  • 21. Data: 2009-06-24 06:30:40
    Temat: Re: z cyklu "byłem na przeglądzie"
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Tytus pisze:

    > ***Przy okazji ustalania zasad prawodawca europejski zapomnial o
    > motocyklach i w nich nie trzeba miec nic.
    >
    > Nie zapomnial...niestety...

    A od kiedy sobie przypomnial ? Bo jeszcze ze dwa lata temu nawet w
    Niemczech xenony bez prysznica i regulacji byly legalne w motocyklach.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 22. Data: 2009-06-24 06:54:39
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Tytus wydusił z siebie te słowy:

    > Kolejny czesciowy mit...uklad samopoziomowania dziala tylko przy
    > zapaleniu reflektorow i kontroluje obciazenie pojazdu i zdecydowanie
    > NIE DZIALA n.p. na wybojach (wiec rowniez mozna dostac po oczach)
    > Uklad mycia reflektorow dziala co 5 te prysniecie na szybe - wiec
    > rowniez nie jest doskonaly....

    No i Ty też wciskasz częsciową prawdę.
    Uklady samopoziomowania dzialają różnie w różnych samochodach ... w
    większości dzialają dynamicznie podczas jazdy. Oczywiście nie oznacza to
    regulacji przy każdej dziurze - tak sie nie da i byloby z tego więcej strat
    niż pożytku ..ale zmiana obciążenia auta powoduje ustawienie reflektorów.
    Co do spryskiwaczy - widze, ze podajesz przyklada jakiegoś jednego samochodu
    (trudno mi nawet wymyslić jakiego) bo większość ma albo spryskiwane
    reflektory za każdym razem albo co drugi raz, a niektore mają tak, ze
    spryskują za każdym pierszym użyciem spryskiwacza na szybe w ciągu np. 2
    min - czyli spryskujesz szybe, myją sie przy okazji lampy, ale jesli szybe
    spryskasz jeszcze kilka razy w tym samym czasei to lampy już nie.
    Bądz więc tak dobry i nie opowiadaj bzdur.
    ps. to, ze jak odpalasz auto to lampy sie ruszą i stoją nie oznacza, ze sie
    wtedy poziomują, tylko uklad sprawdza swoją sprawność.

    > *** W przypadku motocykla nie mam pojęcia jak rozwiązać poziomowanie
    > reflektorów. Podczas przyśpieszania promień światła znacznie się
    > podnosi oślepiając kierowców z przeciwka. Jeśli dodamy do tego palnik
    > ksenonowy sytuacja robi się wręcz niebezpieczna.

    Tak samo jak w samochodzie. Nie ma tu absolutnie żadnej różnicy.
    Samochód także zmienia swój "poziom" podczas ruszania i przyspieszania

    > Zapraszam do ogledzin...mam w moto Bi-Xenon z allegro, chyba
    > konkurencja wyeliminowala te najtansze i moj jest wykonany calkiem
    > calkiem...Pare osob na ktorych testowalem ustawienie lampy nie
    > narzekalo na oslepianie, ale w korkach tez nie zauwazylem jakiegos
    > szczegolnego zwiekszenia postrzegania (w prawdzie nie liczylem tez na
    > to ze bede zdmuchiwal z jezdni innych). Problem oslepiania
    > rozwiazujemy po prostu odpowiednio ustawiajac swiatla, BTW zwykle
    > halogeny w moto ustawiam ok 0,5 cm ponizej standardu a HID ok 1 cm...

    ustawienie swiateł poniżej wymaganej linii powoduje tyle, ze ... mniej
    widzisz przed sobą. Po co więc w ogole zakladać ksenon?
    Rozumiem, ze dla bajeru, a to, ze przy okazji mniej widzisz, bo niżej
    ustawiasz lampe oraz to, ze również mozesz oślepiać innych to już masz
    gdzies.
    Dlaczego mozesz oślepiac-ano wlasnie dlatego, ze swiatło ksenonowe ma
    zdecydowanie większą tendencje do rozpraszania sie - np. przez zabrudzenie
    reflektora (stąd wymóg spryskiwaczy)

    > *** BMW oferuje ksenony do swoich motocykli. Ale jak piszą: "ksenonowe
    > światło mijania zaprojektowane specjalnie do motocykli" Nie wiem na
    > czym polega ta "specjalność"
    >
    > Specjalnosc to slowo klucz dla "prezesow" i ich motocykli BMW, lampa
    > ma zapewne homologowana oprawke do lampy HID, ale nie jest to
    > dopuszczone do ruchu w motocyklu w UE.
    > Ano bo "Motocykl i motorower nie moga byc wyposazone w lampe HID"

    dobrze, ze montujesz sobie na moto coś, co wg Twojej wiedzy jest zabronione.

    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI

  • 23. Data: 2009-06-24 07:27:32
    Od: "Tytus z Fabryki" <f...@0...pl>

    Siemka
    "Kuba (aka cita)"

    *** Uklady samopoziomowania dzialają różnie w różnych samochodach ... w
    większości dzialają dynamicznie podczas jazdy...
    CUT
    ... zmiana obciążenia auta powoduje ustawienie reflektorów.

    Zmiana obciazenia auta w czasie jazdy powiadasz???
    Ja pasazerow biore w casie postoju, bagaz tez zwykle pakuje nie jadac ale
    moze Ty umiesz inaczej...

    Reszta jest malo merytoryczna i nie ma sensu odnosic sie do niej

    *** dobrze, ze montujesz sobie na moto coś, co wg Twojej wiedzy jest
    zabronione.

    A bo ja taki zboj jestem, rancingowe wydechy mam i zenona w lampie...i
    zapierdalac lubie
    I co mi zrobisz???

    --
    T i żółte
    (te najszypsze)

  • 24. Data: 2009-06-24 08:02:17
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Tytus z Fabryki wydusił z siebie te słowy:

> [...]
    >
    > Zmiana obciazenia auta w czasie jazdy powiadasz???
    > Ja pasazerow biore w casie postoju, bagaz tez zwykle pakuje nie jadac

    Kużwa, mozesz sie zatrzymać, kogoś zabrać i jechać dalej - bez wyłączania
    silnika - czyli BEZ POSTOJU.

    > Reszta jest malo merytoryczna i nie ma sensu odnosic sie do niej

    znaczy sie, ktora reszta?
    Tak konkretnie poprosze ... z argumentacją, bo najwyraźniej mało widziales.

  • 25. Data: 2009-06-24 08:28:42
    Od: "Tytus z Fabryki" <f...@0...pl>

    Siemka
    "Kuba (aka cita)"

    ***Kużwa, mozesz sie zatrzymać, kogoś zabrać i jechać dalej - bez wyłączania
    silnika - czyli BEZ POSTOJU.

    Zatrzymac sie bez postoju....hmmm rozumiem, a nie za wczesnie troche na to
    co powoduje takie stwierdzenia???

    *** znaczy sie, ktora reszta? Tak konkretnie poprosze ... z argumentacją, bo
    najwyraźniej mało widziales.

    Cala reszta kolego i nie licz ze wdam sie w pyskowke.
    Samochodami pare lat sie zajmuje, a od niedawna przepisami z nimi
    zwiazanymi - a czasy sa dziwne bo prawo trza dostosowac do UE...
    I wiesz co?, masz racje im dluzej zyje tym bardziej jestem przekonany ze
    malo widzialem.

    --
    T i żółte
    (te najszypsze)

  • 26. Data: 2009-06-24 08:30:35
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomości

    > A od kiedy sobie przypomnial ? Bo jeszcze ze dwa lata
    > temu nawet w Niemczech xenony bez prysznica i
    > regulacji byly legalne w motocyklach.

    Nadal w Europie są legalne. Zarówno na kontynencie jak i
    na wyspach, czego przykładem najlepszym jest wspominane
    tutaj kilka razy BMW.
    W modelach na 2009 GS 1200 można zamówić sobie lampę
    zwykłą lub xenona. Bez żadnych spryskiwaczy i
    poziomowania.

    --
    Jasio
    vx etz

  • 27. Data: 2009-06-24 09:05:09
    Od: "Tytus z Fabryki" <f...@0...pl>

    Siemka

    ***Użytkownik "Kuczu"
    A od kiedy sobie przypomnial ? Bo jeszcze ze dwa lata
    temu nawet w Niemczech xenony bez prysznica i regulacji byly legalne w
    motocyklach.

    ***Użytkownik "Jasio"
[...]

    Dz.U. 162 z 2005 poz.1350 zał. nr 6, zgodnie z dyrektywą 97/24/WE (rozdział
    2) żarówki muszą spełniać wymagania określone w załączniku IV do w/w
    rozdziału.

    Rozdział ten jest zatytułowany

    "...ŻARÓWKI PRZEZNACZONE DO STOSOWANIA W POSIADAJĄCYCH HOMOLOGACĘ TYPU
    CZĘŚCI ŚWIATLACH MOTOROWERÓW, MOTOCYKLI ORAZ POJAZDÓW TRÓJKOLOWYCH..."

    w tym wykazie nie ma oświetlenia "ksenonowego"
    a jesli nie ma to nie moze go byc w pojezdzie...
    Ale zabronione nie jest :)

    --
    T i żółte
    (te najszypsze)

  • 28. Data: 2009-06-24 09:10:49
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

> [...]

    > wyłączania silnika - czyli BEZ POSTOJU.
    >
    > Zatrzymac sie bez postoju....hmmm rozumiem, a nie za wczesnie troche

    a ja rozumiem, ze za mało znasz przepisy okreslające takie zjawisko jak
    "postuj"

> [...]
    > zwiazanymi - a czasy sa dziwne bo prawo trza dostosowac do UE...
    > I wiesz co?, masz racje im dluzej zyje tym bardziej jestem przekonany

    no jesli chodzi rozwiązania techniczne najwyraźniej mało, choćby tak
    banalnych rzeczy jak spryskiwacze reflektorów, (jesli chodzi o przepisy tez,
    skoro nie wiesz co to postuj.

    Jesli tacy ludzie zajmują sie dostosowaniem polskich przepisów do unijnych
    .. to wcale sie nie dziwie, ze mamy z tym problemy.

    ps. poza tym, jesli uwazasz, ze prośba o konkretne argumenty i jakies
    odniesienie sie do tego co napisalem, kiedy mnie oskarżasz o pisanie
    niemerytoryczne, jest prośbą o pyskówke a nie o dyskusje... to moze
    faktycznie ... już nie pisz więcej.

  • 29. Data: 2009-06-24 09:16:06
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" napisał w wiadomości
    > Tytus z Fabryki wydusił z siebie te słowy:

    > a ja rozumiem, ze za mało znasz przepisy okreslające takie
    > zjawisko jak "postuj"

    Drugi link z googla:

    " Zgodnie z treścią art. 2 pkt 29 i 30 ww. aktu prawnego, pojęcia
    te oznaczają:
    "zatrzymanie pojazdu - unieruchomienie pojazdu nie wynikające z
    warunków lub przepisów ruchu drogowego, trwające nie dłużej niż
    jedną minutę oraz każde unieruchomienie pojazdu wynikające z tych
    warunków lub przepisów."
    "postój pojazdu - unieruchomienie pojazdu nie wynikające z
    warunków lub przepisów ruchu drogowego, trwające dłużej niż jedną
    minutę." "

    http://www.gu.com.pl/index.php?option=com_content&ta
    sk=view&id=10020&Itemid=149

    Tylko co to zmienia w dyskusji? Prawne definicje postoju w tym
    wypadku nie określają czy silnik/zapłon ma być wyłączony, a zdaje
    się, wtedy układ poziomowania sprawdza swoje działanie i
    ewentualnie dostosowuje się do obciążenia. Rajt?

  • 30. Data: 2009-06-24 09:17:13
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    Kuba (aka cita) wrote:
    > Tytus z Fabryki wydusił z siebie te słowy:

    > a ja rozumiem, ze za mało znasz przepisy okreslające takie zjawisko jak
    > "postuj"

    Ja bym proponowal zaczac od takiego zjawiska jak ortografia, jesli ma
    byc merytorycznie i "po doroslemu".
    K.14.