  • 1. Data: 2011-11-30 16:40:16
    Temat: wypadające zapłony
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    wymieniłem świece, wymieniłem przewody, jakiś czas było dobrze, ale dziś
    znów miałem na wolnych obrotach wypadające zapłony... czego można się
    jeszcze uczepić? jak się nagrzał to już pracował równo...

  • 2. Data: 2011-11-30 17:22:40
    Temat: Re: wypadające zapłony
    Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>

    On 11/30/2011 04:40 PM, identifikator: 20110701 wrote:
    > wymieniłem świece, wymieniłem przewody, jakiś czas było dobrze, ale dziś
    > znów miałem na wolnych obrotach wypadające zapłony... czego można się
    > jeszcze uczepić? jak się nagrzał to już pracował równo...

    Załóż Webasto ;) albo zlej to.

    A tak na sero:

    Jak mam tak w E60 z silnikiem M57TUD30. Jak jest w trakcie
    nagrzewania, to też chodzi nierówno. Jak był na gwarancji,
    to próbowałem z tym walczyć, ale w ASO twierdzili od zawsze,
    że wszystko jest OK i że ten typ tak ma i że mam spierdalać.
    Dla zasady szkoda mi było czasu, więc dałem sobie spokój.
    Niczego nie wymieniłem, a jak się rozgrzeje to jest dobrze.

    A o tym Webasto do E60 to ja myślę zupełnie poważnie.

  • 3. Data: 2011-11-30 17:26:15
    Od: to <t...@x...abc>

    begin identifikator: 20110701

    > wymieniłem świece, wymieniłem przewody, jakiś czas było dobrze, ale dziś
    > znów miałem na wolnych obrotach wypadające zapłony... czego można się
    > jeszcze uczepić? jak się nagrzał to już pracował równo...

    Skoro było dobrze po wymianie, to pewnie świece lub przewody są kiepskie
    i znowu padły (stawiam bardziej na przewody). Ew. może cewka już nie daje
    rady.

  • 4. Data: 2011-11-30 19:27:55
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Sylwester Łazar

    > Czujnik położenia wału
    > korbowego, brak styku na czujniku temperatury głowicy, powietrza,
    > położenia przepustnicy, przepływu powietrza, czujnik podciśnienia,
    > ciśnienia sprężania, jeśli turbo, sonda lambda poluzowana, okopcona,
    > nieszczelny kolektor dolotowy, klapa nawiewu zimnego powietrza przed
    > filtrem, spadła wydajność pompy paliwa itp. itd.

    Super, ale przecież napisał, że jak zmienił kable i świece to problem
    ustąpił, a po jakimś czasie znów powrócił. No chyba, że nie wie co pisze.

  • 5. Data: 2011-11-30 19:30:13
    Od: Maciek <k...@g...pl>

    >jak się nagrzał to już pracował równo...

    Swego czasu w F126p ;-D miałem podobny problem. Odpalał zazwyczaj na 1
    gar i tak sobie klekotał to na 1 to na 2, dopóki się nie rozgrzał.
    Wymieniałem świeczki, kable, nic to nie pomagało.
    Okazało się, że zasyfione były gniazda kabli WN w cewce, czyszczenie
    papierem ściernym rozwiązało problem. Bez wykręcenia cewy i dogłębnych
    oględzin ;-) nie namierzyłbym problemu.

  • 6. Data: 2011-11-30 19:35:14
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Skoro było dobrze po wymianie, to pewnie świece lub przewody są kiepskie
    > i znowu padły (stawiam bardziej na przewody). Ew. może cewka już nie daje
    > rady.
    Zanim się dowiesz jaki wóz?
    Przestańcie wymieniać po 2 razy, to co sie wydaje, tylko znaleźć
    uszkodzenie.
    Zaraz ktoś doradzi zmianę oleju na Motul.
[...]
    Na początek podłącz się oscyloskopem do przewodu nawiniętego na przewód
    niskonapięciowy cewki zapłonowej,
    a na drugim kanale zobacz sygnał z położenia wału korbowego.
    Potem do cewki wtryskiwacza na 3 kanale, lub znów czujnik położenia wału
    korbowego razem z sygnałem do wtryskiwacza, jeśli oscyloskop jest tylko 2
    kanałowy.
    Jak to zrobisz - będziesz wiedział już przynajmniej, czy wszystkie czujniki
    są w porządku.
    Zgaduj zgadula to nie jest metoda.
    Trzeba po prostu samochód przebadać.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 7. Data: 2011-11-30 20:47:30
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    Użytkownik "identifikator: 20110701" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:jb5ip0$uma$1@node2.news.atman.pl...
    > wymieniłem świece, wymieniłem przewody, jakiś czas było dobrze, ale dziś
    > znów miałem na wolnych obrotach wypadające zapłony... czego można się
    > jeszcze uczepić? jak się nagrzał to już pracował równo...

    Cewka zapłonowa. Miałem dokładnie to samo w silniku R4 benzynowym.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 8. Data: 2011-11-30 21:14:56
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > wymieniłem świece, wymieniłem przewody, jakiś czas było dobrze, ale dziś
    > znów miałem na wolnych obrotach wypadające zapłony... czego można się
    > jeszcze uczepić? jak się nagrzał to już pracował równo...

    Jaki silnik/marka?

    --
    Paweł

  • 9. Data: 2011-11-30 23:09:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 Nov 2011 20:47:30 +0100, kamil/Endurorider.pl napisał(a):
    > Użytkownik "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>
    >
    > Cewka zapłonowa. Miałem dokładnie to samo w silniku R4 benzynowym.

    Ale identyfikator nic nie pisal ze to renault :-)

    J.

  • 10. Data: 2011-12-01 01:00:38
    Od: Mariusz_Maniek <m...@g...com>

    On Nov 30, 4:40 pm, "identifikator: 20110701"
    <N...@g...pl> wrote:
    > wymieniłem świece, wymieniłem przewody, jakiś czas było dobrze, ale dziś
    > znów miałem na wolnych obrotach wypadające zapłony... czego można się
    > jeszcze uczepić? jak się nagrzał to już pracował równo...

    Uszczelniacze wtryskiwaczy ? Popsikać czymś mokrym co uszczelni na
    chwilę i zobaczyć czy nie zacznie równiej chodzić - najmniej kosztowny
    test z opisanych tu wszystkich.
    BTW jakie auto - nie ma OBD żeby odczytać kody błędów czy nic nie
    sieje ?

    Mariusz
    LS430
    LS400 sprzedam