eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodywyniki raportu NIK nt. przyczyn wypadków
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 40

  • 31. Data: 2014-04-13 11:50:55
    Temat: Re: wyniki raportu NIK nt. przyczyn wypadków
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2014-04-10 13:40, elmer radi radisson pisze:

    > Najczęstsza przyczyna wypadków na drogach to nieuwaga,
    > zmęczenie bądź zaśnięcie kierowcy (prawie 15 proc. przyczyn wypadków).
    > Drugi najczęstszy powód to zdaniem pracowników drogówek to stan jezdni.
    > Dopiero na trzecim miejscu wymienili nieudzielenie pierwszeństwa
    > przejazdu (12 proc.), a na czwartym - niedostosowanie prędkości do
    > warunków ruchu (8 proc.).

    [...]

    > Inspektorzy NIK uważają, że wszystkiemu winien jest system SEWiK. A
    > dokładnie jego konstrukcja, która pozwala policjantowi wybrać tylko
    > jedną pozycję z listy możliwych przyczyn wypadku. - Dlatego
    > częstotliwość występowania przyczyn wypadków zarejestrowanych w SEWiK
    > nie odpowiada rzeczywistości - piszą kontrolerzy w raporcie."

    Ale dane z SEWiK i tego badania ankietowego wcale się nie wykluczają. Bo
    w SEWiK jest podawana bezpośrednia przyczyna zdarzenia - jak będzie
    kolizja na skrzyżowaniu to wiadomo, że przyczyną będzie nieudzielenie
    pierwszeństwa, natomiast nieuwaga może być przyczyną tego nieudzielenia.
    A w badaniu ankietowym policjanci oceniali luźno, nie na konkretnych
    przypadkach, tylko wg. ichniego widziimsię, co się przyczynia do
    powstania zdarzeń drogowych - i tu wiadomo, że nieuwaga powinna być na
    pierwszym miejscu, bo raczej nikt specjalnie nie wyjeżdża z
    podporządkowanej bezpośrednio przed kogoś innego, zbyt szybkie wejście w
    zakręt też często spowodowane jest nieuwagą, a i najechanie na tył na
    autostradzie można tłumaczyć tak samo. Tymczasem w pierwszym przypadku w
    SEWiK będzie "nieudzielenie", a w dwóch pozostałych "niedostosowanie"

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
    Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
    Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08
    Majesty YP125R SE068 sqter'08


  • 32. Data: 2014-04-13 11:57:44
    Temat: Re: wyniki raportu NIK nt. przyczyn wypadków
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2014-04-11 11:54, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Np. w taki sposob, ze co jakis czas systematycznie w tym samym miejscu
    > zdarza sie wypadniecie pojazdu z drogi. Nie trzeba miec wiecej niz 4
    > klasy podstawowki, zeby dojsc do oczywistego wniosku, ze to nie kosmici
    > urzadzili sobie polowanie w stalym miejscu, nie rzucil ktos uroku na ten
    > kawalek drogi, tylko zgadnij co.

    O, ja znam takie miejsce. I cię zaskoczę - przyczyną jest (a właściwie
    było, bo owa systematyczność uległa znacznemu zniwelowaniu) powszechne
    zapierdalanie tam ponad miarę pomimo, że jest to teren zabudowany. A
    wiadomo - jak to w zabudowanym, na ograniczeniu do 50 km/h nawet na
    dwupasmówce może być zakręt który ciężko przejechać ponad stówką
    Citroenem C15 (wielu próbowało, większości z nich się nawet udało).
    Nastawiali fotoradarów tam i powiesili oczojebne tablice i zgadnij co.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
    Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
    Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08
    Majesty YP125R SE068 sqter'08


  • 33. Data: 2014-04-14 09:54:31
    Temat: Re: wyniki raportu NIK nt. przyczyn wypadków
    Od: "BaX" <m...@m...com>

    >>>> Jak sobie wyobrażasz sytuacje w której
    >>>> policjant na miejscu zdarzenia stwierdza, że to złe wyprofilowanie
    >>>> drogi jest przycyzną wypadku.
    >>>
    >>> Np. w taki sposob, ze co jakis czas systematycznie w tym samym
    >>> miejscu zdarza sie wypadniecie pojazdu z drogi. Nie trzeba miec
    >>> wiecej niz 4 klasy podstawowki, zeby dojsc do oczywistego wniosku, ze
    >>> to nie kosmici urzadzili sobie polowanie w stalym miejscu, nie rzucil
    >>> ktos uroku na ten kawalek drogi, tylko zgadnij co.
    >>
    >> LOL, przed Jastrzębiem jadąc od strony Zebrzydowic jest zakręt na
    >> któym od lat wylatują kierowcy jak tylko jest troche wilgotno. Ja tam
    >> jeżdzę 2x dziennie 5x w tygodniu i bywało, że trafiałem tam nawet 2x w
    >> tygodniu na kogoś kto zwiedzał ogrodzenie jednego z domów, w tym roku
    >> przynajmniej 10x ktoś z tego zakrętu wyleciał bo tyle widziałem, a ile
    >> nie widziałem. I co, NIC! Każdy miejscowy wie co to za miejsce,
    >> właściciel domu przesunął w zeszlym roku już nawet płot bo częsciej go
    >> naprawiał niż był on cały. Teraz ci co przelecą nad głębokim rowem
    >> ryją kartoflisko bo nie trafiają w płot.
    >
    > Nie rozumiem tego porównania?
    > znaczy uwazasz, ze ludzie notorycznie tam wypadają z drogi ale z droga
    > wszystko jest ok?

    Wypadają bo zakręt wygląda na "łatwy" i uważają, że można jechać więcej niż
    na to wygląda. A zakręt w tej formie istnieje przynajmniej 30 lat.



  • 34. Data: 2014-04-14 09:55:43
    Temat: Re: wyniki raportu NIK nt. przyczyn wypadków
    Od: "BaX" <m...@m...com>


    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    wiadomości news:XnsA30CF2D18512budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1..
    .
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    >
    >>>> LOL, przed Jastrzębiem jadąc od strony Zebrzydowic jest zakręt na
    >>>> któym od lat wylatują kierowcy jak tylko jest troche wilgotno. Ja tam
    >>>> jeżdzę 2x dziennie 5x w tygodniu i bywało, że trafiałem tam nawet 2x w
    >>>> tygodniu na kogoś kto zwiedzał ogrodzenie jednego z domów, w tym roku
    >>>> przynajmniej 10x ktoś z tego zakrętu wyleciał bo tyle widziałem, a ile
    >>>> nie widziałem. I co, NIC! Każdy miejscowy wie co to za miejsce,
    >>>> właściciel domu przesunął w zeszlym roku już nawet płot bo częsciej go
    >>>> naprawiał niż był on cały. Teraz ci co przelecą nad głębokim rowem
    >>>> ryją kartoflisko bo nie trafiają w płot.
    >>>
    >>> Nie rozumiem tego porównania?
    >>> znaczy uwazasz, ze ludzie notorycznie tam wypadają z drogi ale z droga
    >>> wszystko jest ok?
    >>
    >> Jakiej predkosci trzeba aby wyleciec, a jaki znak tam stoi ?
    >>
    > A tego to ja nie wiem.

    Zależu od pogody, tyle że to wypisz wymaluj "niedostosowanie..."
    >
    >> No to czyja wina ? :-)
    >>
    > Wiec tego też nie. Ale skoro aż tyle osób wylatuje to może... stoi tam
    > odpowiednie ograniczenie prędkości? :)

    Takie jakie dotyczy terenu zabudowanego.



  • 35. Data: 2014-04-14 09:58:41
    Temat: Re: wyniki raportu NIK nt. przyczyn wypadków
    Od: "BaX" <m...@m...com>

    >> Straci każdy kto będzie przypadkowym poszkodowanym bo tak naprawdę tylko
    >> sprawca może na tym zyskać gdy wygra sprawę
    >
    > Moment, skoro sprawcą jest właściciel drogi, to jaki sprawca zyska?
    >

    A nie zyska? Normalnie by był winnym "niedostosowania..." tak jest
    poszkodownaym z wynikającymi z tego prawami do odszkodowania.



