  • 1. Data: 2011-02-05 10:00:16
    Temat: wywoz za granice i powtorny przywoz (rejestracja)
    Od: "Flyte" <f...@o...pl>

    Witam,

    mam pytanie dot. spraw celnych. Otoz kilka lat temu sprowadzilem samochod z
    Niemiec do PL. Zaplacilem clo, akcywe, wrakowe i zarejestrowalem. Okazuje sie ze
    samochod bede musial wyrejestrowac, po to zeby zarejestrowac za granica (dluzszy
    pobyt sluzbowy w Szwajcarii). Jezeli ktos przebywa w tym kraju ponad rok, musi
    zarejstrowac samochod tutaj. Nie ma sprawy, moge zarejstrowac. W Polsce musze
    wyrejestrowac.

    Pytanie co sie dzieje w momencie gdy chce samochod przywezc po 2 latach do
    Polski? czy musze powtornie przechodzic procedure rejestracji (przeglad raczej
    tak, ale czy wrakowe, akcyza i clo)?

    Wszystkie dokumenty dot. rejestracji w PL mam (decyzje dopuszczenia do ruchu
    itp), tak wiec moge pokazac w urzedzie raz jeszcze jak trzeba.

    Pozdrawiam,

    Flyte

  • 2. Data: 2011-02-05 12:02:06
    Od: "Jan-xx" <j...@g...pl>

> [...]
    > musi
    > zarejstrowac samochod tutaj. Nie ma sprawy, moge zarejstrowac. W Polsce

    Jestes pewien, ze w praktyce musisz przerejestrowac ten samochod? I co mowi
    dokladnie przepis o przerejestrowaniu? W dobie taniego, czestego i
    swobodnego przemieszczania ludzi i towarow wewnatrz Europy - co oznacza
    przebywanie w danym kraju ponad rok?

    Na przyklad w UK jest przepis mowiacy, ze samochod nalezy tu zarejestrowac,
    jesli przebywa w kraju ponad pol roku z kazdego roku. A ja mam mieszkanie i
    w Polsce, i w UK - jezdze to tu, to tam. I nikt nie jest w stanie sprawdzic,
    w kazdym razie latwo, gdzie i jak dlugo przebywa samochod. Przepis tez mowi,
    ze odpowiedzialnosc udowodnienia, ze zagraniczny samochod jest w UK pol roku
    lub krocej, spoczywa na uzytkowniku. Ale w praktyce nie spotkalem sie zeby
    ktos, np. policja przy kontroli drogowej, cisnal ten temat. Przy kontroli
    pojawia sie pytanie - jak dlugo ten samochod tutaj jest. Odpowiadam wtedy,
    ze 3 miesiace, i ze moje interesy skupione sa zarowno w Polsce, jak i w UK,
    i ze podrozuje miedzy tymi krajami. To wystarcza.

    Ide w zaklad, ze nic sie nie stanie, jesli nie przerejestrujesz tego
    samochodu.

    --
    Jan-xx

  • 3. Data: 2011-02-05 13:22:12
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-02-05 10:00, Flyte pisze:

    > Pytanie co sie dzieje w momencie gdy chce samochod przywezc po 2 latach do
    > Polski?

    Chyba już nie będziesz mógł go zarejestrować w Polsce.

    Przepisy PoRD mówią:

    Art. 79. 1. Pojazd podlega wyrejestrowaniu [...] w przypadku: wywozu
    pojazdu z kraju, jeżeli pojazd został zarejestrowany za granicą lub
    zbyty za granicę
    Art. 79. 4. Pojazd wyrejestrowany nie podlega powtórnej rejestracji

  • 4. Data: 2011-02-05 13:29:39
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 05.02.2011 13:22, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > zbyty za granicę
    > Art. 79. 4. Pojazd wyrejestrowany nie podlega powtórnej rejestracji

    Juz kiedys byla tu dyskusja na ten temat i mieli zmienic ten przepis.
    Jeszcze tego nie zrobili??

    Mnie ciekawi jak to jest w druga strone - Anglik przyjezdza do Polski i
    po jakims czasie (jakim?) ma obowiazek przerejestrowac auto. No ale nie
    moze tego zrobic, bo przeciez u nas nie rejestruja "anglikow" ;) Czyli
    albo zmieni auto, albo jezdzi nielegalnie?

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 5. Data: 2011-02-05 13:36:11
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 05 Feb 2011 13:29:39 +0100, RadekNet wrote:
> [...]
    >moze tego zrobic, bo przeciez u nas nie rejestruja "anglikow" ;) Czyli
    >albo zmieni auto, albo jezdzi nielegalnie?

    No i slusznie, bo przeciez nie chcemy zeby nam jakies kapelusznicze
    lewusy tarasowaly drogi :-)

    J.

