  • Data: 2020-11-06 14:56:29
    Temat: Re: wzorzec napięcia może być poczebny...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 05/11/2020 17:59, Piotr Gałka wrote:

    >Kupiłem z 10 lat temu z tysiąc rezystorów z "leżaków magazynowych",
    >tak że 10+ lat, całkiem normalnych, 20%. Zabrakło mi precyzyjnych to
    >pomyślałem "dobiorę sobie". Po jakiś 200 sztukach poddałem się.
    >Wszystkie były poza toleracją 10% i poniżej 20%, pojedyncze sztuki
    >przekraczały 20%.

    Pasowaloby do teorii ... tylko ze 10% na rezystor to dosc sporo.
    Ale moze to moje stare przyzwyczajenia, ze rezystor to powinien miec
    5%, a odselekcjonowac mogli 1%, moze 2%..

    Jeszcze mozna by zwalic na starzenie, ale tak w obie strony ?
    Moze nie lezak magazynowy ale bubel ?

    >I już miałbym napisać że tak pewnie jest, gdybny nie paczka z chin z
    >dziadowskimi rezystorami 20%. Całkiem sporo ma mniej niż 1% a mało
    >który przekracza 2% (w/g mojego kiepskiego miernika).
    >Może chińczymo opłacało się podkręcić jakość zamiast inwestować w
    >selekcję...

    Albo .. to nie 20% tylko 20 promili, 2.0%

    J.