eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyz ciekowości - po ile "oszczedności"Re: z ciekowości - po ile "oszczedności"
  • Data: 2012-04-13 00:04:48
    Temat: Re: z ciekowości - po ile "oszczedności"
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Fri, 06 Apr 2012 13:17:43 +0200, ojciec napisał(a):
    > W dniu 2012-04-05 15:46, J.F. pisze:
    >> Dnia Thu, 05 Apr 2012 14:37:38 +0200, ojciec napisał(a):
    >>> Te 2 litry to tez czysta teoretyka. Jadąc i wracając Ducato maxi właśnie
    >>> do Frankfurtu Am Main widziałem na komputerku że jak cisnę pod górę
    >>> 130km/h to się święci 25 litra, jak dojeżdżam 130 do wzniesienia i mocno
    >>> odciążam pedał to pali się 8 literka.

    >> Bardzo zly przyklad.
    >> Energia jest potrzebna na podniesienie masy o wysokosc gory, i zadne triki
    >> tu tak prosto nie pomoga. [...]

    > Ale ja mówię o obydwu przypadkach pod górę, nic o wypłaszczeniu!
    > W takim ciężarowym to nawet jak jedziesz 10 km/h mniej jak ciągniesz 25
    > ton to ma znaczenie na spalanie.

    I mowisz ze bedzie widac wyrazna roznice na tym samym podjezdzie, jak sie
    uprzesz utrzymywac 70 a nie 60 ? bo zakladam ze 90 nie pojedziesz - jak
    dobry podjazd, to za slaby silnik.
    Opory powietrza w takim 'tir' pewnie spore, ale jesli dobrze licze to rzedu
    70KM. Zakladajac ze wolniejsza jazda polowe zaoszczedzisz ... tylko ze 25t
    pod 5% gorke to jest 330KM, wiec ta polowa to jest bardzo niewiele :-)


    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: