  • 1. Data: 2011-01-05 14:49:56
    Temat: wymiana dysku w laptopie - pozornie proste pytanie
    Od: " Poldek" <n...@W...gazeta.pl>

    Mam laptopa z przed paru lat z dyskiem 30 GB ATA (PATA lub jak to się nazywa -
    w każdym razie nie SATA). Zrozumiałe jest, że chcę wymienić na większy. Czy
    można to zrobić tak, żeby nie trzeba było nic instalować od nowa? Chcę
    przepisać zawartość starego dysku na partycję nowego 1:1 i na pozostałej
    części utworzyć dodatkową partycję. Zależałoby mi na tym, żeby przepisać na
    nowy dysk też partycję ukrytą, zawierającą to, co tam producent laptopa wrzucił.

    Dysponuję zewnętrznym dyskiem USB o dużej pojemności.

    Nie dysponuję zewnętrzną odbudową USB na dysk 2,5 PATA.

    Czy da się to zrobić w domowych warunkach?

  • 2. Data: 2011-01-05 15:01:43
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Utwórz sobie norton ghostem obraz partycji i przerzuć..

  • 3. Data: 2011-01-05 15:05:30
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-01-05, o godz. 14:49:56
    " Poldek" <n...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Nie dysponuję zewnętrzną odbudową USB na dysk 2,5 PATA.
    >
    > Czy da się to zrobić w domowych warunkach?

    Clonezilla http://clonezilla.org/

    1.Ściągasz, wypalasz na płytce.
    2. Podłączasz dysk na USB do laptopa.
    3. Uruchamiasz laptop z wypalonego CD
    4. Kopiujesz obraz dysku laptopa na dysk USB.
    5. Wymieniasz dysk w laptopie na nowy
    6. Ponownie podłączasz dysk USB do laptopa i odpalasz z CD
    7. Odtwarzasz dysk z obrazu.
    8. Uruchamiasz laptop z nowego dysku
    9. Zakładasz pod systemem jaki tam masz nowa partycję
    10. Jak sobie nie poradzisz to poproś kogoś bardziej doświadczonego.

    Ważne - dotychczasowy dysk wymaż/oddaj/wyrzuć dopiero po sprawdzeniu że
    z nowym laptop działa OK. W razie czego zawsze możesz wrócić do starego
    dysku.

    Zdrówko

  • 4. Data: 2011-01-05 15:59:54
    Od: "Piotr F." <o...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Ważne - dotychczasowy dysk wymaż/oddaj/wyrzuć dopiero po sprawdzeniu że
    > z nowym laptop działa OK. W razie czego zawsze możesz wrócić do starego

    To i ja sie dolacze z pytaniem. Czy podczas tej operacji jesli na nowym
    dysku jest cos zapisane to bedzie skasowane, czy musze najpierw
    wyczyscic docelowy dysk?

    Pozdro

  • 5. Data: 2011-01-05 22:17:47
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    W dniu 2011-01-05 16:59, Piotr F. pisze:
    > To i ja sie dolacze z pytaniem. Czy podczas tej operacji jesli na nowym
    > dysku jest cos zapisane to bedzie skasowane, czy musze najpierw wyczyscic
    > docelowy dysk?

    Clonezilla tworzy skompresowane archiwa w postaci plików tak więc nie musisz
    czyścić dysku byle była wystarczająca ilość miejsca na pliki obrazu.

  • 6. Data: 2011-01-05 22:19:12
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    W dniu 2011-01-05 15:49, Poldek pisze:
    > Czy da się to zrobić w domowych warunkach?

    Tak
    http://kamikaze.mp.waw.pl/bezpieczenstwo/kopia-dysku
    /

  • 7. Data: 2011-01-06 04:55:02
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Kamikazee nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    > Clonezilla tworzy skompresowane archiwa w postaci plików tak więc nie
    > musisz czyścić dysku byle była wystarczająca ilość miejsca na pliki
    > obrazu.

    On nie o to pytał, zawartość docelowego dysku będzie zniszczona i nadpisana
    nową zawartością, łącznie ze zmianą tablicy partycji, czyli np. nowy dysk
    może mieć większą partycję i dysk logiczny na niej o większej pojemności.
    Przem

  • 8. Data: 2011-01-06 07:41:31
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    Maciek Babcia Dobosz wrote:

    > Clonezilla http://clonezilla.org/

    No więc właśnie zrobiłem tą clonezilą, poszło gładko - dzięki.

    Tylko jedna rzecz - wygląda na to, że po operacji na nowym dysku założył
    mi partycje, kopie starych faktycznie - tak jak chciałem - 1:1. Więc
    Windows widzi dysk 30 GB. Jak zagospodarować pozostałą część nowego dysku?

  • 9. Data: 2011-01-06 07:52:35
    Od: Poldek <n...@g...pl>

  • 10. Data: 2011-01-06 19:15:00
    Od: "Piotr F." <o...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-06 05:55, Przemek pisze:
> [...]
    > nadpisana nową zawartością, łącznie ze zmianą tablicy partycji, czyli
    > np. nowy dysk może mieć większą partycję i dysk logiczny na niej o

    Dzieki, wlasnie o takie info mi chodzilo.

    Pit