  • 11. Data: 2010-08-26 23:57:09
    Temat: Re: wymiana alternatora na inny model
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Karolek pisze:

    > BOSCH sprzedaje te same czesci pod roznymi numerami i z roznymi cenami.

    A znasz jakąś taką parkę tych samych części Bosch z różnymi numerami?

    Bo oczywiście są pewne bardzo podobne części, których cena różni się
    znacznie, np. 0 261 210 124 (230zł) i 0 261 210 161 (87zł).
    Jest to identyczny czujnik, a jedyna różnica jest taka że jeden z nich
    ma wtyczkę z trzema pinami (dwa sygnałowe + ekran), a drugi ma wtyczkę z
    dwoma pinami (sygnałowe), a ekran jest podłączony do miejsca
    przykręcenia elementu.
    Nie wiadomo czym kierowali się ustalający takie ceny na praktycznie
    identyczny podzespół - domyślam się że modelami do których pasują.

    Bywają też znaczne różnice w cenie w zależności od długości przewodu,
    ale to jednak nie jest do końca ta sama część.

    Producent robi całą linię podobnych produktów tak żeby były identyczne
    jak OEM, a że potem dochodzi do "cudów" gdzie ten sam czujnik z 10cm
    dłuższym przewodem jest o połowę tańszy, to to już oczywiście dzieło
    marketingu.

  • 12. Data: 2010-08-27 07:47:36
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-08-26 23:57, Tomasz Pyra pisze:

    > A znasz jakąś taką parkę tych samych części Bosch z różnymi numerami?

    Znam.

> [...]
    > ma wtyczkę z trzema pinami (dwa sygnałowe + ekran), a drugi ma wtyczkę z
    > dwoma pinami (sygnałowe), a ekran jest podłączony do miejsca

    np. ten czujnik BOSCH 0 265 007 065 za 330zl i ten 0 265 007 032 za
    130zl (ceny bez znizek wedlug katalogu intercars).
    Czujniki sa identyczne pod wzgledem elektrycznym i mechanicznym (dlugosc
    przewodow, przelotki, wtyczki itp.).

    > Nie wiadomo czym kierowali się ustalający takie ceny na praktycznie
    > identyczny podzespół - domyślam się że modelami do których pasują.

    Ja wiem czym sie kierowali :>
    Zmienili wtyczke, bo to juz np. nowszy model i mozna kroic wiecej niz za
    czesci do starego juz samochodu.

    > Bywają też znaczne różnice w cenie w zależności od długości przewodu,
    > ale to jednak nie jest do końca ta sama część.

    I bywa tez, ze roznic nie ma w ogole (poza numerem czesci i cena).
    Znam wiecej takich przykladow jak ten powyzej.

> [...]
    > jak OEM, a że potem dochodzi do "cudów" gdzie ten sam czujnik z 10cm
    > dłuższym przewodem jest o połowę tańszy, to to już oczywiście dzieło

    Moze marketingu... a moze po prostu niektore auta uznawane sa za drozsze
    (w zakupie i utrzymaniu) od innych i czesci chociaz sa takie same, tez
    sa odpowiednio drozsze :>

    --
    Karolek