  • 1. Data: 2017-10-31 22:32:14
    Temat: wyświetlacz LCD - biało czarny na czarno biały
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    mam duży zegar LCD
    https://www.conrad.pl/p/zegar-scienny-cyfrowy-sterow
    any-radiowo-sxwxg-370-x-230-x-30-mm-401768

    jego wyświetlacz ma czarne tło, jasne cyferki. czy dałoby sie łatwo
    (przez wyjęcie czegoś, odwrócenie) przerobić go tak, aby tło było jasne
    a cyfry czarne? Pytam bo kiedys tak robiłem w zegarkach naręcznych i
    była to kwestia właśnie jakiegoś takeigo prostego zamieszania...

    ToMasz

  • 2. Data: 2017-11-01 00:09:01
    Temat: Re: wyświetlacz LCD - biało czarny na czarno biały
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-10-31 o 22:32, ToMasz pisze:
    > witam mam duży zegar LCD
    > https://www.conrad.pl/p/zegar-scienny-cyfrowy-sterow
    any-radiowo-sxwxg-370-x-230-x-30-mm-401768

    Łoł, naprawdę musiał Ci przypaść do gustu, skoro wydałeś na niego aż
    239.85 zł. Ja mam mniejszy, 230 x 130 x 25 mm, ale za to ze świecącymi
    cyferkami, nie jakieś cicho-ciemne LCD, a wydałem na niego coś 1/9 ceny
    Twojego.

    > jego wyświetlacz ma czarne tło, jasne cyferki.

    A co widać po wyłączeni zasilania (wyjęciu baterii)?

    > czy dałoby sie łatwo (przez wyjęcie czegoś, odwrócenie) przerobić go
    > tak, aby tło było jasne a cyfry czarne?

    To zależy od poprzedniej kwestii.

    > Pytam bo kiedys tak robiłem w zegarkach naręcznych i była to kwestia
    > właśnie jakiegoś takeigo prostego zamieszania...

    Hm, jakoś nie zetknąłem się z zegarkami, które miały wyświetlacz
    "ekrano-podobny", najczęściej są tam jedynie wstępnie "predefiniowane"
    linie i kropki. Acz niektóre pola są np 16 x 12 pikseli, gdzie każdy
    punkcik można zapalić, czy zgasić. Ale to tylko na części cyferblatu,
    mniejsza. Skąd wytrzasnąłeś zegarki z ekranem (VGA?)?

  • 3. Data: 2017-11-01 00:15:27
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > a cyfry czarne? Pytam bo kiedys tak robiłem w zegarkach naręcznych i
    > była to kwestia właśnie jakiegoś takeigo prostego zamieszania...

    Obracało się polaryzator.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2017-11-01 04:52:50
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 01.11.2017 o 00:09, JaNus pisze:
    any-radiowo-sxwxg-370-x-230-x-30-mm-401768

    > Łoł, naprawdę musiał Ci przypaść do gustu, skoro wydałeś na niego aż
    > 239.85 zł.

    Co, zazdrościsz mu, że kupił w takiej cenie?

    Ja mam mniejszy, 230 x 130 x 25 mm, ale za to ze świecącymi
    > cyferkami, nie jakieś cicho-ciemne LCD, a wydałem na niego coś 1/9 ceny
    > Twojego.

    A kogo to interesuje?
    Inna konstrukcja to i inna cena.
    Twój też działa minimum kilka miesięcy na bateriach 4 x AA czy jest
    uwiązany przewodem zasilającym?

    > A co widać po wyłączeni zasilania (wyjęciu baterii)?

    Co to ma za znaczenie?

    > To zależy od poprzedniej kwestii.

    ??
    Nie zależy.

    > Hm, jakoś nie zetknąłem się z zegarkami, które miały wyświetlacz
    > "ekrano-podobny", najczęściej są tam jedynie wstępnie "predefiniowane"

    Po co kombinujesz z jakimiś wyświetlaczami "ekrano-podobnymi"?

    > linie i kropki. Acz niektóre pola są np 16 x 12 pikseli, gdzie każdy
    > punkcik można zapalić, czy zgasić. Ale to tylko na części cyferblatu,
    > mniejsza. Skąd wytrzasnąłeś zegarki z ekranem (VGA?)?

