  • Data: 2014-06-24 08:37:59
    Temat: Re: zag uszacz
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-06-24 00:17, Robert Tomasik pisze:

    > Legalnie sprzedawane w UE urządzenie powinno mieć homologację. A jeśli
    > ma homologację, to nie może nadawać z mocą większą od dopuszczalnej -
    > Waldek to opisał szczegółowo, więc nie będę rozwijał. Takie urządzenie
    > ma zasięg kilku metrów. Mozesz odciąć łączność w samochodzie. Kilkoma
    > urządzeniami możesz zablokować łączność w pomieszczeniu (przykładowo
    > przywołanym domu pogrzebowym). Co nie jest zabronione, jest dozwolone,
    > zatem nie przychodzi mi do głowy przepis karny ścigający uzytkowników
    > legalnych posiadających homologacje urządzeń. Natomiast ich zasięg jest
> [...]

    Legalnie UŻYWANE urządzenie nadawcze musi mieć przede wszystkim
    POZWOLENIE RADIOWE określające m.in. lokalizację, moc, pasmo i sposób
    modulacji. Pewna część urządzeń, wymieniona w stosownym rozporządzeniu,
    jest zwolniona z tego obowiązku. Są to m.in. telefony przenośne i
    komórkowe, urządzenia do sieci WiFi, systemy alarmowe, zdalnego
    sterowania itp.

    Po to, żeby zagłuszyć np. telefon komórkowy, musisz mieć urządzenie
    które będzie nadawało na tych częstotliwościach, na których normalnie
    telefon odbiera sygnał ze stacji bazowej. Już ten warunek automatycznie
    delegalizuje wszelkiego typu takie urządzenia.