eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › zafira probem ogrzewania budy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 21

  • 11. Data: 2010-01-18 19:53:40
    Temat: Re: zafira probem ogrzewania budy
    Od: szymo <s...@w...pl>

    Przemek pisze:
    > szymo wrote:
    >> Ahoj!
    >>
    >> Mam do kolegów pytanie co zrobić aby przyspieszyć nagrzewanie się
    >> budy w Zafirze. Oczywiście już przesłoniłem chłodnicę ale nadal
    >> nagrzewa się niemiłosiernie długo da się jeszcze coś zrobić ?? jakiś
    >> sposób domowy lub niekoniecznie ? Temperatura silnika w zimie -5 do
    >> -17 nie przekracza 80st. Już obniżyłem ilość płynu w układzie
    >> chłodzenia aby szybciej się dogrzewał ale jednak to jeszcze nie to. Wiem
    >> że w tym modelu to
    >> problem ale może można coś jeszcze zrobić co przeoczyłem/nie
    >> wiedziałem ?
    > masz oslone pod silnikiem?

    nie osłony silnika nie mam.


  • 12. Data: 2010-01-18 21:19:50
    Temat: Re: zafira probem ogrzewania budy
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>


    Użytkownik "szymo" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hj1d6v$t2s$1@news.man.bydgoszcz.pl...
    > Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
    >
    > nie zapowietrzyłem obniżyłem poziom w sposób naturalny - poprzez mniejsze
    > ilości dolewanego płynu w ciągu roku. Nie mam krytycznie małej ilości
    > płynu tylko zamiast full 3/4

    3/4 objetosci zbiorniczka?
    W zafirze prawidlowy poziom to dokladnie polowa zbiorniczka.
    Czyli masz chyba nadal za duzo plynu?



  • 13. Data: 2010-01-19 08:38:57
    Temat: Re: zafira probem ogrzewania budy
    Od: szymo <s...@w...pl>

    Bastion pisze:
    > Użytkownik "szymo" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > news:hj1d6v$t2s$1@news.man.bydgoszcz.pl...
    >> Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
    >>
    >> nie zapowietrzyłem obniżyłem poziom w sposób naturalny - poprzez mniejsze
    >> ilości dolewanego płynu w ciągu roku. Nie mam krytycznie małej ilości
    >> płynu tylko zamiast full 3/4
    >
    > 3/4 objetosci zbiorniczka?
    > W zafirze prawidlowy poziom to dokladnie polowa zbiorniczka.
    > Czyli masz chyba nadal za duzo plynu?
    >
    >
    Ujmując to w twoim toku rozumowania to mam 1/4 zbiorniczka :) :) :)
    czyli nadal 3/4 stanu :)

    Pozdrawiam,


  • 14. Data: 2010-01-19 08:41:42
    Temat: Re: zafira probem ogrzewania budy
    Od: szymo <s...@w...pl>

    szymo pisze:
    > Bastion pisze:
    >> Użytkownik "szymo" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    >> news:hj1d6v$t2s$1@news.man.bydgoszcz.pl...
    >>> Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
    >>>
    >>> nie zapowietrzyłem obniżyłem poziom w sposób naturalny - poprzez
    >>> mniejsze ilości dolewanego płynu w ciągu roku. Nie mam krytycznie
    >>> małej ilości płynu tylko zamiast full 3/4
    >>
    >> 3/4 objetosci zbiorniczka?
    >> W zafirze prawidlowy poziom to dokladnie polowa zbiorniczka.
    >> Czyli masz chyba nadal za duzo plynu?
    >>
    > Ujmując to w twoim toku rozumowania to mam 1/4 zbiorniczka :) :) :)
    > czyli nadal 3/4 stanu :)
    >
    > Pozdrawiam,


    Oczywiście nie jest to matematyczne 3/4 bo to co jest w zbiorniku
    wyrównawczym jest jakąś tam częścią płynu.


