-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!newsfeed.fsmpi.rwth-aachen.de!feeder1-2.pro
xad.net!proxad.net!feeder2-2.proxad.net!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.
com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostr
ada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: tá´Ź
Subject: Re: wykresy z hamowni - parametr "straty"
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <ksgo2b$i2p$1@mx1.internetia.pl>
<51ec18bb$0$1467$65785112@news.neostrada.pl>
<kshsek$5o2$1@mx1.internetia.pl>
X-No-Archive: Yes
User-Agent: Pan/0.133 (House of Butterflies)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Date: 22 Jul 2013 23:08:47 GMT
Lines: 40
Message-ID: <51edbb7f$0$1249$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 80.52.166.102
X-Trace: 1374534527 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1249 80.52.166.102:56840
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2499048
[ ukryj nagłówki ]BartekK wrote:
> Ale przeważnie, cokolwiek by nie było robione w aucie - na drugim
> (po-tuningowym) wykresie jest on wyższy. Ale tak sobie myślę, czy
> przypadkiem nie jest tutaj tak, że ktoś (by uzyskać wykresy
> potwierdzające fikcyjny wzrost mocy) kliknie w konfiguracji/ustawieniach
> hamowni jakiś parametr (zmieniający np tarcie/temperaturę czy cośtam), i
> dzięki temu "wszystkie wykresy idą w górę" - i ten nieszczęsny Pstraty
> też (choć nie powinien), ujawniając właśnie tą modyfikację?
Jeśli przypną mocniej, to opory wyjdą wyższe, ale moc na kołach niższa,
moc na silniku taka sama.
Wielu nieuczciwych tunerów stosuje natomiast taki trick, że hamują auto
przed tuningiem z włączoną klimą, a potem ją wyłączają -- to doda kilka
KM, a i na wykresie strat może być pewnie widoczne. Zresztą da się
oszukać na wiele sposobów, więc trzeba jechać po prostu do sprawdzonego
tunera, choćby dlatego, że słabo zrobiony program może Ci z czasem zepsuć
auto.
> Czyli mierzymy "moc hamowania silnikiem" (napędzając go bezwładnościowo
> z rolek hamowni)?
Zdaje się, że to jest na luzie czy tam z wciśniętym sprzęgłem.
> Trochę kiepsko i niedokładnie, bo wirujące częsci
> napędu - też mają swoją energię do wytracenia, a nie tylko rolki z
> zewnątrz (zwłaszcza że różne konstrukcje zupełnie dziwnie zachowują się
> przy hamowaniu silnikiem, wcale niekoniecznie propocjonalnie do strat
> mocy przy rozpędzaniu), to już pomiar "na luzie" oporów toczenia skrzyni
> wydaje mi się sensowniejszy.
To nie ma wielkiego znaczenia, bo opory jako takie nikogo specjalnie nie
interesują. Typowa hamownia mierzy zasadniczo moc na kołach, potem
straty, potem dodaje jedno do drugiego no i z tego wszystkiego wylicza
tez moment. Więc błąd pomiaru strat znosi się z błędem pomiaru mocy.
--
ss??q s? ??u??ou??
Następne wpisy z tego wątku
- 23.07.13 02:04 k...@g...com
- 23.07.13 08:48 Lewis
- 23.07.13 13:20 k...@g...com
- 23.07.13 18:42 BartekK
- 23.07.13 20:35 ddddddd
- 23.07.13 20:48 k...@g...com
- 23.07.13 21:05 masti
- 27.07.13 11:18 tá´Ź
- 27.07.13 11:20 tá´Ź
- 29.07.13 14:12 masti
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11