eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyz cyklu czyja winaRe: z cyklu czyja wina
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Marek Giżyński <_...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: z cyklu czyja wina
    Date: Sat, 01 Oct 2011 14:54:07 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 44
    Message-ID: <j672hf$qd2$1@node2.news.atman.pl>
    References: <j62ba6$v8m$1@usenet.news.interia.pl> <j62mti$mja$1@inews.gazeta.pl>
    <j62n5l$1md$1@news.onet.pl> <j62qts$c6e$1@news.onet.pl>
    <j62stf$h5l$1@news.onet.pl> <j64ij6$a47$1@node2.news.atman.pl>
    <j64is8$g4u$1@news.onet.pl> <j65i81$c8f$1@node2.news.atman.pl>
    <j66kv1$hi1$1@news.onet.pl> <j66uuq$mkv$2@node2.news.atman.pl>
    <j6700e$v1r$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 178.19.182.58
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1317473647 27042 178.19.182.58 (1 Oct 2011 12:54:07 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 1 Oct 2011 12:54:07 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.17) Gecko/20110414
    Thunderbird/3.1.10
    In-Reply-To: <j6700e$v1r$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2403374
    [ ukryj nagłówki ]

    >> No sprawa prosta jak słońce - C klasa winna bo wymusiła. W którym
    >> momencie masz wątpliwości? Koleś WŁĄCZA się do ruchu. Jest na samym
    >> końcu łancuszka pierwszeństwa na drodze...
    >
    > Ja to widzę tak, że gdyby AMG zostało na środkowym pasie zwalniając, to
    > kolizji by nie było bo Cklasa zdążyłaby się zabrać ze środkowego. A tak,
    > to podpadałoby pod niedostosowanie prędkości do sytuacji i najechanie (w
    > końcu uderzenie byłoby w tył).

    Gdybanie nie jest fajne. Stało się tak jak się stało. Sprawę
    winy/współwiny rozpatrujemy w tym konkretnym przypadku. Bez gdybania.
    AMG mógł zareagować lepiej, ale tego nie zrobił. Winna jest C klasa. Koniec.

    Jeśli w tym miejscu się ze mną nie zgadzasz to się nie dogadamy. :-)

    >
    >> Mam odmienne zdanie na ten temat. To, że ktoś wymusił, a potem starał
    >> się naprawić swój błąd nie zwalnia go z odpowiedzialnośći, że to On owy
    >> błąd popełnił. Sorry no - mylisz się to płacisz/ponosisz
    >> konsekwencje/cokolwiek. To, że powiesz "nie chciałem" nie ma tu nic do
    >> rzeczy.
    >
    > To nie jest kwestia "nie chciałem" tylko kwestia współwiny. Jeden by
    > odpowiadał za wymuszenie swoim sposobem włączenia się do ruchu a drugi
    > za niedostosowanie prędkości do sytuacji i ewentualnie za najechanie.

    Ale do absurdu w ten sposób dojdziemy. Będą same wspólwiny za
    niezachowanie zasady ograniczonego zaufania.

    >
    > Suma summarum: osobiście uważam, że po to montują to okrągłe przed
    > fotelem kierowcy i te kwadraty w podłodze, żeby ich używać, myśląc
    > czasami za innych. Napisz, tak z ręką na sercu: ile razy wykorzystałeś
    > czyjś błąd żeby "zgodnie z przepisami" się w niego władować? Przecież
    > nikt normalny (poza żyjącymi z wypłat z czyjegoś OC albo chcącymi sobie
    > wyremontować zgniły kawałek auta) tak nie robi.

    Masz absolutną rację! To o czym mówię to wyłącznie kwestia
    odpowiedzialności. _Wyłącznie_.

    Nie ładuję się w kolesia świadomie tylko dlatego, że mam pierwszeństwo,
    ale jeśli dojdzie do kraksy to On wymusił i On jest winny. Koniec, kropka.

    m.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: