    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: wyprzedzanie na pasie wlaczajacym autostrady...
    Date: Sun, 18 Apr 2010 22:52:58 +0200

    Użytkownik "huri_khan" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:1jzskp3ddk175.no8h697hiius.dlg@40tude.net...

    > Na pasie włączającym na autostradzie.

    Brawo.

    > Wiesz gdzie jest ustawiony znak, że zaczyna się autostrada (D-9)?
    > Na początku pasa włączającego.

    A niby gdzie miałby stać ? Na środku jezdni pomiędzy pasami ?

    Poza tym przestań patrzeć z pozycji jaśnie paniska "Na autstradzie
    sygnalizujesz migaczem że pozwalasz na wyprzedzenie, chyba jaja sobie
    robisz.". Dając sygnały nie robię tego ze swojej, wielkiej swojej
    łaskawości, ale po to, żeby poinformować jadącego za mną, że zanim się
    właczę do ruchu na autostradzie trochę czasu mi to zabierze i jak chce i
    jest w stanie to moze mnie wyprzedzić, co usprawni nam jazdę. Jest to także
    informacja, że nie wykonam w czasie tego manewru żadnego głupiego kroku.
    Naprawdę tak trudno to zrozumieć ?

    A co do sygnalizowania na autostradzie czy innej drodze wielopasmowej to
    także używam syganłów, choćby np. na rozwidleniach drogi sygnalizuję, że mam
    potrzebę pozostać na lewym pasie i jeżeli chce mnie wyprzedzić, niech
    wyprzedza z prawej. Dojeżdża za mną kierowca licząc, że mu zjadę i zrobię
    miejsce na lewym pasie. Sygnalizuję jednym lub kilkoma mignięciami lewego
    kierunkowskazu. Jak kierowca kumaty to wyprzedzaz mnie z prawej i jest OK.