  • 36. Data: 2014-04-14 12:00:37
    Temat: Re: wyniki raportu NIK nt. przyczyn wypadków
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik BaX m...@m...com ...

    >>> Straci każdy kto będzie przypadkowym poszkodowanym bo tak naprawdę
    >>> tylko sprawca może na tym zyskać gdy wygra sprawę
    >>
    >> Moment, skoro sprawcą jest właściciel drogi, to jaki sprawca zyska?
    >>
    > A nie zyska? Normalnie by był winnym "niedostosowania..." tak jest
    > poszkodownaym z wynikającymi z tego prawami do odszkodowania.

    To jest pytanie co było pierwsze: jajko czy kura?
    Czy kierowca zyskuje jeżeli uczciwie oceni się, że nie był winien zdarzenia
    czy moze tylko ma wyrównane straty?
    Ja bym powiedział, że nie zyskuje, natomiast *traci* jeżeli ta ocena jest
    nieprawidłowa.
    Per saldo to to samo, ale jak brzmi!


  • 37. Data: 2014-04-14 12:00:38
    Temat: Re: wyniki raportu NIK nt. przyczyn wypadków
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik BaX m...@m...com ...

    >> Nie rozumiem tego porównania?
    >> znaczy uwazasz, ze ludzie notorycznie tam wypadają z drogi ale z
    >> droga wszystko jest ok?
    >
    > Wypadają bo zakręt wygląda na "łatwy" i uważają, że można jechać
    > więcej niż na to wygląda. A zakręt w tej formie istnieje przynajmniej
    > 30 lat.

    No i?
    Skoro wygląda na łatwy a jest trudny to może należałoby go oznaczyć?
    A może lepiej wyprofilowac drogę?


  • 38. Data: 2014-04-14 18:13:41
    Temat: Re: wyniki raportu NIK nt. przyczyn wypadków
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "BaX" <m...@m...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:534b953a$0$2231$6...@n...neostrada
    .pl...
    >>> Straci każdy kto będzie przypadkowym poszkodowanym bo tak naprawdę tylko
    >>> sprawca może na tym zyskać gdy wygra sprawę
    >>
    >> Moment, skoro sprawcą jest właściciel drogi, to jaki sprawca zyska?
    >>
    >
    > A nie zyska? Normalnie by był winnym "niedostosowania..."

    Sprawca czyli właściciel drogi.
    Nazywanie sprawcą kogoś innego - to coś w stylu "sprawiedliwości społecznej"
    czyli zaprzeczenia tej prawdziwej.



  • 39. Data: 2014-04-14 18:16:24
    Temat: Re: wyniki raportu NIK nt. przyczyn wypadków
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
    Użytkownik BaX m...@m...com ...
    >>> znaczy uwazasz, ze ludzie notorycznie tam wypadają z drogi ale z
    >>> droga wszystko jest ok?
    >> Wypadają bo zakręt wygląda na "łatwy" i uważają, że można jechać
    >> więcej niż na to wygląda. A zakręt w tej formie istnieje
    >> przynajmniej
    >> 30 lat.
    >No i?
    >Skoro wygląda na łatwy a jest trudny to może należałoby go oznaczyć?

    Jak znam zycie - jest oznakowany.

    >A może lepiej wyprofilowac drogę?

    Ale czy trzeba ? Jesli np wolno tam 50, a przy 70 sie nie wypada ...

    J.


  • 40. Data: 2014-04-14 19:57:57
    Temat: Re: wyniki raportu NIK nt. przyczyn wypadków
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F j...@p...onet.pl ...

    >>A może lepiej wyprofilowac drogę?
    >
    > Ale czy trzeba ? Jesli np wolno tam 50, a przy 70 sie nie wypada ...

    W sumie to tylko pozornie łatwe pytanie.
    Jak powinni drogowcy oznaczac drogi, skoro przez lata nauczyli nas, ze
    ograniczenia sa z czapy...? A teraz nagle jak im sie uda postawic jedno czy
    drugie dobrze, to zaczyna sie kłopot z wypadaniem?

strony : 1 ... 3 . [ 4 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: