-
1. Data: 2011-11-30 16:40:16
Temat: wypadające zapłony
Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>
wymieniłem świece, wymieniłem przewody, jakiś czas było dobrze, ale dziś
znów miałem na wolnych obrotach wypadające zapłony... czego można się
jeszcze uczepić? jak się nagrzał to już pracował równo...
-
2. Data: 2011-11-30 17:22:40
Temat: Re: wypadające zapłony
Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>
On 11/30/2011 04:40 PM, identifikator: 20110701 wrote:
> wymieniłem świece, wymieniłem przewody, jakiś czas było dobrze, ale dziś
> znów miałem na wolnych obrotach wypadające zapłony... czego można się
> jeszcze uczepić? jak się nagrzał to już pracował równo...
Załóż Webasto ;) albo zlej to.
A tak na sero:
Jak mam tak w E60 z silnikiem M57TUD30. Jak jest w trakcie
nagrzewania, to też chodzi nierówno. Jak był na gwarancji,
to próbowałem z tym walczyć, ale w ASO twierdzili od zawsze,
że wszystko jest OK i że ten typ tak ma i że mam spierdalać.
Dla zasady szkoda mi było czasu, więc dałem sobie spokój.
Niczego nie wymieniłem, a jak się rozgrzeje to jest dobrze.
A o tym Webasto do E60 to ja myślę zupełnie poważnie.
-
3. Data: 2011-11-30 17:26:15
Temat: Re: wypadające zapłony
Od: to <t...@x...abc>
begin identifikator: 20110701
> wymieniłem świece, wymieniłem przewody, jakiś czas było dobrze, ale dziś
> znów miałem na wolnych obrotach wypadające zapłony... czego można się
> jeszcze uczepić? jak się nagrzał to już pracował równo...
Skoro było dobrze po wymianie, to pewnie świece lub przewody są kiepskie
i znowu padły (stawiam bardziej na przewody). Ew. może cewka już nie daje
rady.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
4. Data: 2011-11-30 19:27:55
Temat: Re: wypadające zapłony
Od: to <t...@x...abc>
begin Sylwester Łazar
> Czujnik położenia wału
> korbowego, brak styku na czujniku temperatury głowicy, powietrza,
> położenia przepustnicy, przepływu powietrza, czujnik podciśnienia,
> ciśnienia sprężania, jeśli turbo, sonda lambda poluzowana, okopcona,
> nieszczelny kolektor dolotowy, klapa nawiewu zimnego powietrza przed
> filtrem, spadła wydajność pompy paliwa itp. itd.
Super, ale przecież napisał, że jak zmienił kable i świece to problem
ustąpił, a po jakimś czasie znów powrócił. No chyba, że nie wie co pisze.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
5. Data: 2011-11-30 19:30:13
Temat: Re: wypadające zapłony
Od: Maciek <k...@g...pl>
>jak się nagrzał to już pracował równo...
Swego czasu w F126p ;-D miałem podobny problem. Odpalał zazwyczaj na 1
gar i tak sobie klekotał to na 1 to na 2, dopóki się nie rozgrzał.
Wymieniałem świeczki, kable, nic to nie pomagało.
Okazało się, że zasyfione były gniazda kabli WN w cewce, czyszczenie
papierem ściernym rozwiązało problem. Bez wykręcenia cewy i dogłębnych
oględzin ;-) nie namierzyłbym problemu.
-
6. Data: 2011-11-30 19:35:14
Temat: Re: wypadające zapłony
Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>
> > wymieniłem świece, wymieniłem przewody, jakiś czas było dobrze, ale dziś
> > znów miałem na wolnych obrotach wypadające zapłony... czego można się
> > jeszcze uczepić? jak się nagrzał to już pracował równo...
>
> Skoro było dobrze po wymianie, to pewnie świece lub przewody są kiepskie
> i znowu padły (stawiam bardziej na przewody). Ew. może cewka już nie daje
> rady.
