  • 11. Data: 2017-09-28 11:08:06
    Temat: Re: wylaczajace sie UPS
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-09-27 18:45, yabba wrote:

    > Miałem takie przypadki: UPS wyczerpuje baterie, wyłącza się i nie
    > reaguje na powrót zasilania.
    > Zapewne była tak krótka przerwa w zasilaniu, że Ty jej nie zauważyłeś, a
    > UPS już tak i próbował przełączyć się na akumulatory i z powodu ich
    > braku wyłączył się.
    > Małe UPS-y najczęściej nie potrafią same włączyć się po powrocie
    > zasilania. Trzeba włączyć je ręcznie guzikiem.
    > Większe UPS-y (od 2-3 kVA) mają już najczęściej opcję samoczynnego
    > włączenia po powrocie zasilania.
    > Popatrz w instrukcji czy Twoje UPS-y włączają się same czy nie. Będziesz
> [...]

    Staram sie w tych upsach ktore to umozliwiaja wlaczac autostart, wlasnie
    po to by po rozladowaniu i przywroceniu zasilania podniosly sie
    samoczynnie bez ingerencji.

    Takie sytuacje zdarzaly sie w obiektach gdzie zasilanie jest
    monitorowane lub po sasiedzku sa podlaczone inne upsy z monitorowaniem i
    nie raportowaly przejscie na prace bateryjna.

    Takze opcja z krotka przerwa, czy skokiem napiecia, ktory np. wymusza
    przejscie na baterie, choc jest dobra sugestia, tutaj raczej odpada -
    bralem je pod uwage.

    Czyli wyglada na jakas blokade/zabezpieczenie? Cos jak wowa napisal.

    --

    memento lorem ipsum

  • 12. Data: 2017-09-28 11:09:09
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-09-27 17:26, J.F. wrote:

    > IMO niekonicznie. Moze od roku ostrzega, ze bateria wymaga wymiany :-)

    Mozliwe, ale czemu by to mialo oznaczac ze po roku sie wylaczy? ;)

    --

    memento lorem ipsum

  • 13. Data: 2017-09-28 11:38:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2017-09-27 17:26, J.F. wrote:

    >Mozliwe, ale czemu by to mialo oznaczac ze po roku sie wylaczy? ;)

    Cudow nie ma, bez baterii nie bedzie dzialac (choc moglby na by-pass).

    A ze klient mial rok na wymiane, to producent nie widzi nic zlego :-)

    J.

  • 14. Data: 2017-09-28 11:42:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2017-09-27 18:45, yabba wrote:

    >Staram sie w tych upsach ktore to umozliwiaja wlaczac autostart,
    >wlasnie
    >po to by po rozladowaniu i przywroceniu zasilania podniosly sie
    >samoczynnie bez ingerencji.

    No i tak dzialaja ... na sprawnej baterii.
    A na niesprawniej ... po co ten UPS tam stoi :-)

    >Takie sytuacje zdarzaly sie w obiektach gdzie zasilanie jest
    >monitorowane lub po sasiedzku sa podlaczone inne upsy z
    >monitorowaniem i
    >nie raportowaly przejscie na prace bateryjna.

    Kryteria moga byc rozne, np przy 205V jeden przejdzie, a drugi dopiero
    przy 204.

    J.

  • 15. Data: 2017-09-28 13:16:34
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-09-28 11:38, J.F. wrote:

    > A ze klient mial rok na wymiane, to producent nie widzi nic zlego :-)

    Gdzie tu niby logika, ze UPS ma prawo "ot tak" sie wylaczyc, bo bateria
    jest niesprawna, a tym bardziej jedynie z tego powodu?

    --

    memento lorem ipsum

  • 16. Data: 2017-09-28 13:57:59
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

> [...]
    > A na niesprawniej ... po co ten UPS tam stoi :-)

    > Kryteria moga byc rozne, np przy 205V jeden przejdzie, a drugi dopiero

    może też się trafić, że na różnych fazach pracują

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 17. Data: 2017-09-28 14:19:09
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-09-28 o 11:08, elmer radi radisson pisze:

    > Staram sie w tych upsach ktore to umozliwiaja wlaczac autostart, wlasnie
    > po to by po rozladowaniu i przywroceniu zasilania podniosly sie
    > samoczynnie bez ingerencji.

    Problematyczne UPS-y mają włączony autostart?

> [...]
    >
    > Takze opcja z krotka przerwa, czy skokiem napiecia, ktory np. wymusza
    > przejscie na baterie, choc jest dobra sugestia, tutaj raczej odpada -

    UPS-y różnie reagują na chwilowy zanik zasilania w zależności od modelu.
    Chwilowy spadek do np. 200V może być przez jeden odbierany jako
    konieczność przejścia na baterie, a inny nawet nie zarejestruje problemu.
    Wymieniałem kiedyś UPS, który wyłączał się zupełnie (baterie sprawne)
    podczas włączania silników w sąsiedniej fabryczce (czasem kilka razy
    dziennie). Wstawiony w to miejsce true on-line APC nigdy nie
    zarejestrował problemów z tym związanych, tylko normalne zaniki
    zasilania (awarie, prace na sieci itp.).

    > Czyli wyglada na jakas blokade/zabezpieczenie? Cos jak wowa napisal.

    yabba

  • 18. Data: 2017-09-28 15:37:01
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-28 o 13:16, elmer radi radisson pisze:

    > Gdzie tu niby logika, ze UPS ma prawo "ot tak" sie wylaczyc, bo bateria
    > jest niesprawna, a tym bardziej jedynie z tego powodu?

    A skąd wiesz, że _jedynie_ z tego powodu?

    Niektóre (np. UPS-y typu line-interactive Fideltronika) sprawdzają
    zarówno napięcie wejściowe, które musi być w zadanych widełkach oraz
    kształt napięcia. Jeśli którykolwiek z tych parametrów zostanie
    przekroczony, następuje praca na akumulatorze.
    Czyli, reasumując: wystarczy zakłócenie w sieci lub zbyt niskie napięcie
    (chyba poniżej 170V) czy też zbyt wysokie (>260V) i w przypadku
    padniętych akumulatorów sprzęt się może wyłączyć.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 19. Data: 2017-09-28 16:20:27
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-09-28 15:37, Adam wrote:

> [...]
    > (chyba poniżej 170V) czy też zbyt wysokie (>260V) i w przypadku
    > padniętych akumulatorów sprzęt się może wyłączyć.

    To wiem i rozumiem, ale J.F. niejako sugeruje, ze UPS z jakiegos
    nierozumialego powodu ma prawo sie wylaczyc przy niesprawnej baterii,
    nawet gdy nie nastapi sytuacja w ktorej zasilacz przelaczalby sie
    na baterie.

    --

    memento lorem ipsum

  • 20. Data: 2017-09-28 16:25:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2017-09-28 15:37, Adam wrote:

> [...]
    >nierozumialego powodu ma prawo sie wylaczyc przy niesprawnej baterii,
    >nawet gdy nie nastapi sytuacja w ktorej zasilacz przelaczalby sie

    Nie, ja sugeruje, ze on sie moze wylaczyc jak bedzie chcial skorzystac
    z baterii.
    A takich powodow moze byc wiecej - Adam wymienil przykladowe.

    J.