  • Data: 2016-04-08 15:53:55
    Temat: Re: wyrabianie dobrego nawyku.
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 08.04.2016 11:06, ks wrote:

    > położenie w stosunku do roweru mnie nie obchodzi, o ile jesteś w stanie
    > ocenić sytuację na drodze.

    No to jak cię nie obchodzi, to czego się czepiasz? :P

    > A osobiście uważam, że robiąc ewolucje na
    > rowerze skupiasz na czym innym niż patrzenie na drogę. Może Ty tak
    > potrafisz, ale większość nie i potrzebuje czasu na rozejrzenie się po
    > okolicy.

    Bez jaj. Jakie ewolicje - normalnie zwalniasz, patrzysz, jedziesz.
    Równie dobrze można by wymagać, żeby przepychać samochody przez zieloną
    strzałkę, bo trzeba wykonać "ewolucję" polegającą na jednoczesnym
    opanowaniu hamulca, redukcji (drążek i sprzęgło), kierunkowskazu (wielu
    nie ogarnia bez tego), rozejrzeć się jednocześnie czy nikt ci naa
    przejście nie włazi i w ewo czy nikt nie jedzie. O rząd wielkości
    bardziej skomplikowane, a jednak ludzie sobie radzą - głowa do góry;)

    > Poza tym nie dopuszczasz żadnych okoliczności niezależnych od Ciebie,
    > które spowodują wypchnięcie Ciebie z rowerem na drogę? np jedziesz sobie
    > na luzie, przed przejściem widzisz że nie zdążysz przejechać i się
    > zatrzymujesz, nie schodzisz, tylko balansujesz sobie stojąc na pedałach
    > albo siedzisz na siodełku. Za tobą jedzie następny rowerzysta, który się
    > spieszy i uważa, że jednak przejedzie (bo nie musi się w końcu zatrzymać
    > to zdąży przelecieć, a najwyżej przyhamuje sobie do tych 10km/h na
    > przejściu).

    Ty lepiej z domu nie wychodź - zatrzymasz się przed przejściem czy na
    czrwonym i ktoś ci w dupę wjedzie. Dlatego prewencyjnie powinieneś
    zostawić kluczyki w domu;)

    Shrek