  • 6. Data: 2011-02-05 13:40:32
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 05 Feb 2011 13:22:12 +0100, Tomasz Pyra wrote:
> [...]
    >zbyty za granicę
    >Art. 79. 4. Pojazd wyrejestrowany nie podlega powtórnej rejestracji

    Ciekaw jestem co Jasnie Panujaca Unia nam na to.
    Choc jak najbardziej popieram - to sa wlasnie te momenty kiedy sie
    czlowiek cieszy ze glosowal TAK i ze durny rzad zostanie zaraz za
    swoja pazernosc ukarany :-)

    J.

  • 7. Data: 2011-02-05 14:10:44
    Od: "Flyte" <f...@o...pl>

    Witam,

    dzieki za odpowiedz.

> [...]
    > przebywanie w danym kraju ponad rok?
    > Ide w zaklad, ze nic sie nie stanie, jesli nie przerejestrujesz tego

    Jestem na dluzszym pobycie w Szwajcarii, i tutaj prawo jasno mowi ze samochod
    nalezy przerejestrowac do roku od momentu zameldowania sie. Moge probowac
    przeciagac ten okres, ale w razie kontroli (a niestety samochody z PL blaszkami
    lubia byc kontrolowane) oznacza to niepotrzebne tlumaczenie sie policjantowi.
    Oczywiscie moge mowic ze niedawno przyjechalem, samochodem jezdze tylko
    okazyjnie (co jest prawda), ale daty w dokumencie nie zmienie i de facto jezdze
    samochdem nielegalnie. Jakie sa tego konsekwencje - nie wiem.

    Inna opcja to przerejestrowanie samochodu na np. tescia, i 'uzyczenie' go sobie.
    Ale tego wolalbym nie robic (kolejny wlasciciel w historii, zreszta i tak
    niedlugo pozniej go bede chcial sprzedac).

    Troche malo prawdopodobne ze samochodu nie mozna powtornie zarejestrowac.
    Przeciez akcyza jest oplacona, clo tez, nawet wrakowe. Samochod jest sprawny. O
    co wiec chodzi...

    Zadzwonie do Wydzialu Komunikacji w poniedzialek i sie dowiem. Wtedy tez napisze
    na grupe.

    Pozdrawiam,

    Flyte

  • 8. Data: 2011-02-05 14:15:40
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 05.02.2011 12:02, Jan-xx pisze:
> [...]

    [cut]

> [...]
    > miesiace, i ze moje interesy skupione sa zarowno w Polsce, jak i w UK, i
    > ze podrozuje miedzy tymi krajami. To wystarcza.

    Az sie nie chce wierzyc, ze w sasiedniej Irlandii jest tak odmiennie.
    Jesli masz tutaj PPSa (czyli jakby polski NIP?) to masz obowiazek
    przerejestrowac samochod niezwlocznie - jak ktos zainteresowany to
    wszystko w sieci pisze, nie pamietam terminow.
    Zwalnia Cie od tego obowiazku jedynie przyjazd turystyczny na krocej niz
    3 miesiace lub kontrakt na jakis tam okres, ale to rowniez musisz w
    urzedzie potwierdzic, zeby miec papier, ze masz prawo jezdzic na obcych
    blachach.

    > Ide w zaklad, ze nic sie nie stanie, jesli nie przerejestrujesz tego
    > samochodu.

    W Ire bardzo czeste sa kontrole i holowanie na parking policyjny.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 9. Data: 2011-02-05 14:15:48
    Od: "Flyte" <f...@o...pl>

    Witsm,

    > Przepisy PoRD mówią:
    > Art. 79. 1. Pojazd podlega wyrejestrowaniu [...] w przypadku: wywozu
    > pojazdu z kraju, jeżeli pojazd został zarejestrowany za granicą lub
    > zbyty za granicę

    Czy wtedy oddaja wrakowe?

    Pozdrawiam,

    Flyte

  • 10. Data: 2011-02-05 14:25:26
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Choc jak najbardziej popieram - to sa wlasnie te momenty kiedy sie
    > czlowiek cieszy ze glosowal TAK

    Szwajcarzy glosowali na NIE, kilkakrotnie.

    i ze durny rzad zostanie zaraz za
    > swoja pazernosc ukarany :-)

    Taa jasne, J.F. widzial jak zrozpaczony Donald Tusk wyciaga drzaca reka
    portwel, wyciaga zarobione w mlodosci na budowie (no bo przeciez nie te
    z naszych podatkow) pieniazki i placi kare ze spuszczona glowa czujnemu
    urzednikowi z Brukseli. Potem zadzwonil budzik i J.F. zbudzil sie z
    uczuciem satysfakcji, ktore nie przemijalo az do wieczornych wiadomosci
    w TV;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa