eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodywykresy z hamowni - parametr "straty"Re: wykresy z hamowni - parametr "straty"
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!newsfeed.fsmpi.rwth-aachen.de!feeder1-2.pro
    xad.net!proxad.net!feeder2-2.proxad.net!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.
    com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostr
    ada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: tá´Ź
    Subject: Re: wykresy z hamowni - parametr "straty"
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <ksgo2b$i2p$1@mx1.internetia.pl>
    <51ec18bb$0$1467$65785112@news.neostrada.pl>
    <kshsek$5o2$1@mx1.internetia.pl>
    X-No-Archive: Yes
    User-Agent: Pan/0.133 (House of Butterflies)
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Date: 22 Jul 2013 23:08:47 GMT
    Lines: 40
    Message-ID: <51edbb7f$0$1249$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 80.52.166.102
    X-Trace: 1374534527 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1249 80.52.166.102:56840
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2499048
    [ ukryj nagłówki ]

    BartekK wrote:

    > Ale przeważnie, cokolwiek by nie było robione w aucie - na drugim
    > (po-tuningowym) wykresie jest on wyższy. Ale tak sobie myślę, czy
    > przypadkiem nie jest tutaj tak, że ktoś (by uzyskać wykresy
    > potwierdzające fikcyjny wzrost mocy) kliknie w konfiguracji/ustawieniach
    > hamowni jakiś parametr (zmieniający np tarcie/temperaturę czy cośtam), i
    > dzięki temu "wszystkie wykresy idą w górę" - i ten nieszczęsny Pstraty
    > też (choć nie powinien), ujawniając właśnie tą modyfikację?

    Jeśli przypną mocniej, to opory wyjdą wyższe, ale moc na kołach niższa,
    moc na silniku taka sama.

    Wielu nieuczciwych tunerów stosuje natomiast taki trick, że hamują auto
    przed tuningiem z włączoną klimą, a potem ją wyłączają -- to doda kilka
    KM, a i na wykresie strat może być pewnie widoczne. Zresztą da się
    oszukać na wiele sposobów, więc trzeba jechać po prostu do sprawdzonego
    tunera, choćby dlatego, że słabo zrobiony program może Ci z czasem zepsuć
    auto.


    > Czyli mierzymy "moc hamowania silnikiem" (napędzając go bezwładnościowo
    > z rolek hamowni)?

    Zdaje się, że to jest na luzie czy tam z wciśniętym sprzęgłem.

    > Trochę kiepsko i niedokładnie, bo wirujące częsci
    > napędu - też mają swoją energię do wytracenia, a nie tylko rolki z
    > zewnątrz (zwłaszcza że różne konstrukcje zupełnie dziwnie zachowują się
    > przy hamowaniu silnikiem, wcale niekoniecznie propocjonalnie do strat
    > mocy przy rozpędzaniu), to już pomiar "na luzie" oporów toczenia skrzyni
    > wydaje mi się sensowniejszy.

    To nie ma wielkiego znaczenia, bo opory jako takie nikogo specjalnie nie
    interesują. Typowa hamownia mierzy zasadniczo moc na kołach, potem
    straty, potem dodaje jedno do drugiego no i z tego wszystkiego wylicza
    tez moment. Więc błąd pomiaru strat znosi się z błędem pomiaru mocy.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: