-
1. Data: 2012-01-02 09:52:15
Temat: wysokojakosciowa obsluga klawki
Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>
potrzebuje dobrej obslugi inputu klawki w grach,
chodzi zasadniczo o wiele roznych przypadkow sterowania
klawiaturą, jednym z nich jest np przesuwanie postaci
klawiszami po mapie
poki co uzywam albo windowsowych eventow
(obsl. WM_KEYDOWN) albo 'pollingowego' czytania
klawiszy co ramke, w stylu
"up_pressed = HIBYTE(GetAsyncKeyState(VK_UP)) & 0x80;")
niestety chyba nie do konca jestem zadowolony
z mojego opanowania tematu - np poruszanie postaci spod
keydowna zachacza w jakis sposob o poruszanie kursorem
w edytorze tekstu - z kolei get_async_key_state powoduje
ze postac np przeskakuje za daleko (zalezy tez od tego
ile milisekund ma ramka bo gask wywoluje raz na ramke)
potrzebne mi jakies info nt bardziej profesjonalnego
podejscia do czytania i obslugi klawiatury
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2012-01-02 12:16:10
Temat: Re: wysokojakosciowa obsluga klawki
Od: " " <f...@W...gazeta.pl>
<f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
> potrzebuje dobrej obslugi inputu klawki w grach,
> chodzi zasadniczo o wiele roznych przypadkow sterowania
> klawiaturą, jednym z nich jest np przesuwanie postaci
> klawiszami po mapie
>
> poki co uzywam albo windowsowych eventow
> (obsl. WM_KEYDOWN) albo 'pollingowego' czytania
> klawiszy co ramke, w stylu
> "up_pressed = HIBYTE(GetAsyncKeyState(VK_UP)) & 0x80;")
>
> niestety chyba nie do konca jestem zadowolony
> z mojego opanowania tematu - np poruszanie postaci spod
> keydowna zachacza w jakis sposob o poruszanie kursorem
> w edytorze tekstu - z kolei get_async_key_state powoduje
> ze postac np przeskakuje za daleko (zalezy tez od tego
> ile milisekund ma ramka bo gask wywoluje raz na ramke)
>
> potrzebne mi jakies info nt bardziej profesjonalnego
> podejscia do czytania i obslugi klawiatury
>
>
?
moze zreszta get async key state wystarczy ale
przydaloby sie wiedziec czy lub ze nie ma czegos
o wiekszych mozliwosciach, albo jakie wlasnosci ma
ten get async key state, np czy jak odpalam to
100 razy na sekunde (a odpalam cale bloki tego
hurtem tj robie get async key state na pr kazdym
klawiszu w kazdej ramce - poprawnie?) to czy to
api jest zdolne ragowac 100 razy na sekunde...
przy okazji, czy ktos nie wie jakie stale sa
do uzycia przy porownywaniu klawisza np z WM_KEYDOWN
zdefiniowane dla zwyklych liter? powinno byc cos
jak VK_A VK_B a to bodajrze nie dziala i musze
przyrownywac =='A' =='B' itd
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
3. Data: 2012-01-02 22:01:50
Temat: Re: wysokojakosciowa obsluga klawki
Od: Michoo <m...@v...pl>
W dniu 02.01.2012 10:52, f...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:
> niestety chyba nie do konca jestem zadowolony
> z mojego opanowania tematu - np poruszanie postaci spod
> keydowna zachacza w jakis sposob o poruszanie kursorem
> w edytorze tekstu - z kolei get_async_key_state powoduje
> ze postac np przeskakuje za daleko (zalezy tez od tego
> ile milisekund ma ramka bo gask wywoluje raz na ramke)
To może zacznij ten czas uwzględniać?
--
Pozdrawiam
Michoo