Zanim się dowiesz jaki wóz?
Przestańcie wymieniać po 2 razy, to co sie wydaje, tylko znaleźć
uszkodzenie.
Zaraz ktoś doradzi zmianę oleju na Motul.
Czujnik położenia wału korbowego, brak styku na czujniku temperatury
głowicy, powietrza, położenia przepustnicy, przepływu powietrza,
czujnik podciśnienia, ciśnienia sprężania, jeśli turbo, sonda lambda
poluzowana, okopcona, nieszczelny kolektor dolotowy,
klapa nawiewu zimnego powietrza przed filtrem, spadła wydajność pompy paliwa
itp. itd.
Na początek podłącz się oscyloskopem do przewodu nawiniętego na przewód
niskonapięciowy cewki zapłonowej,
a na drugim kanale zobacz sygnał z położenia wału korbowego.
Potem do cewki wtryskiwacza na 3 kanale, lub znów czujnik położenia wału
korbowego razem z sygnałem do wtryskiwacza, jeśli oscyloskop jest tylko 2
kanałowy.
Jak to zrobisz - będziesz wiedział już przynajmniej, czy wszystkie czujniki
są w porządku.
Zgaduj zgadula to nie jest metoda.
Trzeba po prostu samochód przebadać.
--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB
-
7. Data: 2011-11-30 20:47:30
Temat: Re: wypadające zapłony
Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>
Użytkownik "identifikator: 20110701" <N...@g...pl> napisał w
wiadomości news:jb5ip0$uma$1@node2.news.atman.pl...
> wymieniłem świece, wymieniłem przewody, jakiś czas było dobrze, ale dziś
> znów miałem na wolnych obrotach wypadające zapłony... czego można się
> jeszcze uczepić? jak się nagrzał to już pracował równo...
Cewka zapłonowa. Miałem dokładnie to samo w silniku R4 benzynowym.
--
pozdrawiam
kml
-
8. Data: 2011-11-30 21:14:56
Temat: Re: wypadające zapłony
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 30-11-2011 16:40, identifikator: 20110701 pisze:
> wymieniłem świece, wymieniłem przewody, jakiś czas było dobrze, ale dziś
> znów miałem na wolnych obrotach wypadające zapłony... czego można się
> jeszcze uczepić? jak się nagrzał to już pracował równo...
Jaki silnik/marka?
--
Paweł
-
9. Data: 2011-11-30 23:09:51
Temat: Re: wypadające zapłony
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 30 Nov 2011 20:47:30 +0100, kamil/Endurorider.pl napisał(a):
> Użytkownik "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>
>> wymieniłem świece, wymieniłem przewody, jakiś czas było dobrze, ale dziś
>> znów miałem na wolnych obrotach wypadające zapłony... czego można się
>> jeszcze uczepić? jak się nagrzał to już pracował równo...
>
> Cewka zapłonowa. Miałem dokładnie to samo w silniku R4 benzynowym.
Ale identyfikator nic nie pisal ze to renault :-)
J.
-
10. Data: 2011-12-01 01:00:38
Temat: Re: wypadające zapłony
Od: Mariusz_Maniek <m...@g...com>
On Nov 30, 4:40 pm, "identifikator: 20110701"
<N...@g...pl> wrote:
> wymieniłem świece, wymieniłem przewody, jakiś czas było dobrze, ale dziś
> znów miałem na wolnych obrotach wypadające zapłony... czego można się
> jeszcze uczepić? jak się nagrzał to już pracował równo...
Uszczelniacze wtryskiwaczy ? Popsikać czymś mokrym co uszczelni na
chwilę i zobaczyć czy nie zacznie równiej chodzić - najmniej kosztowny
test z opisanych tu wszystkich.
BTW jakie auto - nie ma OBD żeby odczytać kody błędów czy nic nie
sieje ?
Mariusz
LS430
LS400 sprzedam