  • 21. Data: 2017-08-30 13:39:28
    Temat: Re: wyświetlacz lcd, tablet po którym można pisać.
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-08-30 o 12:00, J.F. pisze:
    > To jest ciekawe, bo jesli sie nie myle - rysik jest magnetyczny, na
    > ekranie widac taki dosc duzy szesciokatny raster, a same rysunki jakby z
    > magnetycznych opilkow
    > (znacznie mniejszych niz ten raster)
    Mniejsze, bo magnes w punkt przyciąga.

    Robert

  • 22. Data: 2017-08-30 14:05:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Mniejsze, bo magnes w punkt przyciąga.

    W takich, co w sklepie widzialem, to ten punkt byl dosc szeroki, i
    mocno poszarpany.
    Wlasnie o strukturze takiej jak opilki przy magnesie.

    Ale ten raster byl jeszcze wiekszy, jakies 3-5mm mial, slad po
    magnesie nie wypelnial go calego.

    J.

  • 23. Data: 2017-08-30 14:13:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości
    W dniu środa, 30 sierpnia 2017 11:46:28 UTC+2 użytkownik Robert
    Wańkowski napisał:

    >Epokowe to jest natryskiwanie masła na kromke drukarką 3d z wieloma
    >dyszami i kamerą która steruje tym aby nie zapsikac masłem na deske.

    To jest pomysl.

    Ale mnie sie marzy maslo w aerozolu, nie trzeba overkill z drukarka
    :-)

    >A lowendowe rozwiązanie to po prostu wyjecie masła z lodówki na
    >godzine przed posiłkiem.

    Rano ? wstawac godzine wczesniej ?
    Co innego, jakby robot wyciagal :-)

    >Ewentualnie wyjmowanie z lodówki kolejnej kostki jak aktualna jest
    >zjedzona w 3/4.

    lodowka z dyspenserem - zawsze kawalek kostki wystaje :-)

    Wiec pomysl Roberta jest calkiem dobry.

    A moze wystarczy precyzyjna lodowka-maselnica - np przy 18C maslo juz
    miekkie, a jeszcze sie szybko nie psuje.
    Ewentualnie z programatorem na cykl dobowy - w nocy schlodzic
    bardziej, o 3 rano przestac, po 8 znow schlodzic ...

    J.

  • 24. Data: 2017-08-30 14:26:09
    Od: JaNus <bez@adresu>

    > No to może mój pomysł będzie epokowym? :-) Maselniczka z Peltierem,
    > który chłodzi lub grzeje.

    To, że jakaś maszyna nie będzie w stanie smarować kromki masłem nie
    wynika z jego nieodpowiedniej konsystencji, lecz z trudności
    naśladowania ludzkiej ręki w "ruchu smarującym", który człowiek wykonuje
    przy odrobinie jeno nauki. I ten ruch zapewnia zarówno uwzględnienie
    wyglądu kromki (o nierównym wszak obrysie), jak i w miarę stałą grubość
    "pokrycia". Autor twierdził, że (ówczesne!) maszyny tego nie opanują,
    ale... chyba mogły już do tego dojrzeć?

    Bo ja wiem? Połączenie wyciskania, przez szparę o regulowanej długości
    (kromki są zazwyczaj "mocno kopniętą elipsą"), z oscylacją kolejnego
    elementu: rozprowadzającego "noża". Oscylacja powinna mieć dwie
    składowe: szybką, i sporo wolniejszą, dzięki czemu masło będzie
    intensywnie rozprowadzane. Choć może nie będzie to istotne, gdy ta
    szczelina o zmiennej długości się spisze dobrze?

    Jednak urządzenie takie byłoby zapewne dość kosztowne, i chyba do tej
    pracy bardziej by się opłacało sprowadzić jakąś tanią siłę roboczą, z
    Chin, czy jeszcze lepiej (taniej) z Wietnamu? A może po prostu z
    jakiegoś Pcimia Dolnego...

  • 25. Data: 2017-08-30 14:49:29
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Ale ten raster byl jeszcze wiekszy, jakies 3-5mm mial, slad po magnesie
    > nie wypelnial go calego.

    Do wszystkich: JA właśnie chcę, aby moje dziecko umiało rysować. nie
    koniecznie słoneczko i domek, ale ogólnie, posługiwać się czymś co
    przypomina ołówek. a nie myszką komputerową albo palcem na smartfonie.
    te magnetyczne tabliczki wystarczają właśnie do narysowania kwiatka - i
    niczego więcej tam "pixel" jest wielkości palca dziecka. kartka i ołówek
    też są dobre, ale nie zawsze. nad morzem, udało mi się kupić taki
    długopis 6 kolorowy- właśnie taki jak miałem w latach 80siątych. w
    knajpie wzięliśmy paczkę chusteczek i rysowali, kolorowali... aż nam
    wstyd było że tyle chusteczek poszło. ale potem tymi zamalowanymi
    wycieraliśmy ręce :)
    te stare znikopisy które miały jakąś kleistą powierzchnię pod folią - są
    mało trwałe. ekran w smartfonie - byłby super, ale palce mam za duże, i
    nie zawsze trafiają w ten punkt który ja chcę. note za drogi na zabawkę.
    a to ustrojstwo - 35zł - nie fortuna.