  • 15. Data: 2010-01-19 14:18:26
    Temat: Re: zafira probem ogrzewania budy
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    szymo pisze:
    >> Jeżeli to pierwsze, to pewnie termostat.
    >> Możesz go sprawdzić tak, że po uruchomieniu silnika czekasz aż ten
    >> nagrzeje się już trochę i sprawdzasz temperaturę chłodnicy lub węży do
    >> niej dochodzących - powinny być zupełnie zimne. Jeżeli jest inaczej to
    >> należy wymienić termostat.
    >> Żeby szybciej nagrzewać silnik na początku nie włączaj ogrzewania kabiny.
    >> Jeżeli to diesel, to niestety TTTM, że nagrzewa się bardzo powoli.
    >
    > to benzyna 1.6 16 zaworów/

    Więc sprawdź ten termostat. Naprawdę.

    >> Jeżeli silnik rozgrzewa się normalnie, ale ogrzewanie jest słabe, to
    >> zacznij od dolania płynu chłodniczego, a nie odlewania. Nagrzewnica
    >> jest najwyżej położonym elementem układu chłodzenia i tam płynu
    >> brakuje w pierwszej kolejności, następnie odpowietrz układ chłodzenia.
    >
    > układ nie jest zapowietrzony. płynu jest 3/4 stanu.

    W niektórych pojazdach aby odpowietrzyć, trzeba użyć zaworków umieszczonych
    w kluczowych punktach. Sam poziom płynu niczego nie gwarantuje.

    Zmniejszanie poziomu w zbiorniku wyrównawczym nie ma zresztą żadnego sensu.
    Kluczowa jest szybkość nagrzewa się cieczy w małym obiegu, a zbiornik
    do niego nie należy. Płyn w zbiorniku, podobnie zresztą jak i w chłodnicy
    ma być zupełnie zimny aż do nagrzania się silnika do tych >= 80 stopni.
    Patrz punkt o termostacie...

    A w ogóle, to jak ty to sobie wyobrażałeś: że zmniejszysz masę płynu,
    o powiedzmy litr, i to spowoduje szybsze nagrzanie silnika?
    A jaką ten litr ma pojemność cieplną w porównaniu ze 100kg metalu?

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 16. Data: 2010-01-19 14:37:49
    Temat: Re: zafira probem ogrzewania budy
    Od: szymo <s...@w...pl>

    >> to benzyna 1.6 16 zaworów/
    >
    > Więc sprawdź ten termostat. Naprawdę.

    sprawdzę.

    >>> Jeżeli silnik rozgrzewa się normalnie, ale ogrzewanie jest słabe, to
    >>> zacznij od dolania płynu chłodniczego, a nie odlewania. Nagrzewnica
    >>> jest najwyżej położonym elementem układu chłodzenia i tam płynu
    >>> brakuje w pierwszej kolejności, następnie odpowietrz układ chłodzenia.
    >>
    >> układ nie jest zapowietrzony. płynu jest 3/4 stanu.
    >
    > W niektórych pojazdach aby odpowietrzyć, trzeba użyć zaworków umieszczonych
    > w kluczowych punktach. Sam poziom płynu niczego nie gwarantuje.
    >
    > Zmniejszanie poziomu w zbiorniku wyrównawczym nie ma zresztą żadnego sensu.
    > Kluczowa jest szybkość nagrzewa się cieczy w małym obiegu, a zbiornik
    > do niego nie należy. Płyn w zbiorniku, podobnie zresztą jak i w chłodnicy
    > ma być zupełnie zimny aż do nagrzania się silnika do tych >= 80 stopni.
    > Patrz punkt o termostacie...

    Zgadzam się jakiś głupi byłem żeby o tak podstawowej rzeczy zapomnieć aż
    sam się z siebie śmieję teraz.

    > A w ogóle, to jak ty to sobie wyobrażałeś: że zmniejszysz masę płynu,
    > o powiedzmy litr, i to spowoduje szybsze nagrzanie silnika?
    > A jaką ten litr ma pojemność cieplną w porównaniu ze 100kg metalu?

    hmmm niewielką ? jednak tak sobie pomyślałem że jeżeli płynu będę miał
    mniej to szybciej się nagrzeje silnik ale teraz sam z siebie się śmieję
    patrz moja odpowiedź na twoją odpowiedź - tak jak wyżej stwierdziłem
    "Jakiś głupi byłem".


  • 17. Data: 2010-01-19 21:01:09
    Temat: Re: zafira probem ogrzewania budy
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>


    Użytkownik "szymo" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hj3nnl$g93$2@news.man.bydgoszcz.pl...
    > szymo pisze:
    > Oczywiście nie jest to matematyczne 3/4 bo to co jest w zbiorniku
    > wyrównawczym jest jakąś tam częścią płynu.

    Jasne. Nie wiem czy to czytales, objawy podobne jak u Ciebie:
    http://forum.opel24.com/zafcia-20-dti-nie-trzyma-90-
    stopni-czyzby-termostat-vt43138.htm?sid=7d565b10dd70
    784c15a49d63e51cf38f



  • 18. Data: 2010-01-20 14:57:06
    Temat: Re: zafira probem ogrzewania budy
    Od: szymo <s...@w...pl>

    Bastion pisze:
    > Użytkownik "szymo" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > news:hj3nnl$g93$2@news.man.bydgoszcz.pl...
    >> szymo pisze:
    >> Oczywiście nie jest to matematyczne 3/4 bo to co jest w zbiorniku
    >> wyrównawczym jest jakąś tam częścią płynu.
    >
    > Jasne. Nie wiem czy to czytales, objawy podobne jak u Ciebie:
    > http://forum.opel24.com/zafcia-20-dti-nie-trzyma-90-
    stopni-czyzby-termostat-vt43138.htm?sid=7d565b10dd70
    784c15a49d63e51cf38f
    >
    >
    Przezcytałem i mam jeszcze większy mętklik niż miałem jedni wymieniają
    inni nie wymieniają niewiadomo co pomaga..... a co nie pomaga...


  • 19. Data: 2010-01-20 14:57:51
    Temat: Re: zafira probem ogrzewania budy
    Od: szymo <s...@w...pl>

    szymo pisze:
    > Bastion pisze:
    >> Użytkownik "szymo" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    >> news:hj3nnl$g93$2@news.man.bydgoszcz.pl...
    >>> szymo pisze:
    >>> Oczywiście nie jest to matematyczne 3/4 bo to co jest w zbiorniku
    >>> wyrównawczym jest jakąś tam częścią płynu.
    >>
    >> Jasne. Nie wiem czy to czytales, objawy podobne jak u Ciebie:
    >> http://forum.opel24.com/zafcia-20-dti-nie-trzyma-90-
    stopni-czyzby-termostat-vt43138.htm?sid=7d565b10dd70
    784c15a49d63e51cf38f
    >>
    >>
    >>
    > Przezcytałem i mam jeszcze większy mętklik niż miałem jedni wymieniają
    > inni nie wymieniają niewiadomo co pomaga..... a co nie pomaga...

    chyba zrobię tak jak ten ostatni gość sprawdzę tę rurę .


  • 20. Data: 2010-01-22 23:28:03
    Temat: Re: zafira probem ogrzewania budy
    Od: Doktor <d...@p...onet.pl>

    Był 18 styczeń 2010 (poniedziałek), gdy o godzinie 11:40 *szymo*
    zasugerował(a):

    >> Wymień termostat. Przerabiałem to samo w swojej 2 tygodnie temu. Po wymianie
    >> problem znikł.
    >>
    > kurka chyba tak zrobię. bo normalnie już nic innego nie przychodzi mi do
    > głowy.

    Jestem w gruncie rzeczy samochodowym laikiem, ale na moje oo, to chyba
    jedyne rozwiązanie.

    A w ogóle wśród moich znajomych, którzy mają Opla, okresowa wymiana
    termostatu to standard. Albo ja mam takie szczęscie do znajomych, albo w
    Oplach te termostaty sa jakieś wyjątkowo, ekhm, gówniane...

    --
    Doktor

    Wszystko o Outlook Express: http://krzaczory.pl/usenet/?id=12

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: