  • Data: 2009-02-19 19:51:37
    Temat: Re: wyzwalanie tyrystora - prosze o sprawdzenie ukladu
    Od: "roxy" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    > odporność na zakłócenia. Zauważ, że w przypadku wyłączenia tranzystora
    > złącze B-E staje się jakby obwodem wysokoimpedancyjnym. Taki obwód "łapie"
    > zakłócenia, które mogą powodować przepływ prądu bazy, a co za tym idzie
    > także prądu kolektora. Rezystor dodany między bazę a emiter przejmuje prąd
    > wywołany tymi zakłóceniami przez co nie ma ryzyka przypadkowego włączenia
    > tranzystora. Generalnie im taki rezystor mniejszy tym większa odporność na
    > zakłócenia. Z drugiej strony - przy włączeniu płynie przez niego prąd
    > równy ok. 0,7V/R i o tyle musi być większy prąd rezystora "bazowego" od

    Dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz. Wlasnie o to mi chodzilo. W moim
    przypadku tyrystor bedzie zalanczal prady okolo 120A wiec wskazane bylo by
    zastosowanie tych rezystorow w obwodzie baza emiter.

    > Hmmm... "nie czuję" na tyle tyrystorów, żeby na to pytanie odpowiedzieć...
    > pozostawiam je bardziej doświadczonym kolegom ;)...
    >
    > Pozdrawiam
    > Konop

    Oczywiscie pomylka - chodzi mi o mozliwosc pojawienia sie napiecia na zlaczu
    bramka-anoda.

    Dziekuje i pozdrawiam.