  • 81. Data: 2010-02-21 21:36:10
    Temat: Re: wymijanie autobusu na przystanku
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 20 Feb 2010 11:27:36 +0100, Adam Kłobukowski napisał(a):

    > Posłużyłem się skrótem myślowym ale to nie pl.soc.prawo żeby się brać
    > tak za słówka. Tak czy inaczej trzeba autobusowi ustąpić.

    Posłużyłeś się popularną i niepoprawną interpretacją niezgodną zze stanem
    faktycznym.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 82. Data: 2010-02-21 21:37:54
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 19 Feb 2010 22:07:51 +0100, bartekkr napisał(a):

    > Art. 18 pkt 1 PoRD.

    Nie, nie ma pierwszeństwa.
    Art. 17. u. 1.

    Przepis z art. 18 nie znosi tego z art. 17.

  • 83. Data: 2010-02-21 21:38:27
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 20 Feb 2010 15:35:04 +0100, Rafał Grzelak napisał(a):

    > "Art. 18. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku
    > autobusowego[...]"
    >
    > _zblizajac_sie_do_, czyli masz umozliwic mu wlaczenie sie do ruchu
    > jesli dojezdzasz do przystanku, a nie kiedy jestes w trakcie omijania
    > autobusu.

    Co więcej, dalej kierujący autobusem ma obowiazek wynikający z art. 17 u.
    2.

  • 84. Data: 2010-02-21 21:39:07
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 20 Feb 2010 09:13:54 +0100, Stefan napisał(a):

    > No super, ale nie pasuje do opisanej przeze mnie sytuacji, gdy autobus
    > rusza z namalowanego na jezdni znaku P-17 - ani nie zmienia pasa ruchu,
    > ani ni wjezdza na jezdnie (bo na niej juz jest).

    Art. 17 u. 2 - ma ustąpić.

  • 85. Data: 2010-02-21 21:39:46
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 19 Feb 2010 22:38:35 +0100, Shrek napisał(a):

    > Nie upoważnia. Ale stanowczo należałoby ten przepis albo zlikwidować,
    > albo powiedzieć jasno, że autobus ma pierwszeństwo. A nie ma jak ktoś mu
    > ustąpi.

    Ależ jasno jest powiedziane, że NIE MA pierwszeństwa, że ma OBOWIŻAEK
    ustąpić.

  • 86. Data: 2010-02-21 21:41:27
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 19 Feb 2010 23:53:17 -0800 (PST), PJ napisał(a):

    > oczywiście ze ma czekać przecież wynika z drugiej części przepisu ale
    > kierowcy, którzy uniemożliwiają włączenie się autobusu do ruchu,
    > popełniają wykroczenie i powinni być tego świadomi

    Nie wynika. Art 17. u. 2 nakłada na ruszający z przystanku autobus
    OBOWIĄZEK ustapienia.

  • 87. Data: 2010-02-22 10:08:43
    Od: "Franc" <kanies@wytnijtoszybko@wp.pl>

    > On Fri, 19 Feb 2010, MadMan wrote:
    > Takie zjawisko zaobserwowałem u kierowców nie tylko autobusów.
    > Czai się do wyprzedzania, wisi "w lewo" aby widzieć pojazdy z przeciwka,
    > ale migacz jest włączany dopiero pół sekundy przed manewrem - jak
    > już widać że z przeciwka jest luka.
    > Informacja dla pozostałych - IMVHO zerowa (bo jak *wyjedzie*, to
    > widać że wyjechał, kierunkowskaz jest tylko ozdobnikiem bo stanowi
    > stwierdzenie faktu, a nie sygnalizację zamiaru).
    > Ale odzywanie się jest mocno niewskazane ;>

    Akurat tutaj jest prawie dobrze (myśle o osobówkach). Zgodnie z Twoją
    terorią, to jak już dogonię marudera i mam zamiar go wyprzedzić (bo mam,
    skoro jechałem szybciej i go dogoniłem), to już powininiem włączyć lewy
    kierunek. Co z tego, że akurat jest sznurek jadących z naprzeciwka, albo
    akurat jest wzniesienie, podwoja ciągła. Dla mnie bzdura. Po to czaję się z
    tyłu i obserwuję, żeby w dogodnym momencie włączyć kierunek i rozpocząc
    manewr.
    Zakładam, że najpierw idzie kierunek, potem nawewr, a nie odwrotnie, albo
    jednocześnie.

    --
    Franc

  • 88. Data: 2010-02-22 12:27:57
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "R2r" <b...@m...net.pl> napisał w wiadomości
    > Nie. Postępujący w ten sposób kierowcy autobusów (oraz ci, którzy twierdzą
    > jakoby autobus włączający się na przystanku do ruchu miał bezwzględne
    > pierwszeństwo) ograniczyli się do przeczytania
    > "Art. 18. 1.

    Nie ma tam nic o pierwszeństwie więc doszukiwanie się takich intencji jest
    bezpodstawne.
    neelix

  • 89. Data: 2010-02-22 12:34:00
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Stefan" <s...@c...wp.pl> napisał w wiadomości
    > No super, ale nie pasuje do opisanej przeze mnie sytuacji, gdy autobus
    > rusza z namalowanego na jezdni znaku P-17 - ani nie zmienia pasa ruchu,
    > ani ni wjezdza na jezdnie (bo na niej juz jest).

    Czyli włącza się bez sygnalizowania. On nie ma potrzeby informowania, Ty nie
    masz obowiązku ułatwiania mu włączania się do ruchu. Każdy robi swoje. Ważne
    tylko, by autobus nie zajechał drogi.
    neelix

  • 90. Data: 2010-02-22 12:38:25
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Jak najbardziej dotyczy. Przepis nie mówi o wjeżdżaniu autobusu na jezdnię
    > ani zmianie przez niego pasa ruchu ale o włączaniu się do ruchu z
    > oznakowanego przystanku.

    No właśnie mówi. Owo włączanie się jest obwarowane słowem "jeśli" i
    uzależnione od sygnalizowania konkretnego manewru. Nie stawiaj kropki tam,
    gdzie jej nie ma.

    neelix