  • 21. Data: 2012-07-04 02:10:46
    Temat: Re: zabezpieczenie przeciwporażeniowe dla 12V
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Przemek" <r...@o...pl> wrote in message
    news:jsvmud$opt$2@inews.gazeta.pl...
    > W wodzie? Jak pomiędzy tym 12V a 230V pójdzie prąd?

    Gdzie jakie 230V???

    Uściślijmy trochę to masz na myśli...
    Oświetlenie dla nurka: masz z akumulatora 12V, potem masz
    zasilacz elektroniczny który daje napięcie na jaką lampę HID?
    Czy żarówka halogenowa? A może LED? Gdzie to 230V jest??

    > Nie masz w tabeli nic na temat środowiska wodnego, więc specjalnie się nie
    > śmiej. W takim przypadku lepiej dmuchać na zimne.

    Wybacz, ale moim zdaniem nie ma czego się bać ani na co dmuchać.

  • 22. Data: 2012-07-04 02:13:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> wrote in message

    > Należy zastosować rozwiązania bezpieczne - żeby nie dochodziło do
    > przebić 230/12.

    Ja bym raczej zgadywał że tam pod wodą żadnego 230V nie ma,
    a pojawiło się w tym wątku pierwszy raz w wypowiedzi J.R.
    w temacie różnicówki "normalnej", czyli takiej na 230V.

    Kolega Przemek nie napisał jeszcze o jakie oświetlenie nurka chodzi.

  • 23. Data: 2012-07-04 03:33:31
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Przemek wrote:

    > Chodzi o oświetlenie dla nurka. 12V w wodzie może być niebezpieczne,
    > jest trafol, ale za trafolem w tej chwili jest jakiś skomplikowany
    > układ, który szlag trafił, chodzi o jego zastąpienie.
    > Ma zadziałać, jak któraś z elektrod 12V dotknie wody.
    > W sumie to jak piszesz, ma wykryć zamknięcie obwodu pomiędzy 12 a 230V
    > jeśli zostanie zamknięty ziemią.
    Możesz wyjaśnić skąd te 230V? Układ zasilany z akumulatora z lampą HID?
    Czy trafo 230/12VAC i dalej halogen?

  • 24. Data: 2012-07-04 10:24:14
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 03-07-2012 o 22:01:25 Przemek <r...@o...pl> napisał(a):

    > Chodzi o oświetlenie dla nurka. 12V w wodzie może być niebezpieczne,
    > jest trafol, ale za trafolem w tej chwili jest jakiś skomplikowany
    > układ, który szlag trafił, chodzi o jego zastąpienie.
    Skoro nie masz pojęcia o układzie ani zabezpieczeniach to lepiej się za ten
    układ nie bierz tylko kup oryginalny, który ma odpowiednie atesty,
    może ci to uratować du..ę.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 25. Data: 2012-07-04 17:36:59
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > Zapomnialbym !
    > To bardzo wazne poniewaz ty raczej nie masz pojecia o pradzie zostaw to
    > komus kto ma odpowiednia wiedze najlepiej poparta dyplomem szkoly o
    > odpowiednim profilu wyzszej lub sredniej.

    Cieszę się, ze dbasz o mnie, szkoda, że nie w temacie problemu, który
    poruszyłem.
    Pa.
    Pzrem

  • 26. Data: 2012-07-04 17:38:54
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > Możesz wyjaśnić skąd te 230V? Układ zasilany z akumulatora z lampą HID?
    > Czy trafo 230/12VAC i dalej halogen?

    Generator, trafo, halogen.
    Za trafem jest układ, który pozwala regulować światło + jakaś różnicówka
    elektroniczna. Jedna z nich jest walnięta i chciałbym ją zastąpić.
    Walnięta, bo nawet jak jest przebicie, to nie wyłącza światła.
    Przem

  • 27. Data: 2012-07-04 17:40:03
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    W dniu 2012-07-04 10:24, janusz_kk1 pisze:
    > Skoro nie masz pojęcia o układzie ani zabezpieczeniach to lepiej się za ten
    > układ nie bierz tylko kup oryginalny, który ma odpowiednie atesty,
    > może ci to uratować du..ę.

    Brawo. Druga konkretna odpowiedź. Prawie. Chętnie kupię, tylko muszę
    wiedzieć co, zatem wrócę do pierwszego pytania.
    Przem

  • 28. Data: 2012-07-04 17:42:17
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > Gdzie jakie 230V???

    Z generatora.

    > Uściślijmy trochę to masz na myśli...
    > Oświetlenie dla nurka: masz z akumulatora 12V, potem masz

    Nie. Generator 230V, transformator, za nim regulacja mocy swiecenia +
    układ zabezpieczający.

    > zasilacz elektroniczny który daje napięcie na jaką lampę HID?
    > Czy żarówka halogenowa? A może LED? Gdzie to 230V jest??

    jw.

    > Wybacz, ale moim zdaniem nie ma czego się bać ani na co dmuchać.

    Wrócę do tego, od czego zacząłem. Skoro jest jakiś układ
    zabezpieczający, to wolałbym go nie omijać.
    Przem

  • 29. Data: 2012-07-04 20:16:54
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Przemek wrote:

    > Brawo. Druga konkretna odpowiedź. Prawie. Chętnie kupię, tylko muszę
    > wiedzieć co, zatem wrócę do pierwszego pytania.

    Trochę niestety opisujesz dookoła pupy. Składając twoje wypowiedzi po
    kawałku i pytając kryształową kulę wywnioskowałem co następuje:

    1. masz lampę, która jest zasilana z akumulatora 12V, ale ustrój świecący
    jest na 230V, więc po drodze jest przetwornica oraz jakiś układ
    zabezpieczający, który trafił szlag. Dobrze wywnioskowałem?

    2. Jeżeli tak, oraz urządzenie działa pod wodą, to masz dwa wyjścia:
    - zgłosić się do serwisu, by ci naprawili
    - robić samemu (czyli to co chcesz), ale:
    jak jest to urządzenie nie dla ciebie, tylko ktoś inny będzie używał, to nie
    radzę próbować samemu, bo może się skończyć kiciem. Jak dla ciebie, to tylko
    siebie narażasz.
    - normalna różnicówka na 230V z progiem zadziałania 20-30mA jest stanowczo
    za mało czuła. 20mA pod wodą to już jest prawie krzesło elektryczne.

    3 Musisz mieć różnicówkę na dużo mniej, 3-5mA. Można zrobić samemu, ale nie
    wiem, czy potrafisz. Konstrukcja zależy od prądu znamionowego. Można zrobić
    na przekaźniku, o ile prąd jest dość duży, albo na sprzęgach optycznych
    względnie izolowanych wzmacniaczach operacyjnych (droga impreza).

    Waldek

  • 30. Data: 2012-07-05 06:11:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Z generatora.

    A generator na lodce? To uzylbym roznicowki zgodnie z sugestia j.r.

    > Wrócę do tego, od czego zacząłem. Skoro jest jakiś układ zabezpieczający,
    > to wolałbym go nie omijać.

    Jak chcesz aby bylo tak jak zaprojektowane to chyba nie pozostaje
    nic innego tylko udac sie do producenta oswietlenia i kupic u niego
    brakujacy element ukladanki zamiast zgadywac z ludzmi ktorzy
    tego co masz nawet na oczy nie widzieli.