  • 1. Data: 2010-12-23 17:39:56
    Temat: wystające studzienki
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    tak zapytam, u Was też w lecie poprawiali zapadnięte lub wystające
    studzienki?

    jak oni to robią? bo widzę tylko, że obkładają dekle kostką... jak to
    działa?

  • 2. Data: 2010-12-23 17:56:39
    Temat: Re: wystające studzienki
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > jak oni to robią? bo widzę tylko, że obkładają dekle kostką... jak to
    > działa?

    u mnie dawali opowiedniej wysokości pierścień i na to pokrywe:-)

    ---
    uciu

  • 3. Data: 2010-12-23 22:57:29
    Od: "zinek" <u...@o...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ievubu$63v$1@mx1.internetia.pl...
    > tak zapytam, u Was też w lecie poprawiali zapadnięte lub wystające
    > studzienki?
    >
    > jak oni to robią? bo widzę tylko, że obkładają dekle kostką... jak to
    > działa?

    u mnie nawet w nowych ulicach sa juz pozapadane - takie rzeczy to chyba
    tylko w PL.
    szkoda slow.

  • 4. Data: 2010-12-24 08:45:41
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    Za dawnych czasów jak się jeździło na rowerze po drogach słowackich,
    czeskich i austriackich to powiem Wam, że ani jednej studzienki na
    drodze nie widziałem. Ja nie wiem czy to jest takie beznadziejnie
    trudne aby te studzienki były np na chodniku zamiast na drodze ?

  • 5. Data: 2010-12-24 10:15:23
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 Dec 2010 23:45:41 -0800 (PST), Mateusz wrote:
    >Za dawnych czasów jak się jeździło na rowerze po drogach słowackich,
    >czeskich i austriackich to powiem Wam, że ani jednej studzienki na
    >drodze nie widziałem.

    Ale jezdziles po miastach czy poza miastami, po wsiach itp ?

    Nawet u nas na drodze w szczerym polu nie ma studzienek, a i na wsiach
    nie ma, bo kanalizacja w budowie.

    >Ja nie wiem czy to jest takie beznadziejnie
    >trudne aby te studzienki były np na chodniku zamiast na drodze ?

    Trudno powiedziec czemu - ale jest jak jest.
    Czyzby jeszcze niemiecki zwyczaj ?

    J.

  • 6. Data: 2010-12-24 10:50:23
    Od: "Sławek " <s...@N...gazeta.pl>

    Mateusz <m...@g...com> napisał(a):

    > Za dawnych czas=F3w jak si=EA je=BCdzi=B3o na rowerze po drogach s=B3owacki=
    > ch,
    > czeskich i austriackich to powiem Wam, =BFe ani jednej studzienki na
    > drodze nie widzia=B3em. Ja nie wiem czy to jest takie beznadziejnie
    > trudne aby te studzienki by=B3y np na chodniku zamiast na drodze ?

    Niestety różnych instalacji jest tak dużo, ze nie da się ich wszystkich
    pomieścić pod chodnikiem.
    Należy wziąć pod uwage, że przepisy nakazują zachowanie pewnych minimalnych
    odległości poziomych i pionowych pomiędzy tymi instalacjami.
    Pod chodnikiem znajdują się takie instalacje jak elektryczne wysokiego,
    średniego i niskiego napięcia, oświetlenia ulicznego, telefoniczne i
    informatyczne różnych operatorów i wszystkie muszą mieć swoje własne
    studzienki i muszą być wzajemnie od siebie oddalonenawet o 50cm!
    Pozostaje jeszcze znalezienie miejsca na instalacje wodociągowe, gazowe wraz
    przyłączami i zasówami, kanalizacyjną komunalną i burzową, więc sam widzisz...

    współczesna nstalcja kanalizacyjna wymaga budowy studzienki przy każdym
    odgałęzieniu, więc co posesja to studzienka a tylko pod jezdnią jeszcze jest
    trochę wolnego miejsca.

    Pozostaje kwestia odpowiedniego wypoziomowania studzienek ale to już inna
    historia! :)