  • Data: 2011-10-01 11:02:35
    Temat: Re: z cyklu czyja wina
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-10-01 01:09, Marek Giżyński pisze:

    > Pisałem to odnośnie tego: "Kolizja nastąpiła bezpośrednio w
    > wyniku próby nie oszukujmy się rutynowo-brawurowego ominięcia".
    >
    > megrimgs nie jest winnym tego zdarzenia. Jeśli ktokowiek udowodni mu
    > przekroczenie prędkości będzie co najwyżej wspólwinnym. Zaznaczam - jeśli.

    Gdyby sprawa trafiła do sądu to już tej niewinności nie byłbym taki
    pewien. Wyobraź sobie trochę zmodyfikowaną sytuację, do której przy
    dobrym papudze można zaistniałą podciągnąć:
    Facet w C-klasie wyjeżdża z posesji, wyjeżdża jak pipa bo na środkowy
    pas, po czym kątem oka w lusterka orientuje się że za nim na tym pasie
    leci z prędkością ponadnormatywną na ten odcinek AMG i ..co?

    Całkiem naturalnym i DO PRZEWIDZENIA jest, że C-klasa będzie próbować
    zjechać na PRAWY pas, żeby nie blokować AMG drogi. Bo tak stanowią
    przepisy (o ruchu prawostronnym) i tak nakazuje logika. Fakt, że ten
    ewidentnie próbował skręcić w kolejna posesję, ale GDYBY tego nie
    zrobił, gdyby tylko chciał zjechać na prawy pas to można przyjąć, że
    mógłby próbować ustąpić megrismowi drogi zjeżdżając na PRAWO. I wtedy
    manewr megrisma polegający na bezmyślnej próbie wyprzedzenia marudera
    prawym pasem byłby ewidentnie do zakwalifikowania jako przyczyna
    wypadku. Dlatego po raz kolejny radzę wszystkim zastanowić się nad
    bezpieczeństwem (bo fakt, PORD pozwala to robić w takich warunkach)
    wyprzedzania odruchowo z prawej strony.

    --
    MZ