  • 1. Data: 2011-01-03 23:53:24
    Temat: Podkladka chlodzaca pod laptopa
    Od: "Milosz K." <m...@N...pl>

    Witam!

    Mam pytanie. Jak w praktyce sprawuje sietakie urzadzenie? Chodzi mi o o, czy
    jest to tzw. "pic na wode", czy rzeczywiscie tego rodzaju rozwiazanie daje
    jakies "wymierne korzyscvi"

    Pozdrawiam, M.

    --
    "Niech reszte slow dopowie wiatr, a reszte lez wyplacze jesienny deszcz"
    i...@m...pl / VoIP: (0-22) 300 07 54

  • 2. Data: 2011-01-04 07:42:17
    Temat: Re: Podkladka chlodzaca pod laptopa
    Od: ikov <i...@t...pl>

    W dniu 2011-01-04 00:53, Milosz K. pisze:
> [...]
    > jest to tzw. "pic na wode", czy rzeczywiscie tego rodzaju rozwiazanie daje

    Sam lapka nie mam, ale widziałem na kilku przykładach - temperatura przy
    straszliwie grzejącym HP Pavillon potrafiła spaść o prawie 20°C (ale to
    dlatego że temp. procka zbliżała się do temperatury wrzenia wody), a
    przy jakimś Asusie temperatura spadała o jakieś 10°C - inaczej łapał
    zawieszki przez przegrzewanie się. Pomijam kwestię tego, że podkładka
    była najgłośniejszym elementem sprzętu.

  • 3. Data: 2011-01-04 09:37:14
    Od: "Milosz K." <m...@N...pl>

    A czy Szanowni Grupowicze mogliby polecić jakiegoś konkretnego producenta,
    który zna szię na rzeczy?

    Pozdrawiam, M.

  • 4. Data: 2011-01-04 10:53:52
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 4 Sty, 00:53, "Milosz K." <m...@N...pl> wrote:
    > Mam pytanie. Jak w praktyce sprawuje sietakie urzadzenie? Chodzi mi o o, czy
    > jest to tzw. "pic na wode", czy rzeczywiscie tego rodzaju rozwiazanie daje
    > jakies "wymierne korzyscvi"

    Ja mam Zalmana z dwoma wiatrakami, nie pamiętam typu, działa bardzo
    dobrze z moim lapem z niezbyt wysokiej półki ;)
    Teściowej kupiłem też podobną podkładkę ale już z jednym wielkim
    wiatrakiem, obie przede wszystkim działają cicho (regulacja prędkości
    wiatraków), czytałem że ludki się skarżą na hałas przy innych
    podkładkach (czyt. tańszych, bo toto tanie nie jest w porównaniu z
    innymi).

    Pzdr.
    L.

  • 5. Data: 2011-01-04 14:32:09
    Od: z <z...@g...pl>

    Milosz K. pisze:
> [...]
    > jest to tzw. "pic na wode", czy rzeczywiscie tego rodzaju rozwiazanie daje

    Mój Dell co prawda się mocno nie grzeje. Nie gram i nie zarzynam
    maszynki :-) Profilaktycznie skonstruowałem dwie gumowe 3cm nóżki z tyłu
    obudowy i to mi w zupełności wystarcza. Zacznij od tego. Szkoda kasy.

  • 6. Data: 2011-01-04 16:09:02
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Lisciasty" <l...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

> [...]
    > wiatraków), czytałem że ludki się skarżą na hałas przy innych
    > podkładkach (czyt. tańszych, bo toto tanie nie jest w porównaniu z

    Myślę, że warto odpowiedzieć sobie na pytanie czy laptop się grzał
    bardzo od nowości czy ta przypadłość trafiła się po roku-dwu używania.
    Jeśli to drugie, to jest duża szansa że przyczyną przegrzewania się jest
    kurz jaki blokuje żeberka radiatorów na elementach grzejących się.
    Wystarczy rozebrać laptopa ostrożnie i oczyścić z kurzu.

  • 7. Data: 2011-01-04 16:15:48
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

> [...]
    > kurz jaki blokuje żeberka radiatorów na elementach grzejących się.
    > Wystarczy rozebrać laptopa ostrożnie i oczyścić z kurzu.

    Nie zawsze. Laptop z którym mam na co dzień kontakt potrafił się grzać (mimo, że
    chłodzenie chodziło na niskich obrotach). Uważam, że używanie podkładek mija się
    z celem i zamontowałem akumulator o zwiększonej pojemności. Tył laptopa jest
    podniesiony i zimne powietrze ma lepszy dostęp do radiatora. Temperatura spadła
    o kilka stopni i dłużej trzyma bez fazy.

  • 8. Data: 2011-01-04 17:56:07
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 4 Sty, 17:09, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
    > My l , e warto odpowiedzie sobie na pytanie czy laptop si grza
    > bardzo od nowo ci czy ta przypad o trafi a si po roku-dwu u ywania.
    > Je li to drugie, to jest du a szansa e przyczyn przegrzewania si jest
    > kurz jaki blokuje eberka radiator w na elementach grzej cych si .
    > Wystarczy rozebra laptopa ostro nie i oczy ci z kurzu.

    Czyszczę regularnie i mam też większą baterię, ale jak postoi włączony
    dłużej na drewnianym biurku to jest mocno gorący, po roku używania
    padła mi karta graficzna co trochę mnie kosztowało. Po wydaniu stówki
    na podkładkę mam spokój od 2 lat, lapek nie jest nawet ciepły,
    wentylatora praktycznie nie słychać, według mnie to była dobra
    inwestycja.
    Tylko zaznaczam, że to składak Aristo więc może trochę przegięli z
    mocą karty albo schrzanili coś z chłodzeniem, może jak ktoś ma
    "firmówkę" to nie będzie miał problemu.

    Pzdr,
    L.

  • 9. Data: 2011-01-04 17:59:20
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    7g2000yqh.googlegroups.com...
    > Czyszczę regularnie i mam też większą baterię, ale jak postoi włączony
    > dłużej na drewnianym biurku to jest mocno gorący, po roku używania
    > padła mi karta graficzna co trochę mnie kosztowało.

    Czemu naprawiałeś za swoje pieniądze? Trzeba było roszczenia mieć do sklepu.

  • 10. Data: 2011-01-05 16:29:59
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 4 Sty, 18:59, "qwerty" <q...@p...fm> wrote:
    > Czemu naprawia e za swoje pieni dze? Trzeba by o roszczenia mie do sklepu.

    To tak można? Po skończeniu się gwarancji?

    Pzdr.
    L.