    Gdzie pisał, że taki miał zegarek?
    Masz po prostu braki w wiedzy, w wielu popularnych zegarkach LCD
    polaryzator nie jest przyklejony do wyświetlacza i wystarczy go po
    prostu obrócić i to niezależnie od tego z jakich elementów tworzone są
    wyświetlane na nim znaki.

    --
    Czarek

  • 5. Data: 2017-11-02 09:31:46
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:

> [...]
    > a cyfry czarne? Pytam bo kiedys tak robiłem w zegarkach naręcznych i
    > była to kwestia właśnie jakiegoś takeigo prostego zamieszania...

    Jeśli polaryzator nie jest przyklejony do wyświetlacza, to wystarczy go
    odwrócić.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 6. Data: 2017-11-02 12:23:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
    ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:

    >Jeśli polaryzator nie jest przyklejony do wyświetlacza, to wystarczy
    >go
    >odwrócić.

    Sprobowac mozna, ale to nie takie proste.

    Generalnie trzeba obrocic polaryzator o 90 stopni.
    Tylko wtedy nie bedzie prostokat pasowal :-)

    Sporo polaryzatorow jest cietych pod katem 45 stopni do boku - wtedy
    istotnie wystarczy odwrocic.

    Ale zdarzaja sie tez polatyzatory kolowe - w nich ta stuczka nie
    przejscie.

    J.

  • 7. Data: 2017-11-02 15:40:43
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Sprobowac mozna, ale to nie takie proste.
    >
    > Generalnie trzeba obrocic polaryzator o 90 stopni.
    > Tylko wtedy nie bedzie prostokat pasowal :-)

    Odwrócić tyłem do przodu :) Strona, która idzie do wyświetlacza, niech
    idzie do zewnątrz.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 8. Data: 2017-11-02 23:01:40
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-11-01 o 04:52, Czarek pisze:
    > Co, zazdrościsz mu, że kupił w takiej cenie?

    No przecież stąd ten "łał"...

    > Twój też działa minimum kilka miesięcy na bateriach 4 x AA czy jest
    > uwiązany przewodem zasilającym?

    Zasilanie dwu-systemowe: na kablu, zaś gdy napięcia niet, to bateria
    podtrzymuje, ale bez wyświetlania, wszak te zjada nieco prądu.

    > Masz po prostu braki w wiedzy,

    Na ten temat - tak.

    > w wielu popularnych zegarkach LCD polaryzator nie jest przyklejony do
    > wyświetlacza i wystarczy go po prostu obrócić i to niezależnie od
    > tego z jakich elementów tworzone są wyświetlane na nim znaki.

    Mam zegarek naręczny, z bardzo mizernym kontrastem LCD, zainspirowałeś
    mnie, może się sprężę, i rozkręcę go celem sprawdzenia, czy nie da się
    czegoś wymodzić kręcąc polaryzatorem. Tylko skąd będę wiedział, którą
    płytką mogę majdrować bezkarnie, a której ruszenie będzie miało opłakane
    skutki?

  • 9. Data: 2017-11-02 23:15:34
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    > Mam zegarek naręczny, z bardzo mizernym kontrastem LCD, zainspirowałeś
    > mnie, może się sprężę, i rozkręcę go celem sprawdzenia, czy nie da się
    > czegoś wymodzić kręcąc polaryzatorem.

    Kontrastu prawdopodobnie nie zwiększysz - kiepska jakość wyświetlacza
    i/lub polaryzatorów.
    Może jak go przekręcisz o mały kąt, to kontrast się zwiększy ale nie
    możesz tak ustawionego polaryzatora zostawić.

    > Tylko skąd będę wiedział,

    Zobaczysz w trakcie na własne oczy, nawet przy wyłączonym zasilaniu a
    także bawiąc się bez wyświetlacza ustawieniem samych polaryzatorów
    względem siebie ;-)

    > którą płytką mogę majdrować bezkarnie, a której ruszenie będzie miało opłakane
    > skutki?

    Każdą możesz to robić bezkarnie, zmiany są w 100% odwracalne bez żadnych
    dodatkowych kombinacji (chyba, że polaryzator jest klejony)

    --
    Czarek