eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingwzór na obrót wiezyczki strzelniczejRe: wzór na obrót wiezyczki strzelniczej
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.n
    eostrada.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net!eu.feeder.erje.net!news2.ar
    glkargh.de!news.mixmin.net!aioe.org!.POSTED!not-for-mail
    From: Vax <...@i...nie.ma>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: wzór na obrót wiezyczki strzelniczej
    Date: Tue, 30 Apr 2013 15:19:03 +0200
    Organization: Aioe.org NNTP Server
    Lines: 47
    Message-ID: <klogb0$57h$1@speranza.aioe.org>
    References: <3...@g...com>
    <kl3hjv$9ur$2@node2.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    <kl60dq$g0s$1@node1.news.atman.pl> <kl91kd$295$1@news.icm.edu.pl>
    <klbqm9$1ve$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: uA4zUKHfM1xb1Z6mIVbwjQ.user.speranza.aioe.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Complaints-To: a...@a...org
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/17.0 Thunderbird/17.0
    X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.8.2
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:202998
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-04-25 19:55, bartekltg pisze:

    (...)

    >> I tu pojawią się przypadki gdy bez osiągania prędkości maksymalnej
    >> trzeba będzie rozstrzygnąć, czy mniej ramek wygeneruje trapez czy
    >> trójkąt.
    >
    > Tak, ale rozróżnienie jest nietrudne.

    Owszem, jest, ale nie tak, jak to opisałeś ;)


    > Nie przejmowałbym się tą dyskretyzacją,

    a to chyba, że tak, ja po prostu tak mam, że jak widzę w zadaniu "wynik
    ma być liczbą całkowitą" to jednak się trochę przejmuję, zamiast odwalić
    na rzeczywistych i się "nie przejmować" ;)

    (...)

    > To nie jest problem dyskretny.

    "wiezyczka wykonuje obroty w dyskretnych krokach
    (ramkach)" - patrz pan, jak to w tych internetach łatwo kogoś w błąd
    wprowadzić...

    > Na razie wszytko jest liczbami
    > rzeczywistymi, wyliczamy na kartce odpowiedź, a potem implementujemy
    > double pozycja_wiezyczki(t); //zwróc uwagę na typ:)

    kąty, przyspieszenia, szybkości mogą być float i nie stoją w
    sprzeczności z "ramkami".
    Np. animacja z "klatkami kluczowymi" (tyle, że tu z góry ustalonymi) się
    kłania ;) Do opisu ruchu możesz użyć liczb rzeczywistych, ale sterowanie
    możesz przejmować tylko w określonych momentach.

    Dla mnie w zadaniu wieżyczkę możesz zastąpić wagonem w metrze.
    Może się poruszać ruchem jednostajnie przyspieszonym/opóźnionym, lub
    jednostajnym, mieć ogranicznik prędkości i co 5 sekund przyjmować od
    "komputera w centrali" wartości przyspieszenia z jakim winien się
    poruszać. Celem jest trafienie idealnie "w punkt" na kolejnej stacji
    oraz jak najszybsze pokonanie trasy (w kwantach 5 sekundowych rzecz
    jasna). I takie zadanie (całkiem teoretyczne) rozwiązywałem.

    Bez tej kwantyzacji to problem jest tak samo banalny jak i nudny i nie
    chciałoby mi się nim ani zajmować, ani o tym pisać ;)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: