AC ... i jakos szybko sie ubezpieczyciele
    wycofali. Czyzby klienci przestali im dawac zarobic ? :-)

    > 150na90 to nie jest
    > zagapiłem się, mucha w aucie mnie rozpraszała, kichnąłem i nie
    > widziałem.....

    No nie jest, ale 90/40 to juz moze sie zdarzyc przez zagapienie.

    > To jest wolny, świadomy wybór. tyle że sprawce czeka
    > mandat, resztę kierowców zrzutka na odszkodowanie, resztę społeczeństwa,
    > zrzutka na szpital/odszkodowania itp

    Ale czasem ZUS sie cieszy ze zaoszczedzil 30 lat wyplacania emerytury, a
    wraz z zusem cale spoleczenstwo :-P

    > nie koniecznie większą _ilość_. _na pewno_ wyższy koszt każdej z nich, a
    > ten koszt nie przekłada się na składkę sprawcy.

    No, z tym "na pewno" to mozna polemizowac. Lusterko rozbite przy 150
    kosztuje tyle samo co przy 5 km/h.

    Poza tym i ten koszt sie powinien przelozyc czesciowo na ilosc - drobnej
    obcierki nie musze zglaszac.

    J.