    ToMasz

  • 26. Data: 2017-08-30 15:16:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >koniecznie słoneczko i domek, ale ogólnie, posługiwać się czymś co
    >przypomina ołówek. a nie myszką komputerową albo palcem na

    A po co ? Podrosnie, to olowki zlikwiduja :-)

    >te magnetyczne tabliczki wystarczają właśnie do narysowania kwiatka -

    w pewnym wieku wiecej nie trzeba.

    >niczego więcej tam "pixel" jest wielkości palca dziecka.

    No wlasnie nie.
    Nie wiem po co im ta szesciokatna siatka, pewnie potrzebna skoro jest,
    ale to nie jest piksel - w srodku mozna czesc zaczernic, a czesc nie.
    Ale precyzyjne tez nie jest

    wyglad i zachowanie sugeruja mi magnetyzm, moze ta siatka to jakies
    granice, zeby pole za daleko sie nie rozprzestrzenialo.

> [...]
    >są mało trwałe. ekran w smartfonie - byłby super, ale palce mam za
    >duże, i nie zawsze trafiają w ten punkt który ja chcę. note za drogi

    No wlasnie - samsung ma genialne piorka.
    Nie wiem jak to zrobili, ale wzbudzili moj podziw.

    >a to ustrojstwo - 35zł - nie fortuna.

    Trzeba przyznac, ze genialne.
    Co nie znaczy, ze nie ma lepszych alternatyw.

    Chodzi mi po glowie stary Palm-Pilot, to chyba jeszcze da sie kupic na
    allegro, za podobna cene :-)
    Albo jakis ebook reader, z dotykowym ekranem ... ale rezystywnym.

    J.

  • 27. Data: 2017-08-30 17:45:46
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Teraz latem to płynie, a zimą za twarde. :-(
    Trzeba w sklepie szukać miękkiego, znaczy droższego, jak ma mniej wody to
    i zimne się dobrze smaruje, ale trzeba uważać na mix-y,
    tam jest za mało masła w maśle :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 28. Data: 2017-08-30 19:30:31
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 30 sierpnia 2017 14:14:00 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości

    > To jest pomysl.
    >
    > Ale mnie sie marzy maslo w aerozolu, nie trzeba overkill z drukarka
    > :-)

    W kastoramie widzialem, a nie to olej silikonowy. Ale moze by sie nadał?
    Moze wcale od masła taki droższy aktualnie nie jest? ;)

  • 29. Data: 2017-08-30 19:33:56
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 30 sierpnia 2017 14:49:31 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    > mało trwałe. ekran w smartfonie - byłby super, ale palce mam za duże, i
    > nie zawsze trafiają w ten punkt który ja chcę. note za drogi na zabawkę.

    Za polowe tej ceny kupisz ryze papieru :)
    A kredek ci moge dać za darmo, chyba ze 4 kilo mam na półce...

    Ja cie rozumiem ale nie rozumiem wogole gdzie wartosc dodana takiej elektroniki.
    Nie zgrasz pieknego obrazka do fotoramki.

    A gryzmoły moje jeszcze gdzieś na strychu leżą.

  • 30. Data: 2017-08-30 19:38:31
    Od: s...@g...com

    > Chodzi mi po glowie stary Palm-Pilot, to chyba jeszcze da sie kupic na
    > allegro, za podobna cene :-)
    > Albo jakis ebook reader, z dotykowym ekranem ... ale rezystywnym.

    Mam pare palmów. Dzieciak nimi sie nie chcial bawic.

    Bardzo wesoło wyglądało jak mu kupilem laptopa.
    Panasonic cf27. Wojskowy.
    Wgralem tam winde, jakies gry dla dziecka. Laptop mial ekran dotykowy.

    Notorycznie dzieciak chcial dotykac ekranu i klikac na nim. W praktyce bylo to tak
    niewygodne ze po paru chwilach dzieciak łapał za mysze i myszą robił co trzeba.
    Najsmieszniejsze bylo jak bez ingerencji z zewnatrz najpierw próbował cos palcem
    kliknąć ale zanim łapa mu do ekranu dotarła to sie krygował i za mysze łapał.

    Jak to zobaczylem to stwierdzilem ze ekrany dotykowe to slepa uliczka i myszki będą z
    nami jeszcze pare stuleci...

    Laptopa przez 3 lata nie ubil. Panasonic - klasa.