  • 11. Data: 2009-02-19 21:33:47
    Temat: Re: wyzwalanie tyrystora - prosze o sprawdzenie ukladu
    Od: "bartekLTG" <b...@o...ciach.pl>

    roxy wrote:

    > Nie, prostownik 6 pulsowy tyrystorowy 120A, 190V.

    Znacznie rozsadniejsze urzadzenie:)

    pozdrawiam.
    --
    bartekltg
    ...aby UseNet rósł w siłę a trolle żyły dostatnio.

  • 12. Data: 2009-02-19 21:46:40
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Użytkownik "roxy" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiście że chodzi onapiecie bramka katoda. Przepraszam za moj blad.

    coś mi się kiedys obiło o uszy ze przy sterowaniu dużymi tyrystorami stosuje
    sie układ forsowania
    (zwiększania poczatkowo prądu wyzwalania tyrystora )
    bo inaczej pujdzie dym :-)

  • 13. Data: 2009-02-20 06:56:36
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 19 Feb 2009 22:46:40 +0100, Szumek wrote:
    >coś mi się kiedys obiło o uszy ze przy sterowaniu dużymi tyrystorami stosuje
    >sie układ forsowania (zwiększania poczatkowo prądu wyzwalania tyrystora )
    >bo inaczej pujdzie dym :-)

    W ogolnosci tak - tyrystor trzeba odpowiegnio wyzwolic, bo sie inaczej
    nie caly otworzy i bedzie dym.

    J.

  • 14. Data: 2009-02-20 08:36:57
    Od: "Roman" <r...@p...onet.pl>

    > W ogolnosci tak - tyrystor trzeba odpowiegnio wyzwolic, bo sie inaczej
    > nie caly otworzy i bedzie dym.

    'Sie zrobi!' Dajmy równolegle do tego rezystora R3 kondensator rzędu
    kiludziesięciu nF - spowoduje pik napięciowo-prądowy na wyjściu tranzystora.
    Przy okazji - dajmy tam coś porządniejszego niż BD139 (ś.p. "TEWA").

    Roman