  • Data: 2010-08-20 13:34:50
    Temat: Re: zabezpieczenie programu w zewn. pamięci ?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 20 Aug 2010 15:09:06 +0200, sundayman wrote:
    >Nie, chodzi o rodzaj sterownika (MCU + LCD + ładne GUI).
    >Prawdopodobnie to będzie ARM9, ale pytanie mi się nasunęło generalne - w
    >przypadku, kiedy program nie siedzi w samym MCU,
    >zabezpieczony "fusebitami", to jak chronić program ? (przed skopiowaniem,
    >odczytaniem, czy jak kto woli).

    Chronic mozna na rozne sposoby, tylko pytanie czego sie boisz:

    -ze ktos to wszystko skopiuje w calosci,

    -ze ktos twoj program odczyta i wszczepi do swojego sterownika,

    -ze ktos go zdeassembluje i pozna twoje najtajniejsze algorytmy.

    W wielu przypadkach ambitniejsze zabezpieczanie sie po prostu nie
    oplaca - to nie iphone ani nokia, zeby oplacalo sie kopiowac.

    >No, bo wyobrażam sobie, że być może skuteczne byłoby jakieś "szyfrowanie w
    >locie", ale pewnie byłaby to masakra...
    >I dlatego pytam, czy może są jakieś gotowe "rozwiązania" , czy też "metody".

    O ile pamietam to sa procki ktore deszyfruja sobie program w locie.

    J.