    From: Waldek Godel <n...@o...info>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: zagluszacz
    Date: Sun, 15 Jun 2014 12:28:36 +0100

    Dnia Sun, 15 Jun 2014 12:40:03 +0200, the_foe napisał(a):

    > obowiązkiem uzyszkodnika transmitera FM jest wybranie pasma które jest
    > na danym terenie nieuzywane. Nie wiem po co uzyles pasma które w jakims
    > stopniu było zajęte skoro masz mnóstwo takich na który nic nie ma nawet
    > z odległych nadajników. Ale to Twój problem i Twoja odpowiedzialnosc.

    Po pierwsze to transmitery FM mają prawnie ograniczoną moc nadajnika do
    śladowej.
    Na terenie UE dopuszczalną mocą emisji (na antenie) jest zaledwie 50nW
    (tak, NANOwatów), co wystarcza na odbiór z odległości pojedyńczych metrów a
    zakłócanie maksymalnie z odległości kilkudziesięciu metrów.

    Zagłuszacze mają moce antenowe rzędu kilku watów, bo właśnie mają zakłócać
    sygnał kontrolny BTS/NodeB.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.