    From: sundayman <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [z innej beczki] lutowanie goldpinów
    Date: Sun, 19 Oct 2014 20:09:50 +0200

    > U mnie tak, wciąż nie mam dobrego pomysłu na użycie SMD zamiast THT w
    > wielu miejscach - np złącza różnego rodzaju w wersji SMD jakoś mnie nie
    > przekonują. Typowy przykład to USB mini.

    Na płytce mam przewlekane złącza (takie śrubowe do przewodów), złącza
    micromatch (te by pewnie dało się zastąpić smd, ale przewlekane jednak
    trzymają się mocniej), trochę kondensatorów elektrolitycznych na
    zasilaniu, parę większych rezystorów, goldpiny testowe, ochronnik gazowy
    i warystory (spore). Aha, no i jeszcze termometr ds18b20.
    I to chyba wszystko tak z pamięci - nie da się przecież w niektórych
    przypadkach zrobić 100% w smd.

    Nie jest to mocno kłopotliwe w lutowaniu, raczej chodzi o ułatwienie
    lutowanie przy większej ilości płytek. Po niedzieli pogadam w TME i
    zobaczymy jak to w praniu będzie :)