  • 1. Data: 2023-10-06 12:04:23
    Temat: wysokie prady
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    https://www.youtube.com/watch?v=ywaTX-nLm6Y

    niskie napiecie, wysoki prąd ... ciekawie się dzieje

    J.

  • 2. Data: 2023-10-06 12:17:02
    Temat: Re: wysokie prady
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 06.10.2023 o 12:04, J.F pisze:

    > https://www.youtube.com/watch?v=ywaTX-nLm6Y
    >
    > niskie napiecie, wysoki prąd ... ciekawie się dzieje

    Śruba uciekała z pola magnetycznego, jak rai gun.
    https://youtu.be/ywaTX-nLm6Y?si=9ycf4oGT8FX_g00k&t=3
    19

    Robert

  • 3. Data: 2023-10-06 12:33:17
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2023 o 12:04 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:

    > https://www.youtube.com/watch?v=ywaTX-nLm6Y
    >
    > niskie napiecie, wysoki prąd ... ciekawie się dzieje
    >
    > J.

    Obejrzałem do 9 min.
    To jakiś debil. Czemu nie zrobi porządnego zacisku do mocowania, tylko
    bawi się w te spinacze od bielizny. Przecież jak by te szczęki docisnął
    sprężyną od amortyzatora to nie ma bata aby to tak się zachowywało.

    TG

  • 4. Data: 2023-10-06 12:59:33
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Obejrzałem do 9 min.
    > To jakiś debil. Czemu nie zrobi porządnego zacisku do mocowania, tylko
    > bawi się w te spinacze od bielizny. Przecież jak by te szczęki docisnął

    Dwa imadła.

    > sprężyną od amortyzatora to nie ma bata aby to tak się zachowywało.

    Miało być wesoło.

    Robert

  • 5. Data: 2023-10-06 14:21:49
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Dwa imadła.

    > Miało być wesoło.

    A na koniec debil wyrzucił akumulatory do stawu czy rzeki, trzeba mieć
    najebane w głowie.

    --
    Janusz

  • 6. Data: 2023-10-06 14:29:07
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 06.10.2023 o 14:21, Janusz pisze:

    > A na koniec debil wyrzucił akumulatory do stawu czy rzeki, trzeba mieć
    > najebane w głowie.

    Nie do końca prawda. Jemu się wydawało, że będzie ciekawie.

    Robert

  • 7. Data: 2023-10-06 14:52:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 06 Oct 2023 12:33:17 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:

> [...]
    > bawi się w te spinacze od bielizny. Przecież jak by te szczęki docisnął
    > sprężyną od amortyzatora to nie ma bata aby to tak się zachowywało.

    Bo to tylko prosty test, a nie rozwiązanie uzytkowe
    (ciekawe po co mu 100 akumulatorow :-)

    A dla mnie ciekawy widok, bo widac co sie tam wyprawia ...

    J.

  • 8. Data: 2023-10-06 20:34:16
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 6.10.2023 o 14:52, J.F pisze:

    > Bo to tylko prosty test, a nie rozwiązanie uzytkowe
    > (ciekawe po co mu 100 akumulatorow :-)
    >
    > A dla mnie ciekawy widok, bo widac co sie tam wyprawia ...
    I dopiero jak podniósł napięcie obwodu do 60V to uzyskał konkretne prądy
    i w związku z tym moce, jak podał na końcu to na tej najgrubszej śrubie
    napięcie spadło do 6V przy 50kA. Zdziwiłem się że mu te akumulatory nie
    wybuchły jak je tak katował.

    --
    Janusz

  • 9. Data: 2023-10-09 13:47:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 6 Oct 2023 20:34:16 +0200, Janusz wrote:

    > I dopiero jak podniósł napięcie obwodu do 60V to uzyskał konkretne prądy

    I te snopy iskier na kontaktach :-)

    > i w związku z tym moce, jak podał na końcu to na tej najgrubszej śrubie
    > napięcie spadło do 6V przy 50kA.

    swoja droga, nawet przyjmując rezystancje z górnej pólki 20e-8 dla
    stali (czyste zelazo ma 10e-8 ohm*m)
    to pręt o srednicy 10mm i dlugosci 20cm, to mi wychodzi 2.5e-4 ohm,
    0.25 mohm.
    razy 50kA ... 13 V spadku napięcia. No to faktycznie aku 12V nie
    wystarczy :). Ale jesli to blizsze czystemu żelazu, to 12V w sam raz
    ... ale przeciez są jeszcze inne rezystancje w systemie.

    Z drugiej strony - mial 20 szeregów po 5 aku... 2500A na akumulator
    ... dosc duzo mi sie wydaje. Duzy, nowy, naładowany, ciepło ?
    niby 800A CCA, a tu jeszcze spadek napięcia większy, i temperatutura
    wieksza.

    >Zdziwiłem się że mu te akumulatory nie wybuchły jak je tak katował.

    One dosc odporne. W dluzszym czasie moze by sie zagotowały, ale tu byl
    dosc krótki ...

    J.