  • Data: 2018-10-03 20:36:57
    Temat: Re: wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.10.2018 o 16:39, r...@k...pl pisze:

    > Małżeństwo z 1 dzieckiem wuja dostało, a nie 500+.

    W moim konkretnym przypadku polityka prorodzinna pisu sprowadziła się do
    _wygaszenia_ stosunku pracy żony (bo zwolnić się nie da na urlopie
    macierzyńskim) żeby zatrudnić członka rodziny pis (kryterium według
    których podejmowano decyzję jest oficjalnie... staż pracy). Co z kolei
    skutkuje brakiem dopłat do żłobka (bo z jednym dzieckiem do państwowego
    się nie dostanie). Łącznie zamiast 500+ jest pensja- i 1800- z drugiej.
    Zamiast dwójki dzieci będzie jedno, bo z jednej pensji trochę ciężko, a
    jak się sytuacja z pracą unormuję to będzie za duża różnica jak dla nas.
    Jeśli wydaje się komuś wydajeże to odosobionony przypadek, to się myli.
    Poczekaj co będzie jak się do samorządów dorwą.

    Całkiem oficjalnie i bez wstydu mówią, że wygaszają kobiety w ciąży i na
    urlopach macierzyńskich/rodzicielskich, bo stanowią celem jest
    "utrzymanie sprawności instytucji przy minimalnym składzie osobowym" -
    no te na urlopach, macierzyńskich raczej tego nie gwarantują. Za podobną
    argumentację prywaciarza by zgnoili. Także chuj z ich polityką
    prorodzinną. Ja nic od nich nie chciałem, ale nawet na przestrzeganie
    prawa pracy ich nie stać. Sobie poradzimy - tylko efektem ich polityki
    prorodzinnej jest dziecko-, a chuje policzyli sobie mojego potomka jako
    skutek 500+.

    Shrek