  • 1. Data: 2011-01-06 15:07:26
    Temat: wyzszy vat i zakupy zagranica
    Od: jorgel <j...@o...pl>

    czy oprocz pixmanii sa jeszcze gdzies w Unii jakies godne polecenia
    sklepy internetowe w krajach gdzie podatek vat nadal jest nizszy niz w
    PL a koszty przesylki tylko nieznacznie wyzsze ? Sa jakies sklepy
    bardziej warte polecenia niz Pixmania? o bardzo duzym wyborze sprzetu
    i z wysylka do Polski - moze gdzies w sasiedztwie - Niemcy lub Czechy ?

  • 2. Data: 2011-01-06 15:57:02
    Temat: Re: wyzszy vat i zakupy zagranica
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-01-06 16:07, jorgel pisze:
> [...]
    > bardziej warte polecenia niz Pixmania? o bardzo duzym wyborze sprzetu
    > i z wysylka do Polski - moze gdzies w sasiedztwie - Niemcy lub Czechy ?

    Rozumiem że stawka vatu ważna, cena nie ? pixmania jest dosyć droga i
    kłopotliwa, osobiście odradzam

  • 3. Data: 2011-01-06 16:52:09
    Od: jorgel <j...@o...pl>

    > Rozumiem że stawka vatu ważna, cena nie ? pixmania jest dosyć droga i
    > kłopotliwa, osobiście odradzam

    z tego tez wzgledu pytam o inne tego typu sklepy o duzym asortymencie
    komputerow i peryferiow ... nie wierze, zeby takich nie bylo w innych
    krajach UE i przypuszczalnie moga byc nawet lepsze niz Pixmania ...

  • 4. Data: 2011-01-06 16:53:14
    Od: jorgel <j...@o...pl>

  • 5. Data: 2011-01-06 17:29:47
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2011-01-06 16:57, boxfish pisze:
    > Rozumiem że stawka vatu ważna, cena nie ? pixmania jest dosyć droga i
    > kłopotliwa, osobiście odradzam

    A czemu kłopotliwa? Pytam z ciekawości, bo kupowałem u nich kilka razy i
    nie miałem żadnych problemów.

  • 6. Data: 2011-01-06 18:15:16
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-01-06 18:29, PesTYcyD pisze:

    > A czemu kłopotliwa? Pytam z ciekawości, bo kupowałem u nich kilka razy i
    > nie miałem żadnych problemów.

    A już coś serwisowałeś ?

  • 7. Data: 2011-01-06 18:44:44
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

> [...]
    > bardziej warte polecenia niz Pixmania? o bardzo duzym wyborze sprzetu
    > i z wysylka do Polski - moze gdzies w sasiedztwie - Niemcy lub Czechy ?

    Ja kupowałem sprzęt foto z Austrii i Niemiec. Tu jest bardzo dobra
    porównywarka: http://geizhals.at/eu/. O, widzę, że ma też polską wersję.
    Przykładowy sprzęt: http://cenowarka.pl/eu/a599121.html
    Najniższa cena w polskich sklepach: 1220zł bez przesyłki.
    Najtańsza cena w Niemczech z przesyłką do PL: 1029zł.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 8. Data: 2011-01-06 19:49:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Jan 2011, =Marcos= wrote:

> [...]
    > Przykładowy sprzęt: http://cenowarka.pl/eu/a599121.html
    > Najniższa cena w polskich sklepach: 1220zł bez przesyłki.

    Nie, to najtańsza cena *w tej porównywarce*.
    Przy korzystaniu z porównywarki często trzeba zapłacić za to, że
    sprzedawca mający prawo wstawiania ofert do porównywarki musi
    za to zapłacić :>
    Najniższa cena na alledrogo (jak sama nazwa wskazuje):
    http://allegro.pl/nowosc-sapphire-radeon-hd-6950-2-g
    b-gddr5-i1391612256.html
    ...to 1140/1160 (z przesyłką) zł.

    > Najtańsza cena w Niemczech z przesyłką do PL: 1029zł.

    A to inna sprawa, niemniej naciągnąłeś porównanie.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2011-01-07 07:39:48
    Temat: UE - ten sam VAT?
    Od: "keimak" <k...@N...pl>

    Cześć,

    Ostatnio (juz po 1.1.2011) zakupiłem na amazon.co.uk parę rzeczy do PS3 i
    okazuje się że przy wysyłce do PL naliczają VAT wg stawek Polskich. Czy to
    jest normalna praktyka sklepów z UE?

    pzdr,
    keimak

  • 10. Data: 2011-01-08 10:38:11
    Temat: (fuw) Re: UE - ten sam VAT?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    FUT warning

    On Fri, 7 Jan 2011, keimak wrote:

    > Cześć,
    >
    > Ostatnio (juz po 1.1.2011) zakupiłem na amazon.co.uk parę rzeczy do PS3
    > i okazuje się że przy wysyłce do PL naliczają VAT wg stawek Polskich.

    Widzę, że z należnym szacunkiem dochodzisz do polskich stawek ;)

    W niczym nie uchybia to faktowi, że netykietę naruszasz, bo pytanie
    jest NTG i kwalifikuje się na pl.soc.prawo.podatki

    > Czy to jest normalna praktyka sklepów z UE?

    Zależy jakich sklepów.
    To jest wynik działania przepisów o VAT.
    Jak coś sprzedajesz w kraju, z zastrzeżeniem że to "coś" nie podpada
    pod szczególne regulacje, to masz dwie możliwości:
    - sprzedawać korzystając ze zwolnienia z VAT (nie odliczasz, ale
    również nie wykazujesz)
    - sprzedawać z VATem

    Możliwość pierwsza jest ograniczona limitem: *do limitu* wolno
    prowadzić sprzedaż zwolnioną.

    Jak coś sprzedajesz osobie fizycznej "niegospodarczej" za granicę,
    ale wewnątrz UE, to również są dwie możliwości:
    - sprzedaż ze stawką w kraju sprzedawcy
    - sprzedaż ze stawką w kraju kupującego

    I warunek ten sam co poprzednio: *DO LIMITU* wolno prowadzić sprzedaż
    "konsumencką"[1] ze "swoją" (sprzedawcy) stawką, nie rejestrując się
    w kraju docelowym.
    Powyżej limitu sprzedawca musi zarejestrować się w kraju *do* którego
    sprzedaje "konsumentom" i tam, wg tamtej stawki, opodatkować
    sprzedaż.

    Dlatego możliwe jest kupowanie ze stawką np. brytyjską jeśli:
    - kupuje się nawet rzeczy średnio drogie, ale obrót którymi do .pl
    jest umiarkowany (specjalistyczne narzędzia, instrumenty muzyczne...)
    - kupuje się u małego sprzedawcy, u którego nawet 10% obrotu do .pl
    nie przekracza limitu.

    "Duzi" sprzedawcy, prowadzący liczącą się sprzedaż do .pl, muszą
    się zarejestrować w Polsce jako polscy podatnicy polskiego VATu
    i naliczać go z polską stawką.

    [1] - formalnie powinno być "osobom fizycznym nie prowadzącym działalności
    gospodarczej i rolnikom ryczałtowym"

    pzdr, Gotfryd